Accu van Asus M6N laptop / battery calibration

Pagina: 1
Acties:
  • 697 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 20:57

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Topicstarter
De accu van mijn Asus M6N laptop doet het de laatste tijd nog maar een minuut of 20 en zonder waarschuwing valt de laptop dan ineens uit als ie leeg is. De laptop is nu zo'n 2.5 jaar oud en hij deed het in het begin toch zeker 3 tot 3.5 uur. De laptop zit constant aan de stroom en ik heb al allerlei discussies gelezen of dit nou wel of niet goed is (nu even niet belangrijk).

Nu heb ik gisteravond om 20.00 via de bios de battery calibration aangezet om te kijken wat dat oplevert. Om 0.00 stond ie nog te laden, dus ik heb hem vanacht maar laten gaan. Echter vanmorgen stond ie nog te laden (blauw scherm met "charge" en "lopende" puntjes).

Wat zal hier aan de hand zijn? Zal dit betekenen dat de accu een beetje aan het eind van z'n latijn is? :'(

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

hars73 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 08:36:
Wat zal hier aan de hand zijn? Zal dit betekenen dat de accu een beetje aan het eind van z'n latijn is? :'(
Ja, dat is heel goed mogelijk. Maar een manier om achter te komen, en dat is een nieuwe batterij aanschaffen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-01 11:30
Heb zelf ook een M6n gehad, super fijn laptopje ook. Heb nu een G1s (Asus).

Had hetzelde, mijn battery calibration wou ook niet meer, maar mijn batterij ging wel 1.5 uur mee, genoeg om een divx filmpje te bekijken iig. Maar net wat je zegt, 3 jaar daarvoor kon de laptop met gemak 3.5 uur zonder netstroom.
Wel gebruikte ik de laptop regelmatig ook zonder netstroom, maar na 3 jaar word de batterij gewoon minder.

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

• hars73

hars73

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 10:06:
[...]

Ja, dat is heel goed mogelijk. Maar een manier om achter te komen, en dat is een nieuwe batterij aanschaffen.
Ja snap ik ;) Maar weet je wat die dingen kosten? Nou heb ik op e-bay wel vervangers gezien uit Hongkong enzo (die zitten incl. verzendkosten op zo'n 60 euro, maar vaak maar 6 maanden garantie ipv die 24 maanden bij ReplaceDirect). Dat is misschien de gok nog wel een keertje waard.

[ Voor 12% gewijzigd door hars73 op 03-10-2007 11:30 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:13
118 euro bij Replacedirect.com; http://www.replacedirect....0011402.html?linkid=81874

Ik zou zelf wel zo'n Ebay batterij proberen, scheelt meestal wel de helft in prijs.

[ Voor 30% gewijzigd door Jimster op 03-10-2007 11:25 ]

• KaleBrink
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik heb het zelfde probleem met mijn A6km, is ongeveer 1,5 jaar oud. Maar ook mijn batterij gaat maar zo'n 20 min mee. Mijn laptop staat ook vaak aan de voeding maar laat hem toch regelmatig op de baterij werken omdat ik weet dat anders de batterij snel aan het eind van zijn latijn is. Ook mijn laptop gaat zonder waarschuwing in de standby. Wat ik ook vreemd vindt is dat de laad tijd ongeveer gelijk is aan de leegloop tijd, dus ongeveer 20 minuten. Die van mij zit nog in de garantie, is kijken wat Asus hiervan vindt?

I didn't loss my mind. I sold it on E-Bay

• hars73

hars73

Topicstarter
KaleBrink schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 11:27:
Ik heb het zelfde probleem met mijn A6km, is ongeveer 1,5 jaar oud. Die van mij zit nog in de garantie, is kijken wat Asus hiervan vindt?
Zit op accu's niet een garantietermijn van 1 jaar en op de rest van de laptop 2 jaar?

• KaleBrink
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-12-2025
hars73 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 11:31:
[...]

Zit op accu's niet een garantietermijn van 1 jaar en op de rest van de laptop 2 jaar?
mmm. Weet ik niet, zou ik dus eerst de garantie voorwaarden voor moeten lezen. :Y
Op de laptop zelf staat alleen maar 24 maanden wereldwijd garantie, behalve batterij staat er natuurlijk niet bij. |:(
Met een beetje pech moet ik dus ook een nieuwe kopen 8)7

Heb je een link naar de batterij op eBay?

Ik ga het ff nakijken post het wel zodra ik het weet.
Ik zit op mijn werk dus kan ff duren.

I didn't loss my mind. I sold it on E-Bay

• hars73

hars73

Topicstarter
KaleBrink schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 11:40:
[...]
Heb je een link naar de batterij op eBay?
Volgens mij is het type A42-M6 (ik zit nu ook op mijn werk, maar weet het bijna zeker). Als je daarop zoekt op e-bay kom je van alles tegen. Zit hier en daar wat verschil in garantieperiode, maar een jaar garantie kom ik regelmatig tegen. En voor de rest zullen de verschillen wel niet zo groot zijn.
Pagina: 1