Extreem lage temps

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-04 21:14
Hallo allemaal,

Ik heb gister een nieuwe pc in elkaar gezet met de volgende componenten;

-C2Duo 6750
-Blue Orb II van thermaltake (cpu koeler)
-Asus P5K-E/Wifi-AP
-Corsair 2gb dual channel 800mhz
-Asus GF8800GTS 640MB

Temps zijn idle 16C en stressed 24-25C. Ik geloof hier niets van, maar mijn northbridge en big-ass CPU koeler worden ook niet echt heet, een klein beetje warm hooguit (ook onderste gedeelten). Is dit normaal? Zijn de nieuwe C2Duo's erg koel? Ik ben AMD Athlon X2 heethoofden gewend, dus snap er niets van.

Even een vraagje terzeide... mijn nieuwe mobo heeft geen PS/2 muisingang meer, alleen voor toetsenbord nog maar! Ik vind dit echt flauwe-kul, want mijn wireless desktop muis heeft gewoon PS/2 aansluiting. Zijn hiervoor connectortjes van PS/2 naar USB? Ik weet wel dat het andersom bestaat...

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp

Verwijderd

Jij hebt bijna dezelfde dingen zoals ik. Zonet ook een topic erover geopend alleen dat mijnes inplaats van koel erg heet is.

Ik heb de koelen van de cpu nog eens bekeken en nu zit ik idle 15C lager :) @ 2.8Ghz.

Als ik jou was zou ik kijken naar Core Temp beta versie. Die zijn in dit forum te vinden :) Die geeft je een aardige clue wat de temps daadwerkelijk zijn. In me bios zag ik 28C in de Core Temp beta zie ik nu 37C staan.

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:52
ps2 naar usb bestaat

http://www.hooleon.com/mi...0001/acc-081-0003-med.jpg

En mijn processor is zo een AMD heethoofd en wordt stressed ook maar iets van 35 graden, het is ook nu wat kouder buiten en ik heb geen verwarming of iets aan, dus het is niet heel raar.

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 07:44

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

(jarig!)
Ik houd mijn reactie kort :P:

Met de search had je al snel dit topic gevonden, je bent niet de enige met met dit probleem ;).

Ik quote ook nog even een belangrijke reactie uit dat topic :) :
Ultraman schreef op donderdag 27 september 2007 @ 12:44:
Volgens mij moet je met de G0 step van de Conroe zo'n 20 graden bij de metingen van TAT optellen. Volgens mij las ik dat in het C2D OC topic.
Wat ook meer in de richting lijkt te komen van realistische temperaturen.
Een E6750 gaf hier met TAT vergelijkbare waarden.

Misschien kun je ook de utility genaamd CoreTemp proberen, die kun je met Google wel vinden en anders wordt er ook naar gelinked in [OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 10].
In mijn geval was de site over zijn quota heen, maar ik hem hem via een mirror binnen weten te halen.
Mocht je er niet uitkomen of is het toch iets anders, meld het vooral, dan kunnen we je evt. verder helpen :)

Logius | Somda | Twitter

• A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-04 21:14
Effe Core Temp gedownload en krijg hier wat 'normalere' waarden te zien.

Met CPU-burn worden Core1&2 zo'n 48-50C en idle zijn ze rond de 30-35C. Erg netjes met luchtkoeling vind ik zelf, maarja het is wel een hele grote jongen die erop hangt 8)7
Vroeger werden mijn CPU's altijd 60-70C stressed in de goede oude tijd van AthlonXP, maar zelfs nog kort geleden met de Athlon64's.
Zijn Conroe's over het algemeen zo 'koel' ?

Ohhh trouwens, wat betekent die Tjunction waarde? En wat ik ook raar blijf vinden is dat programma's zulke uiteenlopende waarden kunnen geven (niet op een paar graden, maar scheelt soms 10C of meer). Wie moet ik nu geloeven? :?

Is het ook zo dat die multiplier verandering van bijvoorbeeld 8 naar 6 als je CPU idle is, dat het een techniek is van de CPU of mobo?

[ Voor 9% gewijzigd door A-J op 03-10-2007 15:46 ]

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 07:44

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

(jarig!)
A-J schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 15:42:
Effe Core Temp gedownload en krijg hier wat 'normalere' waarden te zien.

Met CPU-burn worden Core1&2 zo'n 48-50C en idle zijn ze rond de 30-35C. Erg netjes met luchtkoeling vind ik zelf, maarja het is wel een hele grote jongen die erop hangt 8)7
Vroeger werden mijn CPU's altijd 60-70C stressed in de goede oude tijd van AthlonXP, maar zelfs nog kort geleden met de Athlon64's.
Zijn Conroe's over het algemeen zo 'koel' ?

Ohhh trouwens, wat betekent die Tjunction waarde? En wat ik ook raar blijf vinden is dat programma's zulke uiteenlopende waarden kunnen geven (niet op een paar graden, maar scheelt soms 10C of meer). Wie moet ik nu geloeven? :?

Is het ook zo dat die multiplier verandering van bijvoorbeeld 8 naar 6 als je CPU idle is, dat het een techniek is van de CPU of mobo?
Ik heb zelf geen C2D maar dat ze nogal koel zijn en goed overklokken weet ik wel, de temps zien er niet verkeerd uit lijkt me (zeker niet als je de snelheidsverlagende technologie (EIST of hoe heet het tegenwoordig ook :P) in beschouwing neemt :)). Over Athlon 64's heb ik nog wel 1 opmerking: welk model/koeler heb jij het dan over? Ik haalde met een X2 3800+ ongeveer 55 graden stressed met een stock koeling geloof ik :).

De lagere multiplier van het terugklokken is in principe een feature van de CPU, het moederbord ondersteunt sowieso al natuurlijk verschillende multipliers voor verschillende modellen maar er is natuurlijk wel enige samenwerking nodig tussen moederbord en CPU om te zorgen dat het werkt :).

[ Voor 5% gewijzigd door SleutelMan op 03-10-2007 17:40 ]

Logius | Somda | Twitter

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 09:42
Er zijn onderhand genoeg C2D temperatuur topics geweest. Zie ook: C2D E6750 hele lage temperatuur :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.