Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Java] Javapolis 2007

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rainmaker2k
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10 14:19
JavaPolis 2007
Van de site: This December (10th till 14th), the center of the Java universe will be at MetroPolis in Antwerp (Belgium), as Java developers from around Europe come together for the annual BeJUG Conference, JavaPolis. Don't miss this opportunity to connect with other Java developers, spend a week getting the kind of Java inspiration you won't find anywhere else.

Datum
Van 10 t/m 14 december verdeeld in de University Days (10 en 11 december) en Conference Days(12, 13 en 14 december).

Plaats
Antwerpen

Kosten
University Days: 200 euro
Conference Days : 210 euro
Beiden: 410 euro

Publiek
Van de site: For software developers, web developers, architects, system administrators and IT managers who innovate using Java technology

Ik ga dit jaar voor het eerst naar Javapolis in Antwerpen en vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met
dit evenement in voorgaande jaren. Is het een beetje interessant?

[ Voor 70% gewijzigd door rainmaker2k op 03-10-2007 11:27 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:02

momania

iPhone 30! Bam!

Ik ga dit jaar ook weer. :)

Ik vind het echt een geweldig event. Tenminste een conferentie met goede! stoelen, aangezien het in de Metropolis bioscoop is :P

Er is ook lekker van alles te doen, meerdere sessies tegelijk. En mocht daar even niks interessants voor je tussen zitten, dan kan je altijd nog naar een quickie, bof sessie of gewoon lekker babbelen met mensen van de stands.. (of tafelvoetballen bij de JBoss stand :+ )

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• rainmaker2k
Dat is goed om te horen. Ik ben zelf vooral benieuwd naar de sessies over JavaFX en Java 6.

Weet je hoe het zit met de hotels daar? Zijn er aanraders?

Verwijderd

rainmaker2k schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 10:24:
Weet je hoe het zit met de hotels daar? Zijn er aanraders?
Als je een beetje in de buurt wil zitten (lees:nagenoeg loopafstand) en goedkoop wil houden, dan is er in de havens een hoop te vinden. Docklands Hotel bijvoorbeeld.

Maar uiteraard wil je een beetje in de binnenstad zitten, dan ben je immers niet volkomen een nerd ;)

Ik ga overigens niet, veel te veel oppervlakkig gebabbel. New product features kan ik zelf ook wel lezen.

• rainmaker2k
Zijn er nog speciale prijzen voor de hotels als je voor Javapolis komt?

Verwijderd

rainmaker2k schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 10:55:
Zijn er nog speciale prijzen voor de hotels als je voor Javapolis komt?
Niet dat ik weet iig,

Maar hier kan je vast wat vinden van je gading.

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Wij gaan altijd naar de Holiday Inn Express. Is 3 minuten met de auto van Metropolis af en op redelijke loopafstand van het centrum van Antwerpen. Zij hebben ook speciaal tarief voor javapolis (65 euro ipv 90 euro per nacht dacht ik) :)

De meeste sprekers (en ook Stephan Janssen: bejug man) zitten vaak in dat Hotel, dus dan kun je ze 'echt' ontmoeten ;)

[ Voor 20% gewijzigd door momania op 03-10-2007 14:57 ]

• rainmaker2k
momania schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 14:56:
Wij gaan altijd naar de Holiday Inn Express. Is 3 minuten met de auto van Metropolis af en op redelijke loopafstand van het centrum van Antwerpen. Zij hebben ook speciaal tarief voor javapolis (65 euro ipv 90 euro per nacht dacht ik) :)

De meeste sprekers (en ook Stephan Janssen: bejug man) zitten vaak in dat Hotel, dus dan kun je ze 'echt' ontmoeten ;)
Is het lopend een beetje te doen vanaf dat hotel? Ik zat ook te kijken naar het Docklands hotel. Dat ziet er op zich ook wel goed uit.

Moet je je trouwens inschrijven voor die sessies?

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

rainmaker2k schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 20:07:
[...]

Is het lopend een beetje te doen vanaf dat hotel? Ik zat ook te kijken naar het Docklands hotel. Dat ziet er op zich ook wel goed uit.
Volgens mij is het lopend tussen de 10 en 15 minuten oid. Geen idee, pak altijd de auto... toch gratis parkeren bij Metropolis. :)
Moet je je trouwens inschrijven voor die sessies?
Welke sessies?

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Ik ga ook, samen met een paar collega's. Ik twijfel nog of ik een hotel neem, aangezien Antwerpen voor mij niet echt ver is. Denk het wel, mooi 's avonds nog ff Antwerpen in.

