Toon posts:

Weblog met foto management

Pagina: 1
Acties:
  • 403 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik tijdelijk in het buitenland zit en daar mensen met verhalen en foto's van op de hoogte wil houden zoek ik een weblog systeem, extern gehost.

Nu heb ik al een account gemaakt bij Wordpress, werkt erg mooi, wat ik hier alleen mis is een aparte foto-pagina. Met Wordpress kan je heel mooi foto's aan een bericht toevoegen, waarbij je zelf kan bepalen hoe ze in dit bericht terecht komen, perfect. Wat ik hiernaast graag wil zien is een aparte foto-pagina waarop alle geplaatste foto's, bij welk bericht dan ook, te zien zijn.

Dus iemand die verhaaltjes wil lezen en bijbehorende foto's er gewoon bij ziet staan komt aan z'n trekken maar iemand die alleen even foto's wil zien ook.

Ik heb lang gezocht naar een gratis weblog systeem wat dit kan, maar tot nu toe niets gevonden. Nu ja, eigenlijk doet waarbenjij.nu het wel, maar deze vind ik 1) lelijk, 2) je moet betalen voor het plaatsen van (veel) foto's. Dus, iemand tips voor 'mijn' ideale weblog faciliteit?

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:32
Staat jouw WordPress host het toe om plugins te installeren?
Want er zijn namelijk een boel foto gallery plugins te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik host het niet zelf maar maak gebruik van wordpress.com ipv wordpress.org (eerste is hosting door wordpress, tweede hosting door het zelf op een of andere host te zetten...)

Verwijderd

Topicstarter
Verder niemand ideëen?

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 00:44

Puck

EINDBAAS.org

Wordpress.com biedt natuurlijk lang niet alle functionaliteiten en is (naar mijn weten) niet uit te bereiden. Waar worden de foto's van Wordpress.com opgeslagen?

Makkelijkste is denk ik toch om een eigen Wordpress host neer te zetten. Met de plugin's kom je een heel eind!.

Je kunt natuurlijk ook een Flickr account nemen (of soortgelijk), daar de foto's uploaden en die middels de url in je posts plaatsen, met een link naar je Flickr account toe.

Arrived anxious, left bored

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:19
Of Google Picasa, werkt net iets beter i.c.m. Wordpress.Check.

Verwijderd

Dit is een erg fijne plugin: http://alexrabe.boelinger...-plugins/nextgen-gallery/
Gebruik ik zelf ook op mijn eigen gehoste wordpress blog.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen eigen gehost log, dus die optie valt voor mij af.

Verder zie ik dat Flickr/Picasa account + Wordpress ook nog niet echt werken, want een link naar een jpg op deze photo album sites is vaak een redirect (flickr.com/asdf12vbdc) ipv een link naar een echte jpg (flickr.com/myjpeg.jpg) dus dan levert er naar toe linken geen plaatje in m'n log op.

Met Flickr kan ik wel naar m'n Wordpress log posten (coole feature!) maar dan moet ik dus eerst foto's posten en daar wat bij schrijven. Mijn idee is, ik schrijf een verhaal, en zoek daar dan eventueel leuke foto's bij.

Heb al een aantal momenten zitten googlen, maar niks gevonden, raar, want het lijkt me dat meer mensen dit toch willen...

Verwijderd

Topicstarter
Voor wie nog is benieuwd is naar de oplossing: ik gebruik nu Google Picasa i.c.m. Blogspot.com. Blogspot werkt handig samen met Google, als ik bijvoorbeeld in m'n blog een foto plaats verschijnt deze ook in Picasa.
Pagina: 1