Voordelen meer geheugen

Pagina: 1
Acties:

• Mainuser X
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-08-2025
Mede pc gebruikers,

Ik heb een vraag !

Ik heb de volgende configuratie.

Heb xp en vista (Ulti) maar gebruik nog voornamelijk xp maar wil over naar vista en wil xp er van af gooien.

Moederboard Asus P5W DH deluxe
Processor Intel E6600
Geheugen 2 GB ocz PC 6400
Hardeschijven twee raptors
en een 9800 xt sry dit is 1900xt

Nu vraag ik me af als ik mijn geheugen van 2 naar 4 Gb vergroot wat dit voor mij betekent de reden is dat het geheugen die ik er in heb zitten goedkoper is geworden. Wat voor voodelen heb ik hiervan

Alvast bedankt,

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:37

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Twee essentiële dingen missen in je TS:
* Waar gebruik je je systeem voor?
* Merk je nu dat je te weinig geheugen hebt? M.a.w. let eens op je huidige geheugengebruik en vertel ons hoe dat is.

Rail Away!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
Ook belangrijk: Heb je 32-bits of 64-bits Vista?

In het eerste geval zou ik naar maximaal 3 GB upgraden.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Mainuser X
Ik gebruik mijn systeem voornamelijk om te gamen en te downloaden (Usenet). Verder standaard mailen word en excel geen schokkende dingen.
Ik heb een VISTA 32 bit versie

[ Voor 18% gewijzigd door Mainuser X op 03-10-2007 08:54 ]

Verwijderd

Mainuser X schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 08:53:
Ik gebruik mijn systeem voornamelijk om te gamen en te downloaden (Usenet). Verder standaard mailen word en excel geen schokkende dingen.
Met een 32bit systeem zul je de 4GB nooit goed gebruiken, het limiet ligt rond de 3GB dus de 4e GB die je erin stopt is 'zinloos'.

Daarbij; geen idee wat voor een games je speelt maar voor een office/muziek PC moet 2 GB al meer dan genoeg zijn. Dat het goedkoop is: so what? T gaat erom of het een nuttige uitgave is of niet; is jouw pc zo sloom dat je het gevoel hebt dat je extra geheugen nodig hebt?

• Mainuser X
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 08:56:
[...]

Met een 32bit systeem zul je de 4GB nooit goed gebruiken, het limiet ligt rond de 3GB dus de 4e GB die je erin stopt is 'zinloos'.

Daarbij; geen idee wat voor een games je speelt maar voor een office/muziek PC moet 2 GB al meer dan genoeg zijn. Dat het goedkoop is: so what? T gaat erom of het een nuttige uitgave is of niet; is jouw pc zo sloom dat je het gevoel hebt dat je extra geheugen nodig hebt?
Ik weet of ik nu overdrijf maar als ik aan het downloaden ben en ik wil rarren of parren dan doet hij moeilijk met film kijken(schokkerig).

Even toevoegen :

Ik heb twee raid sets een waar mijn operating system op draait en een ander waar ik mijn data (films) heb.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Mainuser X schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 09:03:
[...]

Ik weet of ik nu overdrijf maar als ik aan het downloaden ben en ik wil rarren of parren dan doet hij moeilijk met film kijken(schokkerig).

Even toevoegen :

Ik heb twee raid sets een waar mijn operating system op draait en een ander waar ik mijn data (films) heb.
En wat is je geheugen gebruik op zo'n moment?

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Dan doet hij al schokkerig? Heb je al wel uitgesloten dat het een software probleem is?

• Mainuser X
Kan helaas niet kijken wat het geheugen doet ben niet thuis. Zal ik vanavond nakijken.

Ik heb de pc al een keer opnieuw geinstalleerd en ook neiuwe versies van de programma`s gebruikte geprobeerd.

Dat probleem bleef.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 00:25
Mainuser X schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 09:03:
[...]

Even toevoegen :

Bestanden comprimeren, herstellen met PAR, maar ook films kijken in bijv H.264 belast de cpu altijd sterk. Dan maakt het weinig uit of je nu 2 of 4Gb geheugen hebt, want de cpu (of harddisk toegang) is dan de bottleneck. Wanneer je cpu bij alleen een film afspelen al zwaar belast is, kun je dus beter een snellere processor kopen, of een betere codec gebruiken voor het afspelen, of gewoon niet multitasken.