Twee collega's bij het bedrijf waar ik nu gedetacheerd zit, zitten ook in het Holiday Inn. Schijnt idd wel aangenaam te zijn qua reistijden. (@momania: 1 daarvan is overigens een oud collega van jou btw)

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

JKVA schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 20:19:
Twee collega's bij het bedrijf waar ik nu gedetacheerd zit, zitten ook in het Holiday Inn. Schijnt idd wel aangenaam te zijn qua reistijden. (@momania: 1 daarvan is overigens een oud collega van jou btw)
Wie wie wie!? :P

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Volgens mij tenminste: Yuri

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Ah klopt! Wordt gezellig dan! :D

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Zekers, met Brabanders in huis kan het niet mis... :P

Maareh, ik zie al wel een paar leuke sessies.

SAML v2, OpenJDK, JSF316 van de co spec lead, Ed Burns over JSF 2.0... Altijd leuk om het verhaal te horen van de persoon die ervoor verantwoordelijk is.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11 22:50

Apache

amateur software devver

Ik ben de voorbije 2 jaar geweest, ik hoef niet meteen een hotel te zoeken aangezien ik op een 25-40 minuten van metropolis woon (afhankelijk van de verkeerssituatie).

Vorige jaren kon ik gratis gaan, niet dat dat me zou tegenhouden maar het is dit jaar ook wat drukker dus ik vrees dat ik er niet zal zijn dit jaar, ga misschien achteraf wel de dvd bestellen om rustig thuis achteraf te kijken wat ik wil.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Hmmm, er is zeker geen studentenkorting of wel? ;)

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Het probleem dat ik met Javapolis heb, is dat het elk jaar commerciëler lijkt te worden. Sommige sessie-namen zijn ook misleidend. Dan proberen ze je ernaartoe te lokken met een interessante titel, blijkt de hele sessie over hun product te gaan...

Ik vind dat ze daar wel wat transparanter in mogen zijn. Op zich niets mis met het verkondigen waarom je product/tool nu net zo goed is; maar wees dan gewoon eerlijk en licht toe dat het over het product gaat.

• rainmaker2k
-FoX- schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 12:24:
Het probleem dat ik met Javapolis heb, is dat het elk jaar commerciëler lijkt te worden. Sommige sessie-namen zijn ook misleidend. Dan proberen ze je ernaartoe te lokken met een interessante titel, blijkt de hele sessie over hun product te gaan...

Ik vind dat ze daar wel wat transparanter in mogen zijn. Op zich niets mis met het verkondigen waarom je product/tool nu net zo goed is; maar wees dan gewoon eerlijk en licht toe dat het over het product gaat.
Heb je hier misschien een voorbeeld van?

• JKVA
  • Niet online

JKVA

rainmaker2k schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 12:48:
[...]

Idd, dan kan ik daar mooi mijn programma op aanpassen.

Verwijderd

JKVA schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 12:52:
Idd, dan kan ik daar mooi mijn programma op aanpassen.
Praktisch alles uit de JBoss of Oracle stal, die staan altijd garant voor een hoop gebla over hoe goed hun product is.

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

rainmaker2k schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 12:48:
Titels als:
1) Productive Web 2.0 Development
2) Java EE Enhancements for Real World deployments
3) Pragmatic Clustering Guide

Doen meestal wel al een belletje rinkelen:
1) Je denkt iets bij te leren over Web 2.0 development, en hoe je dit het best aanpakt; maar bij het binnenkomen zie je al een enorm groot IntelliJ logo geprojecteerd staan op de achtergrond :) Niets slechts over deze tool natuurlijk! d:)b
2) Gaat voornamelijk over de super geweldige features van BEA WebLogic _O-
3) Eén of ander clustering product.. en niet hoe je clustering kan realiseren en wat de pitfalls hiervan zijn

Dit zijn maar enkele voorbeeldjes, en ik weet ook niet of de titels exact matchen met wat er effectief verteld werd... maar dergelijke titels laten meestal wel een belletje rinkelen.

Het zijn ook vooral de slots die ingevuld worden door commerciële partners die deze weg op gaan; een slot met JSR314 (JSF2.0), zal weinig échte commerciële praat zijn natuurlijk :)

• rainmaker2k
Hoe is het met de goodies? :9

• rainmaker2k
Ik kan niet wachten tot de goodies aankomen. :)

