[LCD] Resolutie via VGA/RGB niet hoger dan 800x600

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Setup:

LG 32LC25R; 32" LCD TV 720p/1080i
Athlon XP 3200 1GB DDR
Geforce FX 5200 (Dual monitor)

Ik heb mijn LCD TV via de VGA kabel aangesloten op mijn PC. Ik maak hierbij gebruik van de dual mogelijkheid van de Geforce FX5200. Deze heb ik vandaag gekocht omdat ik hoopte dat het op deze manier wel zou werken, nadat bleek dat mijn Radeon9800XT niet capabel was om het resolutieprobleem aan te pakken.

Het volgende doet zich voor: Ik connect de TV met de PC en krijg op de resolutie 800x600 goed beeld. Dit is echter een te lage resolutie, volgens de LG manual kan ik de volgende max resolutie via RGB/VGA behalen:

1366*768 @ Horizontal 47.7Khz Vertical 59.8Khz

Deze resolutie levert bij mij het volgende op:

http://www.youtube.com/v/qdHQQLnriAw

Het filmpje is een beetje onduidelijk maar komt op het volgende neer:

2 seconden heb ik beeld waarbij alle lijnen door elkaar lopen en slechts gedeeltelijk een desktop te herkennen is. Vervolgens 2 seconden zwart beeld en dan weer 2 seconden warrig beeld.

Bovenstaande geldt voor alle resoluties die boven 800x600 komen. Waarschijnlijk mis ik ergens een instelling in het uitgebreide config menu van NVidia. De TV wordt wel herkend door de PC, inclusief typenummer etc.

Ik heb allerlei settings, resoluties, drivers en 2 merken videokaart gebruikt maar kom er niet uit.
Via DVI/HDMI is voor mij geen optie daar dit reeds bezet is door andere apparatuur.
Ook heb ik de hele middag topics doorgenomen maar heb geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden.

Heeft iemand een vergelijkbare setup (PC to LCD via VGA) en het wel werkend gekregen of een tip om uit te proberen?

[ Voor 8% gewijzigd door XeNeRgY op 02-10-2007 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Heb net nog even research verricht;

De VGA verlengkabel die ik gebruik heeft 14 connectors ipv de normale 15. Kan het daarom zijn dat een hogere resolutie niet haalbaar is vanwege de lagere kwaliteit kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:20

TF

bla bla

dat kan, heb ik ook gehad. Had een mooie kabel van belkin maar kwam niet verder dan 1024x768. Pas met een andere (betere) kabel kwam ik op de max resolutie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
ik heb nu deze kabel op het oog:

Roline HQ SVGA Monitor Verlengkabel HD15M-HD15F,10 m met ferriet

3 Coaxleidingen voor RGB- Signaal met 7 AWG 28 Aders
Met 2 Ferrietkernen, speciaal voor hogere resoluties (1600x1200)
Aangegoten stekker
Dubbel afgeschermde kabel (Gevlochten en met Folielaag)
Bevestigingsschroeven

Lengte 10,0 m
Stekker Kant 1 D-Sub HD 15 Male
Stekker Kant 2 D-Sub HD 15 Female
Kleur (Kabel) Zwart
Toepassing extern
Kabelafscherming Dubbel afgeschermd
Bevestigingsschroeven ja
Kabelsamenstelling 3 Coax RGB 7xAWG28

Is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-05 23:24
Even een simpel vraagje.. heb je je pc herstart nadat je je monitor hebt aangesloten? Wil ook wel eens helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-04 09:35

Mojo

The Power Within

Heb je wel eens 1360 x 768 geprobeerd? Dat is nét niet de native resolutie, maar de meeste tv's kunnen er wel wat mee.

Ik denk dat je dit probleem niet moet zoeken bij de kabel, maar eerder bij de TV zelf. Kan je het niet proberen om deze aan te sluiten met DVI, om te kijken of het werkt?

Daarnaast, waarom zou je 9800XT niet voldoen? Elke videokaart kan naar 2 schermen tegelijk een signaal sturen.. :?

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
PC is meerdere malen herstart, zonder effect.

Ik heb zowel 1360 als 1366 gebruikt maar alles boven 800x600 geeft of geen beeld of het beeld uit mijn filmpje.

Via DVI --> HDMI krijg ik redelijk beeld, ik mis dan een paar pixels wat eventueel op te lossen is. Echter dient de verlengkabel zo'n 10 meter te overbruggen waardoor een HDMI kabel enorm duur wordt en ik er heilig in geloof dat VGA een hogere resolutie moet behalen dan 800x600; op mijn laptop heb ik al een keer 1024x768 met deze TV behaald.

Ik heb de kaart gewijzigd omdat deze echt dual is en ik daarom 2 verschillende resoluties kan draaien; TFT op 1280x1024 en LCD op een andere resolutie.

--EDIT--

Ik zie dat ik 9800XT typte, dit moet zijn PRO, die heeft geen DVI en D-Sub aansluitingen, enkel DVI

--EDIT--

Ga straks in elk geval een goede kwaliteit VGA kabel gebruiken en heb goede hoop op een positieve afloop. Wist namelijk niet dat er verschil in VGA kabels bestaat en dat dit relatief grote 'gevolgen' kan hebben

[ Voor 6% gewijzigd door XeNeRgY op 03-10-2007 13:29 ]

Pagina: 1