Toon posts:

Hoge temp. E6750

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de topics zitten lezen over temps van de E2D. Gisteren dacht ik van hey, laat ik eens overklokken want er zit veel pit in dit beestje zoals ik las. Sommige op 3.7Ghz etc.

Voordat ik het deed ging ik me temps kijken en welke G stepping ik had. Ik downloade de Core Temp beta versie en tot me verbazing zag ik dit....

CPUID: 0x6FB
APICID: 0
Revision: G0
Processor: Intel Core 2 Duo E6750 (Conroe)
Frequency: 2669.79 Mhz (444.97 x 6.0)
Platform: LGA 775
VID: 1.1875v

CPU#0: Temperature Readings

Tjunction: 100C
Core #0: 50C
Core #1: 50C

Ik dacht wtf, hoe ken het Idle zo hoog zijn. Sommige hier hebben 25 graden. Ik dacht ik controleer me cpu koeler (standaard koeler) ik check of alles goed vastzit etc...Ja alles zit netjes vast.
Ik snap er geen hout van, ik durf geen Prime95 te draaien omdat ik bang ben dat hij de pan uit rijst met zijn temp. Me mobo geeft ook aan een temp van 50C.

Ik snap er geen fluit van, koelpasta en processor koeler zitten goed en vlak erop. Iemand enige idee wat ik over het hoofd zie?

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:33
Het lijkt me verdacht dat de case en beide core temperaturen precies 50°C zijn en de junctie-temperatuur precies 100°C. Als die temperaturen niet veranderen dan zou ik denken dat het programma het probleem is. Al eens een ander programma geprobeerd?
Onmogelijk met luchtkoeling. Tenzij de kamertemperatuur maar 15°C of 20°C ofzo is ;)

Verwijderd

Topicstarter
Laagvliegerke schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 08:10:
Het lijkt me verdacht dat de case en beide core temperaturen precies 50°C zijn en de junctie-temperatuur precies 100°C. Als die temperaturen niet veranderen dan zou ik denken dat het programma het probleem is. Al eens een ander programma geprobeerd?

[...]

Onmogelijk met luchtkoeling. Tenzij de kamertemperatuur maar 15°C of 20°C ofzo is ;)
Ja goed van wat ik hier gelezen had :). Ik heb inderdaad naar andere programma's gekeken maar er zijn er zoveel en dan weet ik niet welke een beetje betrouwbaar is of niet. Want me bios geeft weer een heel andere Temp aan dan bijvoorbeeld me Asus Probe Temp programma (deze hoorde bij het mobo)
Als iemand weet welke erg betrouwbaar is hierbij dan weet ik hoe het zit. Maar beide Core's geven nu 47C aan en Temp Mobo ook 47C

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

[...]

Zo raar is dat echt niet hoor. Zie mijn temps
Temperatures
Motherboard 34 °C (93 °F)
CPU 23 °C (73 °F)
CPU #1 / Core #1 21 °C (70 °F)
CPU #1 / Core #2 20 °C (68 °F)
GPU 42 °C (108 °F)
Hitachi HDT725050VLA360 32 °C (90 °F)
WDC WD740GD-00FLC0 27 °C (81 °F)
Tijdens wat surfen en wat download progjes die lekker staan te pompen. Kamer temperatuur is volgens onze thermostaat 20 graden, wat heel normaal is voor een huis in nederland.

Is niet de stock koeler, maar wel een luchtkoeler (Arctic Freezer 7 Pro).

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
25C is niet zo onmogelijk op lucht. Mijn Q6700 start met 27C; omdat ik de kast fans laag heb staan, loopt de idle temp langzaam op naar zo'n 31C. Maar zet ik alles woest open, dan blijf ik op 27C. En ik heb een quadcore, dus; met een C2D moet 25C dus weldegelijk te halen zijn. Tcase.

50C voor een E6750, idle, is inderdaad te veel. De "core" (Tjunction) zou idle zo'n 40C moeten zijn (met stock koeler).

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is me gelukt, Idle 36C. met stock koeler. Ik had hem eraf gehaald weer. Schoongemaakt en voor de 3e keer pasta erop gedaan. En zie daar, @ 2.8Ghz om aan te kijken Idle 36C. heel netjes!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:33
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 08:17:
[...]

Ja goed van wat ik hier gelezen had :). Ik heb inderdaad naar andere programma's gekeken maar er zijn er zoveel en dan weet ik niet welke een beetje betrouwbaar is of niet. Want me bios geeft weer een heel andere Temp aan dan bijvoorbeeld me Asus Probe Temp programma (deze hoorde bij het mobo)
Als iemand weet welke erg betrouwbaar is hierbij dan weet ik hoe het zit. Maar beide Core's geven nu 47C aan en Temp Mobo ook 47C.
Tja, de uitlezing verschilt inderdaad soms. Al weet ik ook niet hoe dat komt. Speedfan, Intel Desktop Utilities en Core Temp geven bij mij alle drie verschillende waardes aan.
twiFight schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 08:30:
Tijdens wat surfen en wat download progjes die lekker staan te pompen. Kamer temperatuur is volgens onze thermostaat 20 graden, wat heel normaal is voor een huis in nederland.
Je beseft toch ook wel dat het onmogelijk is dat een werkende CPU 20°C is als de kamertemperatuur ook 20°C is?
albatross schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 09:50:
[...]

25C is niet zo onmogelijk op lucht. Mijn Q6700 start met 27C; omdat ik de kast fans laag heb staan, loopt de idle temp langzaam op naar zo'n 31C. Maar zet ik alles woest open, dan blijf ik op 27C. En ik heb een quadcore, dus; met een C2D moet 25C dus weldegelijk te halen zijn. Tcase.

50C voor een E6750, idle, is inderdaad te veel. De "core" (Tjunction) zou idle zo'n 40C moeten zijn (met stock koeler).
Ik had het niet over de "starttemperatuur". Mijn CPU is bij start ook even warm als de kamertemperatuur ;) Ik geef toe dat "onmogelijk" misschien wel wat overdreven was. Met een zeer goede airflow in de case en een kamertemperatuur van ongeveer 20°C is het inderdaad mogelijk.

Jullie mogen ook niet vergeten dat die temperatuursensoren niet perfect werken. Die dingen kunnen best een afwijking hebben van enkele graden. En de uitlezing van de programma's is dus soms ook verschillend. De weergegeven temperaturen zijn een indicatie van wat de temperatuur ongeveer is. Maar vergelijkingen maken tussen verschillende systemen is lastiger.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 09:42
Ik geloof dat er de laatste tijd genoeg Core cpu temperatuur topics zijn. Ik heb er enkele open gelaten om zo ervaringen te laten verzamelen, laten we niet topics hierover verzamelen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.