http://www.javapolis.com/...7/10/01/JavaPolis+Goodies

• Devil_Inside
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11 17:23
De eerste 2 dagen van Javapolis zijn al voorbij. Het was de eerste keer dat ik geweest ben, wist dus eigelijk niet zo heel goed wat ik kon verwachten, maar dat viel enorm mee. Op 2 dagen toch al heel wat bijgeleerd.
Maandag naar presentaties van Ajax en Google API's gaan kijken (vrij basic eigenlijk, maar ben nog student), maar op 3 uur heb je toch al behoorlijk veel informatie. Meer dan genoeg informatie in ieder geval om thuis eens dieper op alles in te gaan. Voor de Tools in Action gaan zien naar Netbeans Mobility Pack 6.0 (ook interessant) en daarna JavaForge.com (wat eigenlijk behoorlijk tegenviel vond ik).
Op dinsdag spijtig genoeg door verplichtingen op school maar naar één voorstelling kunnen gaan, gekozen voor een voorstelling van Flex 2, was ook behoorlijk interessant. Het had wel weinig met Java te maken, maar toch interessant ;)
Vanaf de tweede dag stonden er ook maar de boots van verschillende bedrijven. Tijdens de lunchbreak rustig overal eens gaan kijken, wat goodies hier en daar meegenomen. Adobe had eigenlijk nog het meest interessante van alle boots. Je kon namenlijk een boek van Flex 2 en nog een ander (iets geavanceerder) boek krijgen. Hiervoor moest je wel enige moeite doen. Je moest 4 button verzamelen (eentje van Adobe, AIR, Fx en Lc) aan verschillende standen. Je moest dan een vraag oplossen en in ruil kreeg je een button. Wanneer je dus alle 4 de buttons kon laten zien kreeg je een boek. Een paar uur later waren alle boeken trouwens al weg en gaven ze koffiebekers weg.

Qua voorzieningen op Javapolis is het ook wel dik in orde. 's Morgens tafels vol koffiekoeken, en er is genoeg keuze. s' Middags was er op de eerste dag een smos kaas én hesp en op de tweede dag Penne Bolognaise. Wel spijtig dat er dus voor de lunch absoluut geen keuze is in eten (nu ja, aan de Metropolis zijn genoeg andere restaurants). Er staan ook overal ijskasten met drank (water, cola, fruitsap, fanta, sprite) en koffieautomaten, wat je dus allemaal vrij kan nemen.

O ja, bij het begin kregen we dus al enkele goodies :)
Dit was een rugzak van javapolis met The Duke, Jah-Va en Javva the Hut op. In die rugzak zat een T-shirt met dezelfde afbeelding. Ook zat er nog een pen en een schrijfblok bij, vrij handig, want het kon al direct dienen om notities te maken. Verder nog een paar foldertjes en een blad waarmee je de volgende dag een T-shirt van Sun kon afhalen (wat ik uiteraard gedaan heb, mooi shirt met The Duke op de voorkant en 'May the Source be with you' op de achterkant :P ).

Om kort samen te vatten: Het was zeker de moeite waard. Volgend jaar kom ik absoluut terug, en dan voor een hele week. De sfeer is er zeer goed en je leert er absoluut dingen bij. Er was maar 1 voorstelling die wat teleurstelde, al de rest heeft me iets bijgeleerd.

• Feyd-Rautha
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08 23:34
Ik ben ook naar de University van Javapolis geweest. Voor mij viel het een beetje tegen.

De eerste dag heb ik Intro to Ajax gevolgd. Dit was wel een goede presentatie en ik heb er veel bij geleerd aangezien ik niets van Ajax kende. Daarna ben ik naar JRuby geweest. Over het algemeen was dit ook wel een goede presentatie, maar het ging meer over Ruby On Rails (wat ik al een beetje kende).
Voor Tools in Action ben ik naar BPM with Webmethods geweest. Bah, wat een slechte spreekster was dat.

De tweede dag ben ik naar Flex geweest. Dat vond ik zeer tegenvallend en had beter naar 'SOA with java webservices' geweest. Daarna ben ik naar EJB3 and JPA guidelines gaan kijken. In het begin viel dit mee, maar naarmate de presentatie vorderde werd het vrij vervelend. Vooral JPA was vervelend aangezien het praktisch gewoon de API overlopen was.

Achteraf denk ik dat ik mij beter voor Conference had ingeschreven... :(

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Groeten vanaf de javapolis vanaf mijn gister gewonnen PSP :p :w

• Devil_Inside
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11 17:23
momania schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:41:
Gewonnen op de Cegeka stand?
Hoe snel was je tijd in dat geval?
Proficiat in ieder geval :p

• rainmaker2k
momania schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:41:
Lucky bastard... ;)

Gister aangekomen in Antwerpen en naar een aantal sessies geweest. Ik heb het tot nu toe erg naar m'n zin. Alhoewel, dat eten.. ik moet even kijken wat naar de pot vandaag verschaft. Misschien ga ik maar lunchen in de buurt..

Vanavond nog naar de film en misschien nog even de stad in. :)

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Devil_Inside schreef op woensdag 12 december 2007 @ 19:47:
[...]

Gewonnen op de Cegeka stand?
Hoe snel was je tijd in dat geval?
Proficiat in ieder geval :p
Yup :)

Ik had dinsdag een tijd van 2:12

Gister had ik ook weer de snelste tijd, maar die telde niet mee want dat was de 4de poging al :p

Vanavond hebben wij trouwens nog een borrel en hapjes samen met de jongens van java blackbelt en springsource, dus wie wil komen is vanaf half 6 welkom in TakeTwo (Links naast de hoofdingang van de Metropolis) :)

[ Voor 23% gewijzigd door momania op 13-12-2007 15:25 ]

Pagina: 1