3 of 5 deuren?

Pagina: 1
Acties:
  • 10.551 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2023

911GT2

en blazen maar!

Topicstarter
Ik sta voor de keuze...
Mijn Leaseauto kan ik kiezen met 3 of met 5 deuren. Het gaat hier om een grande punto.

Ik voel er veel voor om voor de 3 deurs te gaan, maar mensen om me heen roepen bijna allemaal 5 deurs. Op mijn vriendin na.

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/8/3eb162c200aca4e334799c09b6463968.jpg
Voordelen 3 deurs:
Ziet er beter uit (ja dat vind ik echt belangrijk)
Is Goedkoper (scheelt 10 euro per maand)

Nadelen 3 deurs:
Lastiger om anderen mee te nemen (rij hem (nu nog) puur zakelijk dus dat zal zelden voor komen)
Minder practisch.

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/e/a540f682011aa1ab1fca31b7dffd439e.jpg
Voordelen 5 deurs:
Handig om jas tas ect achterin te gooien
Prettiger voor evtueele meerijders
De kans bestaat dat er binnen nu en 36 maanden ooit een keer een maxi-cosy in moet :X

Nadelen 5 deurs:
Minder mooi
Duurder

Wat zou de tweakert doen en waarom.
Pics zijn gejat van autoweek

[ Voor 0% gewijzigd door 911GT2 op 03-10-2007 08:16 . Reden: Typo gecorrigeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Hoelang moet je hem rijden?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Topicstarter
36 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:08

-ET-

Phone Home

Ik heb zelf een 3deurs clio gereden. En rij nu een 5 deurs Grande Punto. En ik moet zeggen ik vind 5 deuren een stuk prettiger. Zeker als je iets achtering moet leggen. Niet steeds het gekloot dat die stoel weer naar voren moet. En mocht je ooit een je opa en oma meenemen dan moet een van hen niet moeilijk naar de acherbank klimmen enzo.

maar het blijft toch persoonlijk. Als je de achterbank zo goed als nooit gebruikt. Waarom zou je dan voor een 5 deurs gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 16:02
Voordeel van de 5-deurs:
Niet van die mega uitslaande deuren.

Er even vanuit gaande dat de auto's zoals ze op de foto staan even groot zijn, is duidelijk te zien dat de voorste portieren van de 5 deurs een stuk korter zijn dan die van de 3 deurs (waarschijnlijk gedaan zodat, wanneer er mensen achterin moeten stappen bij de 3 deurs, zij voldoende ruimte hebben). Bij die 3 deurs moet het portier dus een stuk verder openslaan, om in/uit te kunnen stappen. Ik sta nooit graag naast dat soort auto's. Het zou niet de eerste keer zijn dat ik deukjes/stippen/strepen op mijn auto overhoudt aan mensen die in dergelijke auto's de deur gewoon open zwaaien.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Tja met een maxi-cosi is het nog wel te doen.
Als kinderen groter zijn is 5 deurs echt handiger.

Dus ga op je gevoel af. Neem de mooiste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 09:31

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik heb er ook over zitten denken bij min focus en heb toch de 5 deurs gekozen achteraf ideaal. Je gooit veel makkelijk wat op de achterbank en dat doe je vaker dan je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 10:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Met een vijfdeurs is het instappen achterin niet het enige dat makkelijker gaat. De deuren zijn ook een stuk korter (en lichter) waardoor je voorin ook veel makkelijker in en uit kunt stappen. Zeker wanneer je in een parkeergarage staat kun je de deur een stuk verder open doen (want korter). Ik heb tot nu toe in verschillende 3 en 5 deurs mogen rijden (waaronder ook de door jouw genoemde 3drs punto) en bij mij hebben de 5 deurs toch wel een behoorlijk streepje voor.

[ Voor 5% gewijzigd door Janoz op 03-10-2007 08:22 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Topicstarter
Brede P schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 08:19:
Voordeel van de 5-deurs:
Zit wat in, then again ik ben best zuinig op mijn an andermans auto dus daar let ik eestal wel op.
DeeJee schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 08:19:
[...]

Tja met een maxi-cosi is het nog wel te doen.
Als kinderen groter zijn is 5 deurs echt handiger.

Dus ga op je gevoel af. Neem de mooiste :)
Goed punt.

Net even in de gande punto gezeten van een collega met 5 deuren, dat was verhelderend, maar zeker niet beslissend, zo maar eens een collega met een 3 deurs versie strikken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 01-06 19:18

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik zou ook voor de 5 deurs zijn. Erg handig als je nog even iets op de achterbank moet gooien / zetten. Denk bijvoorbeeld aan iets simpels als een kratje bier die niet meer in de achterbak past of een computerkast (We zitten op Tweakers he ;)).

5 deurs for the win. Als jij denkt dat je hem nooit gaat gebruiken dan heb je het, denk ik, mis. :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Soggy

vroemmmm

Zeker bij het vervoeren van kinderen in een maxi-cosi is een 3-deurs de moord voor je rug. Een 5-deurs is dan vele malen practischer. Om die reden heb ik indertijd mijn Clio (3-deurs) weggedaan.

