[Vista] Programmas die flippen of niet meer openen

Pagina: 1
Acties:

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik gebruik Vista (32bits) al sinds maart ofzo, en heel sporadisch had ik van die kleine irritante foutjes. Maar verder werkt ie erg stabiel en lekker, alleen zit ik met een irritant probleem waarbij ik zelfs gedacht heb om terug te keren naar XP

ik gebruik mijn pc thuis voornamelijk voor surfen, msnen plus maak veel gebruik van webtools. Gamen doe ik niet meer op de pc sinds ik een downgrade heb gedaan naar een 7600gt fanless (heeerlijk stil!)

pc-config :
Amd64 4400+ x2 (am2 platform)
2 gb geheugen (2x1gb)
Asus mobo waarvan ik ff niet op de type kom

Wanneer ik bv Adobe Photoshop, Paint Shop Pro 7, Flashfxp, Adobe Flash CS3, IE7 en daarnaast een editor (Pspad) open heb staan kan ik geheid rekenen op een crash. Crash in de vorm van dat een programma niet meer afsluit, niet meer reageert foutmeldingen geeft in de trant van te weinig geheugen (photoshop) en programmas die niet meer willen starten. Dit heb ik nooit gehad onder XP met hetzelfde systeem

Natuurlijk heb ik gelijk even de taskmanager erbij gepakt, en zie ik niks bijzonders. cpu gebruik normaal, geheugen gebruik netzo. Het wisselen van een antivirus pakket heeft trouwens niet geholpen. Mocht ik vanavond tijd hebben ga ik XP erop zetten via een image, kijken of het probleem hier ook terug komt (zo ja, zal het wel mijn hardware zijn)

Iemand die hetzelfde heeft meegemaakt??

ps. tevens maak ik gebruik van IE developers toolbar 3. weet niet of deze erg buggy is, handig is het iig wel

• SYQ
  • Niet online
niet allemaal tegelijk :P

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Alle patches voor Vista geïnstalleerd? Sindsdien heb ik veel minder last van crashes (programma's die niet willen sluiten)

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Pain shop pro 7 lijkt me wat oud om Vista ten volle te ondersteunen. Corel onderstund slecht Paint Shop pro X, en dan nog met een patch.
Controleer misschien van de andere tools ook even de compatibiliteit!

• SYQ
  • Niet online
gisteravond alweer, wanneer ik enkele programmas heb openstaan doet vista al moeilijk. vanavond maar ff de toolbar en paintshoppro 7 verwijderen. kijken of het effect heeft

(heb alle updates voor vista reeds geinstallleerd via windows update)

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:50
Ik heb ook de oplossing niet maar het verbaast me dat er hier zo weinig discussie is over Vista. Ook als ik de zoekfunctie gebruik kom ik weinig problemen tegen in verhouding tot andere sites en forums. Je zou bijna denken dat t bewust is

Zelf heb ik alleen maar problemen met Vista. Ik heb een gloednieuwe laptop met 2 GB en ik heb alleen maar gezeik met dit meest waardeloze besturingssysteen sinds Windows ME. Kopieren is een crime, verbinden met ftp staat garant voor een vastloper en bij de meeste gekke handelingen is de pc soms ineens minuten bezig en onbruikbaar. Waarmee? God mag het weten, iets nuttigs is het alleen niet.

En ja, ook ik installeer alle updates, ik probeer alle instellingen uit maar niks helpt. Ik baal hier echt van.

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb ook Vista en maar weinig last van vastlopers, traag copieren e.d. De tussentijdse patches geven duidelijke verbeteringen (ook de opstarttijd van vista is op mijn laptop aanmerkelijk korter geworden in de loop der tijd)

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:39
Ikzelf ben ook wel tevreden over vista, loopt prima geen gezeik mee.
Maar om terug te komen op het probleem. Ik kan je wel vertellen dat die IE dev toolbar bij ook al voor menig crashende IE7 heeft gezorgd. Dus zou best kunnen als dat de boosdoener is.

Computer says no

Pagina: 1