_██_
(ಠ_ృ)

• Mainuser X
Ik zit naar gewone dvd films te kijken. Ik zal vanavond is kijken of mijn belasting van cpu en geheugen wat dat is.

Ik kan me niet voorstellen dat het de hardeschijven zijn. Ik zit op twee verschillende controlers met raid 0 en waar het os staat zijn twee raptor schijven.

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:32

Maverick2001

Never look back

Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 08:56:
[...]

Ik heb zelf vista (32bit) en inderdaad krijg je geen 4GB ( uitleg ) de limiet ligt bij mij rond de 3,5. Natuurlijk is het zonde dat er geen 4GB beschikbaar komt maar die 500MB extra is toch weer leuk meegenomen. Natuurlijk hangt het er helemaal vanaf wat je allemaal doet maar zinloos vind die extra GB niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Maverick2001 op 03-10-2007 10:40 ]

Pura Vida

• Mainuser X
Dan is het in mijn geval 1.5 gb meer. Maar wat ik meafvraag is of het mij helpt ik ga vanavond even kijken wat voor stats ik heb en zal ze melden het is duidelijk at dat essentiele info is.

• Atomsk
  • Laatst online: 17-05 00:25
Mainuser X schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 09:53:
Ik zit naar gewone dvd films te kijken. Ik zal vanavond is kijken of mijn belasting van cpu en geheugen wat dat is.

Ik kan me niet voorstellen dat het de hardeschijven zijn. Ik zit op twee verschillende controlers met raid 0 en waar het os staat zijn twee raptor schijven.
Dan is het misschien de software. Sommige programma's gaan nu eenmaal niet zo vriendelijk om met systeembronnen. Prioriteit omlaag zetten via de taskmanager wil wel eens helpen.

_██_
(ಠ_ృ)

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Atomsk schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 11:50:
[...]
Dan is het misschien de software. Sommige programma's gaan nu eenmaal niet zo vriendelijk om met systeembronnen. Prioriteit omlaag zetten via de taskmanager wil wel eens helpen.
En je downloads staan op de andere array?
Winrar gebruik, dacht ik, je windows temp folder om dingen uit te pakken.
Allebei je arrays worden dan dus gebruikt en dat merk je.

• Abbadon
  • Laatst online: 24-05 09:42
Voordat je er zomaar geheugen bij in steekt moet je meten of dit zinvol is. Kijk dus naar het geheugengebruik, de windowstool perfmon kan je hierbij helpen (let o.a. op het aantal page outs en ins).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Je zou beter je videokaart kunnen upgraden, dat is een aardige bottleneck in je systeem.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
SniperFox schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 12:27:
Je zou beter je videokaart kunnen upgraden, dat is een aardige bottleneck in je systeem.
Hoezo :? . Niet iedereen intresses liggen bij spelletjes. Er zijn ook mensen die geen spelletjes spelen of simpele oude. Waarom zouden die €200 uitgeven aan een redelijke game kaart als ze aan een kaart van €30 genoeg hebben.

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

bassie schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 12:44:
[...]

Hoezo :? . Niet iedereen intresses liggen bij spelletjes. Er zijn ook mensen die geen spelletjes spelen of simpele oude. Waarom zouden die €200 uitgeven aan een redelijke game kaart als ze aan een kaart van €30 genoeg hebben.
Mainuser X schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 08:53:
Hij geeft aan dat hij ook games speelt, dan lijkt mij dat toch een betere uitgave dan meer geheugen, omdat je dat tot nu toe nog niet echt zal gebruiken.
Je kan altijd voor 100eur een x1950pro kopen, draait bijna alle spellen op high en kost niet té duur.

• Mainuser X
SniperFox schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 12:52:
[...]

[...]

Hij geeft aan dat hij ook games speelt, dan lijkt mij dat toch een betere uitgave dan meer geheugen, omdat je dat tot nu toe nog niet echt zal gebruiken.
Je kan altijd voor 100eur een x1950pro kopen, draait bijna alle spellen op high en kost niet té duur.
Mijn excuus de 9800 xt is mijn oude kaart degene die er in zit is de 1900 XT
Pagina: 1