Bovendien heeft een 5-deurs ook het voordeel van kortere portieren: bij het in- en uitstappen kun je de portieren vaak helemaal openen, terwijl dat met de langere portieren van een 3-deurs vaak meer problemen geeft ivm auto's die naast je geparkeerd staan. Zeker als je vrouw/vriendin zometeen zwanger is, heb je er veel profijt van als je de portieren helemaal kunt openen (een hoogzwangere vrouw stapt nu eenmaal wat moeilijker in en uit).

Verder zou ik geen keuze maken op basis dat het voor anderen wel eens (on-)handig zou kunnen als jij een 3- of 5-deurs hebt; ze passen zich maar aan aan jouw auto.

btw: de 3-deurs is wel mooier. Voor een dagelijks vervoermiddel is dit voor mij echter van geen enkele waarde bij het bepalen van mijn keuze. Mijn huidige auto (station) kocht ik alleen maar omdat de kinderwagen zo goed achterin paste. :)

Afijn: de keuze is practisch/gemak of vormgeving. Succes!

If it works, tweak it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:13
Ik heb gezegd drie deurs. Heb ook een (lease) GP en heb een drie deurs gekozen. Dit omdat ik vind dat hij er inderdaad beter uit ziet als drie deurs en de Sport destijds niet eens als vijf deurs te krijgen was.

Als er een maxi-cosi in moet zou ik zeker wel voor de vijf deurs gaan, vind de instap naar achteren niet echt top zeg maar :P Ook het makkelijk spullen achterin gooien van m'n voorloop auto mis ik nog wel eens, maar dat is een kleinigheid en alleen daarom zou ik zeker geen vijf deurs nemen (het ziet er toch wat oudbolliger uit zeg maar ;). Meerijders mogen al blij zijn dat ze mee mogen is mijn opvatting, daar ga ik geen autokeuze op aanpassen, dan moeten ze maar even iets flexibeler instappen.
Ook heb je bij de vijf deurs GP standaard een 3e gordel en in delen neerklapbare bank meen ik, dat poetst het prijsverschil wat weg en kan best handig zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Speedy op 03-10-2007 08:31 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Misschien even de afweging maken of het nu echt zo'n probleem is zonder die extra deuren.
Ja het is handiger maar een 3-deurs is nu ook weer geen drama.

Nogmaals, ga voor de (voor jou dan) de mooiste. Zonder die 2 deuren achter wordt het echt niet een vreselijk onhandige auto hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

911GT2 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 08:23:
Zit wat in, then again ik ben best zuinig op mijn an andermans auto dus daar let ik eestal wel op.
Het gaat niet eens om of je voorzichtig bent op de auto van je buurman (zou je altijd moeten zijn ;) ), maar je hebt gewoon bij een 5 deurs veel meer ruimte om in en uit te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:07

mr_petit

opperprutser

Een 3 deurs stapt makkelijker in doordat de deur groter is. Je schuurt met je rug / jas minder snel tegen de middenstijl aan. Bij een 5 deurs kan dit soms zelfs resulteren in overmatige slijtage aan het deurrubber (bij leaseauto natuurlijk niet echt een argument).
Maar goed, de 5 deurs heeft ook zo z'n voordelen.
Ik denk dat als er een maxicosi inmoet (en er dus ook veel meer met spullen gesjouwd moet worden) ik voor de 5 deurs zou gaan, anders voor de 3 deurs.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Topicstarter
Soggy schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 08:26:
Zeker bij het vervoeren van kinderen in een maxi-cosi is een 3-deurs de moord voor je rug. Een 5-deurs is dan vele malen practischer. Om die reden heb ik indertijd mijn Clio (3-deurs) weggedaan.

Bovendien heeft een 5-deurs ook het voordeel van kortere portieren: bij het in- en uitstappen kun je de portieren vaak helemaal openen, terwijl dat met de langere portieren van een 3-deurs vaak meer problemen geeft ivm auto's die naast je geparkeerd staan. Zeker als je vrouw/vriendin zometeen zwanger is, heb je er veel profijt van als je de portieren helemaal kunt openen (een hoogzwangere vrouw stapt nu eenmaal wat moeilijker in en uit).
Verder zou ik geen keuze maken op basis dat het voor anderen wel eens (on-)handig zou kunnen als jij een 3- of 5-deurs hebt; ze passen zich maar aan aan jouw auto.

btw: de 3-deurs is wel mooier. Voor een dagelijks vervoermiddel is dit voor mij echter van geen enkele waarde bij het bepalen van mijn keuze. Mijn huidige auto (station) kocht ik alleen maar omdat de kinderwagen zo goed achterin paste. :)

Afijn: de keuze is practisch/gemak of vormgeving. Succes!
Goeie punten. Ik sta nu op 80% 5 deurs en 20% 3 deurs, wie geeft me de laatste overtuiging :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Zorg dat je geen Maxi-cosi nodig hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Topicstarter
DeeJee schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 08:31:
Zorg dat je geen Maxi-cosi nodig hebt ;)
Ja het is een waarschijnlijkheid, maar nog lang niet zeker dat dat binnen die 36 maanden valt. We trouwen over 10 maanden, en beginnen niet aan kinderen voor dat. Dus op zijn vroegst zou 19 maanden pas een maxi-cosy van toepassing zijn. Maar ik denk dat dat ook zeker nog wel wat langer zal worden.

