Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VS/VB2005]Designer voert Mybase.load uit op parentform

Pagina: 1
Acties:

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 11:06
Ik heb in VB.Net 2005 een form gemaakt. Hierop staat een panel met daarop een label, een textbox en een button.

In de Mybase.load (Occurs before a form is displayed for the first time.) wordt deze onzichtbaar gemaakt omdat deze pas tevoorschijn moet komen na een druk op een knop.

Als ik echter een descendant maak van die klasse, dan kan ik in de designer dus helemaal niets meer met dat panel, want ook daar is hij dan onzichtbaar. Selecteer ik in de Properties Window uit de drop-down het panel, dan komt hij tevoorschijn als ik hem vervolgens verplaats, maar dat wil ik helemaal niet...

Hoe krijg ik het geheel zo samenwerkend dat het panel in de designer wel zichtbaar is, maar in het programma niet?

offtopic:
Dat de designer een instantie van de parent maakt heeft tevens tot gevolg dat je een Form geen MustInherit mee kunt geven, best jammer want dan maakt de IDE de MustOverrides (die zonder MustInherit dus ook niet mogen) zelf aan :+

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Je form heeft een protected property DesignMode. Als deze true is, is het form dus zichtbaar is Visual Studio. Je moet het panel dus alleen verbergen als DesignMode false is

Visual Basic:
1
panel.visible = not this.designmode

If it isn't broken, fix it until it is..

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:14
Nee, je kan geen abstracte forms maken in .NET, anders gaat je designer over de zeik.
Echter, hij gaat niet over de zeik als je die abstracte form opent, maar wel als je een ge-inherit form van die abstracte form opent.
\[.NET/VS.NET] inheriten van abstract forms

en verder, wat Niemand_Anders zegt

https://fgheysels.github.io/

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 11:06
Whoami: Inderdaad, erg jammer.
offtopic:
Dat was de vraag toch ook niet? :P Iig tnx voor de titelfix :>

Niemand_anders: Ah, kijk :) Dat was inderdaad wat ik zocht. Ik zat al in de hoek van de compiler-directives te zoeken en zo.
Ik had al een redelijk ranzige fix (in een methode gezet die door de aanroeper gebruikt zou moeten worden) maar dan kan ik het weer goed zetten :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock