[SQL2005] Kan geen nieuwe instance aanmaken

Pagina: 1
Acties:

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-02 11:49
Op een SBS 2003 heb ik de SQL2005 geinstalleerd die meegeleverd word met de premium version. Deze installatie ging perfect en hij gaf aan dat alles goed geinstalleerd is.

Nu zou ik voor een pakket een nieuwe instance moeten aanmaken. Ik weet dat je dit vroeger deed door de setup opnieuw uit te voeren en dan een nieuwe instance naam te kiezen, maar ik kan dit niet doen in SQL2005 setup.

Initieel heeft hij nooit gevraagd om een instance aan te maken en heeft gewoon de upgrade gedaan. Als de setup uitvoer krijg ik een foutmelding dat er niets aangepast is en dus de setup niet kan doorgaan.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Toolmaker
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
Hoe benader je de SQL server op dit moment? Doe je dat als server/instance of alleen server? En is er een reden dat je een nieuwe instance wilt? Een nieuwe SQL Server Instance voegt extra overhead toe, en dus meer geheugen gebruik.

Je kunt zonder al teveel problemen de bestaande instance van SQL server gebruiken om meerdere databases op te draaien zonder al te veel problemen, tenzij je in de system tables gaat zitten prikken.

Toolmaker

• tc982
De installatie van dat pakket wilt de installatie altijd doen onder SERVERNAAM\MSSQLSERVER en dus niet onder een ander instance name.

Ik heb op het moment dus een SERVERNAME\SBSMonitoring en SERVERNAME\Sharepoint maar dus geen MSSQLSERVER.

Deze is dus echt nodig.

• tc982
Probleem gevonden, het blijkt zo stom te zijn dat het groot is.

Er is een Premium disk 1 en 2. op de tweede staat SQL, maar blijkbaar niet de volledige install, deze staat op disk 1. Deze geinstalleerd en mijn probleem is opgelost!