[ Voor 7% gewijzigd door 911GT2 op 03-10-2007 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heb nu een 3-drs auto (golfje) en vervoer regelmatig 3 kiddo's op de achterbank. Waarvan een babyzitje in het midden. Het vastklikken van de kiddo's gaat gek genoeg makkelijker in een 3drs omdat ik ervoor kan zitten (wanneer ik de voorstoel naar voren klap) om alle gordels in te klikken. Laatst een keer een Jetta 4 drs paar dagen gehad; dat was dus erg moeilijk om door dat achterdeurtje heen die gordels te bereiken...

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
911GT2 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 08:29:
[...]

Goeie punten. Ik sta nu op 80% 5 deurs en 20% 3 deurs, wie geeft me de laatste overtuiging :D
Ach de Sport is er nu ook als 5-deurs en dan ziet het er nog best aardig uit ;)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Ik heb tot aan het eerste jaar van mijn jongste met een 3-deurs gedaan. Geen probleem.
Mijn vrouw rijdt nog steeds in een 3-deurs met de kids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Topicstarter
Ja das ook weer zo. En 3 deuren is echt wel mooier.

Nou ja als het eenvoudig was had ik jullie niet geraadpleegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Nogmaals: ga op je gevoel af en neem de mooiste.
Je moet de rest van je leven nog aanpassen aan de kinderen, dus geniet er nog even van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

Een maxi-cosi in een 3-deurs is echt afzien! Mijn zwager en zijn vrouw hadden een 3-deurs toen hun kinderen in de maxi-cosi vervoert werd, maar dat was echt afzien! Altijd dat geklier met het in- en uitladen van die maxi-cosi. Het is zeker niet onmogelijk, maar een 5-deurs is zoveel handiger! Wat vaak gebeurde is dat voor het gemak een van de 2 volwassenen achterin ging zitten en de maxi-cosi op de voorstoel terecht kwam.
Ok, qua looks is de keuze duidelijk voor een 3-deurs, maar de 5-deurs is zoveel praktischer!

Nog wel even een vraag: Lever je qua bagageruimte in bij de 5-deurs? Want als je een kind in de maxi-cosi vervoert, gaat er vaak nog een hele batterij randapparatuur mee... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204528

Serieus; wat maakt het uit welke 'mooier' is? Ze zien er beide netjes uit, waarom zou je dan een auto kiezen voor het uiterlijk ipv de functionaliteit?

Kies voor hetgeen functioneel is; je wilt een kind dus dan is dit alvast een mooie kans om de levensles te leren dat je af en toe offers moet brengen voor het 'algemeen belang'... Wat maakt het nou uit hoe het er uit ziet, het gaat erom dat het werkt. Zo is het met auto's, maar zo is het ook met je vrouw en je toekomstige kind. Je krijgt een lease auto; maak je zorgen om de toekomst en niet om het 'mooi' zijn... Als je de auto een paar weken hebt dan zul je het als je auto zien, en zul je niet meer bekommerd zijn om het uiterlijk

ps. daarbij lijkt mij een 5deurs ook veel veiliger. Stel je voor dat er wat gebeurd als je met passangiers in de auto zit, dan is het stukke veiliger als ze zelf of een ander een extra deur kan openen... Zelfde geld voor je baby

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 204528 op 03-10-2007 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:55

Goverman

not loaded

Mijn advies:

Neem altijd een vijfdeurs, tenzij design van doorslaggevend belang is.

Een van de weinige voordelen van driedeurs wat ik mij kan bedenken is dat het er vaak wat mooier uitziet en dat het wellicht iets lichter is.

Verder heeft vijfdeurs met afstand de betere troeven:
- veiliger (m.n. voor de passagiers op de achterbank)
- practischer 1: deuren zijn korter, dus beter voor in de parkeergarage en andere krappe plekjes)
- practischer 2: je komt makkelijker bij de achterbank (als passagier en als maxicosy-carrier)
- practischer 3: je gooit makkelijker wat op de achterbank (waaronder een maxicosy)
- ruimte: vijfdeurs is vaak net een tikje groter, dus meer ruimte. Deze is hoe dan ook makkelijker te bereiken

Onthoud: een zwangere vrouw stapt makkelijker in een driedeurs, na de zwangerschap stop jij de kiddo's makkelijker in je auto bij een vijfdeurs. ;)

Overmatige slijtage van de rubbers van de portieren is echt een (te) ver gezocht argument voor iemand die heeeeeel graag een driedeurs wil hebben, maar nog wat extra argumenten zoekt (afgezien van de looks)

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:27
Brede P schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 08:19:
Voordeel van de 5-deurs:
Nadeel van een 5-deurs: van die kleine deuren. Zeker als je wat langer bent, is dat heel lastig. Mijn ene golf heeft 3 deuren, de andere 5. Met de kleine maakt het eigenlijk heel weinig uit, maar vooral als ik eens een keer m'n schoonouders mee moet nemen, is de driedeurs lastig.

[ Voor 25% gewijzigd door StevenK op 03-10-2007 08:58 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Soggy

vroemmmm

DeeJee schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 08:39:
Nogmaals: ga op je gevoel af en neem de mooiste.
Je moet de rest van je leven nog aanpassen aan de kinderen, dus geniet er nog even van ;)
Dit lijkt wel leuk, maar je moet hier wel even goed over nadenken (en dit topic helpt natuurlijk) ;)

Zoals ik al aangaf (en met mij nog een paar) is een maxi-cosi in een 3-deurs heel slecht voor je rug en bijzonder onhandig. Het is jammer als je nu een keuze maakt op basis van uiterlijk, waarna je nog 2 jaar de tijd hebt om spijt te hebben van deze keuze.
Waarom denk je dat bijna iedereen met een gezin (ongeacht of ze wel of geen maxi-cosi meer mee hoeven te nemen) kiest voor een auto met 4 of 5 deuren? Hoewel ik zelf 2- of 3-deursmodellen vaak mooier vind, hebben wij na 2 maanden met de maxi-cosi aan te modderen een andere auto gekocht met meer portieren. Dat het een gelukkige keuze geweest is blijtk wel, want tot op heden rij ik nog steeds in dezelfde auto (al bijna 7 jaar).
Wellicht is de situatie anders als je elke 3 jaar een andere auto mag uitzoeken, daar heb ik dan weer geen ervaring mee... :)

Bedenk je goed dat je 3 jaar vooruit moet met de auto die je nu kiest...

If it works, tweak it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Onthoud: een zwangere vrouw stapt makkelijker in een driedeurs, na de zwangerschap stop jij de kiddo's makkelijker in je auto bij een vijfdeurs. ;)
Niet waar. Mijn vriendin is zwanger en ze is dondersblij dat ze sinds afgelopen vrijdag af is van haar Opel Astra GTC. Zware grote deur die vaak helemaal niet ver open te zwaaien was, daarnaast was het ook een hele toer voor haar om bij de veiligheidsgordel te komen die een heel stuk verder naar achteren zit ivm een 5 deurs.

Kom ik toch weer op een nieuw puntje voor de 5 deurs: Je kunt makkelijker bij de gordels.

Maar als je je druk maakt om de looks, waarom zeur je dan over de buitenkant? Over het algemeen zul je het meeste naar de binnenkant van je auto kijken (en dat is imho mbt de plastic punto niet zo best ;) )

[ Voor 39% gewijzigd door Janoz op 03-10-2007 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Topicstarter
Net een collega gevraagd met een drie deurs. En ja het is mooier, maar het is inderdaad een stuk onpractischer.

Ik ben er uit het wordt de 5 deurs.
Het gevoel van opgesloten zitten achterin staat me niet aan. Je kan er niet uit (ook al komt het zelden voor). Mijn jas en tas achterin mikken gaat eenvoudiger. En ik hou dus in de toekomst de mogelijkheid om hem ook privé te rijden en dan is het zeker makkelijker.

Nou maar effe bestellen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online
Anoniem: 204528 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 08:49:
[...]ps. daarbij lijkt mij een 5deurs ook veel veiliger. Stel je voor dat er wat gebeurd als je met passangiers in de auto zit, dan is het stukke veiliger als ze zelf of een ander een extra deur kan openen... Zelfde geld voor je baby
Maar is het ook veiliger voor de bestuurder? Deuren van een 3-deurs zijn veel zwaarder. En of de achterpassagiers beter af zijn; dat geldt wellicht alleen bij te water raken. Maar of een achterdeur de zijimpacht van een aanrijding beter absorbeert weet ik niet.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:16

DinX

Motormuis

Nog een voordeel, de koffer :)

Hoedenplank eraf, zetels plat en je hebt een zee van ruimte :)
* DinX wil zelf niets anders meer dan 5-deurs. Zelfs als de keuze 4 en 5-deurs is.

[ Voor 29% gewijzigd door DinX op 03-10-2007 08:59 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrJayMan schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 08:58:
[...]

Maar is het ook veiliger voor de bestuurder? Deuren van een 3-deurs zijn veel zwaarder. En of de achterpassagiers beter af zijn; dat geldt wellicht alleen bij te water raken. Maar of een achterdeur de zijimpacht van een aanrijding beter absorbeert weet ik niet.
Dat ze zwaarder zijn lijkt mij nog een goede reden om niet voor de 3deurs te gaan ;) En tja, ook al is de kans dat je te water raakt klein, toch is die kans nog groot genoeg als het leven van je kind of je medepassagiers op het spel staat. Misschien dat ik erg makkelijk hier over denk aangezien ik nog thuis woon en (gelukkig) nog geen kind heb, maar ik vind het leven van een ander belangrijker dan mijn 'patsfactor' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 13:35

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

DinX schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 08:58:
Nog een voordeel, de koffer :)

Hoedenplank eraf, zetels plat en je hebt een zee van ruimte :)
* DinX wil zelf niets anders meer dan 5-deurs. Zelfs als de keuze 4 en 5-deurs is.
En hoe is dat anders dan in een 3-deurs model?

Ik vind het heerlijk achterin een 3-deurs auto te zitten. Het gevoel van bescherming doordat je geen (theoretisch) opengaande deuren naast je hebt.
En kleine spullen achterin gooien gaat in een 3-deurs auto makkelijker. Deur open, stoel uit de vergrendeling, *plop* en zitten. In een 5-deurs: deur open, spullen naar binnen flikkeren, deur dicht, andere deur open.

Ik hoef gelukkig met niemand rekening te houden, maar ik zou altijd voor de 3-deurs gaan.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:16

DinX

Motormuis

Hmm, oja, dat verschil heb je enkel tussen 4 en 5 :o

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maasluip schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 09:09:
[...]
Ik vind het heerlijk achterin een 3-deurs auto te zitten. Het gevoel van bescherming doordat je geen (theoretisch) opengaande deuren naast je hebt.
En kleine spullen achterin gooien gaat in een 3-deurs auto makkelijker. Deur open, stoel uit de vergrendeling, *plop* en zitten. In een 5-deurs: deur open, spullen naar binnen flikkeren, deur dicht, andere deur open.

Ik hoef gelukkig met niemand rekening te houden, maar ik zou altijd voor de 3-deurs gaan.
Kwestie van (kinder)slot op de achterdeuren :)

Maar TS heeft een partner en waarschijnlijk ook een kind op een gegeven moment, dat zou wel van belang moeten zijn op zijn keuze. Als je alleen bent maakt de functionaliteit idd weinig uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Weet overigens niet welke uitvoering je bestelt, maar zowel op de 3 als 5 deurs ... de middenarmsteun is een aanrader :P

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 13:35

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Anoniem: 204528 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 09:14:
[...]

Kwestie van (kinder)slot op de achterdeuren :)
Oh, maar daar gaat het niet om. Gewoon het hele idee "wel een deur-geen deur" maakt mij al denken dat geen deur meer beschermend is dan wel een deur. En ook niet richting kinderen gedacht. Gewoon als ik ergens achterin zit.
Heel subjectief en niet erg rationeel natuurlijk, maar goed, zo denk ik.
Maar TS heeft een partner en waarschijnlijk ook een kind op een gegeven moment, dat zou wel van belang moeten zijn op zijn keuze. Als je alleen bent maakt de functionaliteit idd weinig uit
En juist die partner roept "3-deurs". Geen nestdrang blijkbaar ;)

[ Voor 83% gewijzigd door Maasluip op 03-10-2007 09:39 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach he, vrouwen willen ook ringen en armbanden van honderden euro's terwijl die ook zinloos zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Topicstarter
Maasluip schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 09:36:
[...]
Oh, maar daar gaat het niet om. Gewoon het hele idee "wel een deur-geen deur" maakt mij al denken dat geen deur meer beschermend is dan wel een deur. En ook niet richting kinderen gedacht. Gewoon als ik ergens achterin zit.
Heel subjectief en niet erg rationeel natuurlijk, maar goed, zo denk ik.

[...]
En juist die partner roept "3-deurs". Geen nestdrang blijkbaar ;)
Nou ja dat deed ze alleen op basis van die 10 euro, dattie mooier is of niet ziet ze niet. Ze is wel blij dat ik 5 deuren gekozen heb. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:20

André

Analytics dude

Qua gemak: 5 deurs. Is echt zoveel makkelijker en praktischer. Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen: als je een 5-deurs goed aankleed is hij net zo mooi als een 3-deurs. Ik vind een 5-deurs een luxere uitstraling hebben dan een 3-deurs. Wanneer hij dan ook mooi sportief aangekleed is maakt dat IMO de 5-derus veel mooier dan de 3. De foto's die je plaatst vertekenen ook, de 3-deurs is daar een hele andere uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 20-05 20:00
:) Toen m'n dochter net geboren was kochten buren in de flat waar ik woonden ook een opel astra maar dan de 3 deurs (ik reed een 5 deurs). Die mensen hadden regelmatig een kleinkind op bezoek wat iets ouder was dan mijn dochter. Ik heb echt regelmatig staan te kijken naar het gekloot met de maxi cosi bij een 3 deurs.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Heb je overigens wel nagedacht (mocht de kleine komen in deze lease periode) dat de kofferbak lichtelijk onpraktisch is met een buggy?

Heb een week lang met een GP gereden en kon onze buggy (die toch in de catagorie niet groot mag vallen) maar op één manier in de kofferbak krijgen en dat was al met wat moeite.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Topicstarter
Tja wat model betreft heb ik niet veel te kiezen, tis een GP of een GP zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 20-05 20:00
Dat kan inderdaad lastig zijn. Maar kan 'ie niet op de vloer achter de voorstoelen? Was voor ons destijds de reden om een bugaboo aan te schaffen, enige kinderwagen die in de mini van m'n vrouw paste.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-06 13:30

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Als je in enige mate boven het maaiveld uitsteekt (qua lengte dus) dan is een drie deurs wel aan te raden. Ik ben 1m95 en in mijn Golf IV 5 deurs heb ik een stuk slechter zicht naar links dan in mijn vorige Golf IV 3 deurs. In mijn huidige zit mijn hoofd precies naast de spijl, en in de vorige zat de spijl nog ruim achter mijn hoofd.

Qua praktische zaken heb zie ik eigenlijk geen beperkingen. Meerijders heb ik niet vaak. Ik denk dat mijn achterportieren mischien twee keer per maand opengaan. En ik vind een drie deurs gewoon mooier, het oogt wat sportiever.

Met babies wordt dit wel een ander verhaal trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
ik zou zelf voor een 3 deurs gaan, puur omdat ik dat veel mooier vind.

Ben 24, geen kinderwens en zelden tot nooit mensen/spullen achterin. keuze is snel gemaakt dan, bij jou ligt dat wellicht anders :)

[ Voor 8% gewijzigd door Luuk op 04-10-2007 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:09
Goverman schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 08:51:
Overmatige slijtage van de rubbers van de portieren is echt een (te) ver gezocht argument voor iemand die heeeeeel graag een driedeurs wil hebben, maar nog wat extra argumenten zoekt (afgezien van de looks)
Gooi ik er eentje tegenaan die hoop ik niet meer van toepassing is op hedendaagse auto's: de lange flapdeuren van een 3deurs zijn zwaarder dan de korte deurtjes in de 5-deurs. Bij mijn eigen auto (Golf uit 1992) hangen de deuren gewoon door. Je kunt ze wel weer omhoog afstellen, maar na een paar maand hangen ze gewoon weer door. De scharnieren van die auto's waren destijds niet berekend op het gewicht van een flapdeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

911GT2 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 08:58:
Net een collega gevraagd met een drie deurs. En ja het is mooier, maar het is inderdaad een stuk onpractischer.

Ik ben er uit het wordt de 5 deurs.
Het gevoel van opgesloten zitten achterin staat me niet aan. Je kan er niet uit (ook al komt het zelden voor). Mijn jas en tas achterin mikken gaat eenvoudiger. En ik hou dus in de toekomst de mogelijkheid om hem ook privé te rijden en dan is het zeker makkelijker.

Nou maar effe bestellen dan :)
gezien kinderwens een goed besluit.. een station wagon is nog handiger, je staat te kijken hoeveel troep zo'n kind oplevert wat je allemaal mee moet/wil sjouwen....

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-05 19:06

Bene

list incomprehension

Met vriendin, geen kinderen, 1,95m. Had een enorme 3-deurs sedan, heb nu een veel kleinere 5-deurs Clio. We zjin beide fan van de 5-deurs nu. Enige nadeel: de passagiersstoel voor kun je niet zomaar neerklappen, die moet je met een raar geplaatste knop platdraaien.

Deze maand:
Deurtje open, tasje erin, deurtje dicht.
Achterbank neer, klep en deurtje open, fiets d'rin, klep en deurtje dicht.
Deurtje open, schoonmoeder d'rin, deurtje dicht.
Deurtje open, 3 dikke mannen erin, aanstampen, deurtje dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bene schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 11:07:

Deurtje open, schoonmoeder d'rin, deurtje dicht. snelweg op,Deurtje open, schoonmoeder d'uit, deurtje dicht.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
  • Laatst online: 01-06 21:26
Ik zou dus weer voor de 5 deurs gaan. Heb nu een Golf IV 3-deurs, maar vind het niet echt praktisch. Met boodschappen ook onhandiger (geen tasje bij me, en wil alles ff snel op de achterban gooien!)

Ook met mensen die meerijden ervaar ik het als een gemis. Telkens weer moeizaam in en uitstappen die personen. Ik ga absoluut voor 5 deurs volgende keer.

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:26
5 deurs!

Het is veel praktischer!
Uiterlijk is ook fijn, maar aan de binnenkant merk je er weinig van!

Voordelen 3 deurs:
- uiterlijk (maar dat blijft persoonlijke keuze)
- kijken of je schouder door het lange raam is wat makkelijker

Nadeel 3 deurs:
- enorme grote deuren (zeker met wind)
- lastiger in en uitstappen in "krappere" parkeerruimtes
- instappen medepassagiers
- je bent minder snel geneigd wat op de achterbank te leggen
- als je iets groters wilt vervoeren en de achterbank plat wilt, dan kan je via de achterportieren er dus niet makkelijk bij.

Ik heb beide gehad en voor mij alleen nog maar 5 deurs!
Het uiterlijk weegt bij lange na niet op tegen het gemak van een 5 deurs!

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

De kans bestaat dat er binnen nu en 36 maanden ooit een keer een maxi-cosy in moet

Ik heb driedeurs gereden en nu vijfdeurs. Als bovenstaande een reeele optie is, wil je niet met een driedeurs zitten. De rest is overkomelijk (hoe vaak jas je je auto voller met boodschappen dan achterin past en passagiers moeten zichzelf die ene keer achterin heisen, dat hoef je zelf niet te doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 16:53
Ik heb deze week ook een Punto besteld, een 1.4 T-Jet Edizione Cool, en gekozen voor de driedeurs. Ik ben bijna twee meter lang, en in de vijfdeurs is de in het portier ingebouwde armsteun te klein en heel oncomfortabel. Daarnaast vind ik driedeurs ook mooier, en zijn er geen plannen voor gezinsuitbreiding.

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Laatst online: 26-05 13:52

tazzman

a real boardmonkey

Vroegah nam ik altijd een 3 deurs als lease auto... want dat vond ik er gewoon beter en sportiever uitzien. Ik heb jarenlang een 3 deurs Golf IV gereden (2 stuks) totdat ik een 5 deurs Golf IV in de schoot geworpen kreeg als lease auto.. (tja, highline met 150 pk zonder extra bijleggen... ga ik niet zeuren over twee ongewenste deuren :) ).

Na die auto 2 jaar gereden te hebben, kreeg ik tijdelijk een Golf V 3 deurs als huur auto.. en wat ik het meeste miste waren die 2 extra deuren! (en 50 pk... ;) ) Die twee extra deuren zijn gewoon erg handig, ook wanneer je nauwelijks extra mensen meeneemt. Gewoon makkelijk je jas op de achterbank kunnen leggen, laptop achter je stoel... of een stel extra tassen op de achterbank.. het is gewoon super handig.

En daarnaast zijn inderdaad ook die deuren een stuk korter. Bij de 3 deurs Golf IV en de Megane Coupe was het door die lange grote deuren inderdaad soms HEEL erg lastig in en uitstappen in krappe parkeer vakken of parkeer garages. Soms kon ik wel een parkeervak inrijden maar was er gewoon niet genoeg ruimte om die deur voldoende open te kunnen doen om behoorlijk uit te kunnen stappen. En vooral die Megane Coupe had gewoon joekels van deuren.

Ander voordeel is dat je bij een 5 deurs ook gewoon je ramen achterin open kan doen. Dat ging bij mijn Golf IV 3 deurs niet en de Megane Coupe had ook alleen van die maffe klapraampjes. Dat is dus weer een extra nadeel.

Zeker als er kinders opkomst zijn zou ik een 5 deurs nemen... tja het ziet er wat minder sportief uit maar goed, het is maar een lease auto. :) Een stationwagen zit er zeker niet in neem ik aan? Anders zou ik dat zeker aanraden..na de Golfjes heb ik alleen maar station wagens gereden ivm de hond en dat is gewoon nog praktischer dan een 5 deurs.. zeker als je straks ook een buggy o.i.d wilt meenemen.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik heb zelf altijd 3-deurs gereden, om het simpele feit dat het mooier is. Ik stond op het punt om de Golf GTI of GT te bestellen, weer in 3-deurs toen ik een op en top volledig aangeklede V50 in de schoot geworpen kreeg, met 1500km op de teller.

Ik zou nu niet zonder die achter deuren kunnen. Boodschappen, laptop, jas, alles gaat op de achterbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:35

Killjoy

Klingon lawn products

*Schopt

Aangezien wij over een kleine 6 maanden een baby verwachten, ontstaat ook in Huize Killjoy het grote 'wat doen wij met de auto' dilemma. Momenteel rijden wij een bijna 7 jaar oude driedeurs Seat Ibiza. Deze wordt alleen privé gebruikt (woon-werk is lopen/fiets/OV), dus het aantal kilometers per jaar is duidelijk minder dan 10.000 km. Gezien het beperkte gebruik van de auto, is het uiteraard het goedkoopste om met de Seat door te rijden. Alleen vrees ik een beetje voor het praktisch gemak.

Ik heb namelijk indertijd gekozen om geen walk-in systeem te nemen (was vrijgezel en vond ik te duur). Gezien mijn gebrek aan lenigheid zou dat weleens een uitdaging kunnen gaan worden. Nu heb ik in dit topic veel nuttige zaken gelezen over de voors en tegens van 3 vs. 5 deuren, maar niet of mensen ervaring hebben met het niet hebben van een walk-in systeem.

Een ander idee zou zijn, om de kinderstoel op de voorstoel te zetten. Dit zou kunnen aangezien de airbag uitschakelbaar is. Maar daar zie ik twee bezwaren: A ik weet niet of dit onveiliger is dan op de achterbank en B ik zie het risico dat ik de airbag vergeet aan of uit te zetten :X. Een mogelijke C is natuurlijk nog, dat mevrouw Killjoy bij een verzoek om achterin te kruipen in staking gaat :P

Kortom, ik ben benieuwd naar jullie adviezen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Killjoy op 21-01-2010 12:35 ]

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

De nieuwe opel meriva (nog niet leverbaar) heeft twee tegengesteld openende deuren, speciaal voor kinderzitjes e.d
Geen idee of je het wat vind qua auto, maar het lijkt me erg makkelijk en het scheelt rugklachten
Afbeeldingslocatie: http://www.autointernationaal.nl/img/fotogroot/Meriva9A.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Pinin op 21-01-2010 12:39 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Laatst online: 15:02
Killjoy schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:34:
*Schopt

Aangezien wij over een kleine 6 maanden een baby verwachten, ontstaat ook in Huize Killjoy het grote 'wat doen wij met de auto' dilemma. Momenteel rijden wij een bijna 7 jaar oude driedeurs Seat Ibiza. Deze wordt alleen privé gebruikt (woon-werk is lopen/fiets/OV), dus het aantal kilometers per jaar is duidelijk minder dan 10.000 km. Gezien het beperkte gebruik van de auto, is het uiteraard het goedkoopste om met de Seat door te rijden. Alleen vrees ik een beetje voor het praktisch gemak.

Ik heb namelijk indertijd gekozen om geen walk-in systeem te nemen (was vrijgezel en vond ik te duur). Gezien mijn gebrek aan lenigheid zou dat weleens een uitdaging kunnen gaan worden. Nu heb ik in dit topic veel nuttige zaken gelezen over de voors en tegens van 3 vs. 5 deuren, maar niet of mensen ervaring hebben met het niet hebben van een walk-in systeem.
Wat je zou kunnen doen is om het eerst gewoon te proberen met een maxi cosi en je huidige Seat. Lukt het niet kan je altijd nog zoeken naar een 5 deurs toch? Of je zou gewoon eens kunnen kijken of je ongeveer dezelfde auto kan krijgen maar dan een 5 deurs, misschien dat je zo goedkoop (met inruil) een praktischer auto kan rijden.
Een mogelijke C is natuurlijk nog, dat mevrouw Killjoy bij een verzoek om achterin te kruipen in staking gaat :P

Kortom, ik ben benieuwd naar jullie adviezen :)
Mooi toch, kan jij ook lekker bier drinken, mevrouw Killjoy rijdt dan toch :Y)

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:55
Als die Ibiza bevalt zou je een Cordoba Vario kunnen overwegen, die is gebaseerd op de Ibiza. Gemaakt t/m 2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:42

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Op verzoek van Tozzert reageer ik ook maar ff. Bestelde een 3 deurs, kreeg een 5 deurs, baalde als een stekker maar ben er nu wel blij mee, het is in de praktijk veel praktischer!

Blij tozzert?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zolang je de airbag uit hebt is voorin niet veel onveiliger dan achterin. De enige plek (afaik) veiliger is is midden op de achterbank. Ik zou me zelfs voor kunnen stellen dat op de voorstoel veiliger is dan op de achterbank aan 1 van de zijkanten.

Sowieso begin je eerst met de maxicosi en die zul je voornamelijk voorin gebruiken. Het grootste probleem dat je zult hebben is trouwens eerder dat je deuren een stuk groter zijn. Bij dezelfde zijruimte kunnen die minder ver open waardoor het een stuk lastiger is om de maxicosi naar binnen te hengelen.

Ikzelf heb de kinderstoel voorin, ondanks dat ik een 5-deurs heb. Aangezien ik alleen zakelijk rijd en de enige passagier mijn dochter is wanneer ik haar op weg naar mijn werk naar de creche breng vind ik het wel zo gezellig om haar naast mij te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Janoz schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 17:30:
Zolang je de airbag uit hebt is voorin niet veel onveiliger dan achterin. De enige plek (afaik) veiliger is is midden op de achterbank. Ik zou me zelfs voor kunnen stellen dat op de voorstoel veiliger is dan op de achterbank aan 1 van de zijkanten.

Sowieso begin je eerst met de maxicosi en die zul je voornamelijk voorin gebruiken. Het grootste probleem dat je zult hebben is trouwens eerder dat je deuren een stuk groter zijn. Bij dezelfde zijruimte kunnen die minder ver open waardoor het een stuk lastiger is om de maxicosi naar binnen te hengelen.

Ikzelf heb de kinderstoel voorin, ondanks dat ik een 5-deurs heb. Aangezien ik alleen zakelijk rijd en de enige passagier mijn dochter is wanneer ik haar op weg naar mijn werk naar de creche breng vind ik het wel zo gezellig om haar naast mij te hebben.
wij hebben zo'n ding werkt ook goed :)

Afbeeldingslocatie: http://www.babysecurity.co.uk/pictures/1923/9/584349-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Laatst online: 12:35

Killjoy

Klingon lawn products

Pinin schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:38:
De nieuwe opel meriva (nog niet leverbaar) heeft twee tegengesteld openende deuren, speciaal voor kinderzitjes e.d. Geen idee of je het wat vind qua auto, maar het lijkt me erg makkelijk en het scheelt rugklachten [afbeelding]
Op zich zijn suicide doors natuurlijk wel grappig, maar een nieuwe Meriva is voor deze ambtenaar toch net een eindje buiten bereik. Maar bedankt :)
Harmsen schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:41:Wat je zou kunnen doen is om het eerst gewoon te proberen met een maxi cosi en je huidige Seat. Lukt het niet kan je altijd nog zoeken naar een 5 deurs toch? Of je zou gewoon eens kunnen kijken of je ongeveer dezelfde auto kan krijgen maar dan een 5 deurs, misschien dat je zo goedkoop (met inruil) een praktischer auto kan rijden.
Dat is inderdaad één van de opties, idd. Ik ben overigens begonnen mijn vader te kietelen om nu toch eens zijn plannen uit te voeren om toch weer een Volvo aan te schaffen. Dan zou ik wellicht zijn Skoda Octavia station uit 2004 over kunnen nemen. Eerste reactie was overigens nog niet bijster enthousiast :( :P
Mooi toch, kan jij ook lekker bier drinken, mevrouw Killjoy rijdt dan toch :Y)
Daar ga ik eens lekker van dromen :P
croxz schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:57:Als die Ibiza bevalt zou je een Cordoba Vario kunnen overwegen, die is gebaseerd op de Ibiza. Gemaakt t/m 2003.
Dat is een idee. Alleen als ik rondzoek, krijg ik de indruk dat de Vario tot en met de vorige modelserie (serie voor die van mij) beschikbaar was. Maar goed; keertje proefrijden en kijken of het bevalt kan nooit kwaad.
Janoz schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 17:30:

Da's nuttige info; dank.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Laatst online: 26-05 13:52

tazzman

a real boardmonkey

Wij hebben zelf ook jarenlang een 3-deurs Ibiza gehad (een '99 Ibiza GT TDI - heerlijk sportieve kart ;) ) ... maar achterin kruipen deed ik echt alleen onder protest. Ik vond het een ramp om in en uit die auto te klimmen (en dan ben ik maar 1.85 en van gemiddeld postuur).. zodra wij met meer dan 2 personen op pad gingen, dan namen we altijd mijn 5-deurs of station wagen. (Zie ook mijn post van Okt 2007 in dit topic).

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Pagina: 1