Toon posts:

Nieuwe Linksys router gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe router. Na 3 slechte ervaringen met SMC (telkens kapot na iets meer dan 1 jaar), wil ik overstappen op Linksys. Ik hoop dat Linksys - door de ervaring van Cisco - wel in staat is om routers te leveren die normaal internetgebruik aankunnen.

Onder normaal internet gebruik versta ik:
surfen, mailen, msn + videoconferencing, af en toe wat downloaden (maar echt af en toe), en soms wat gamen.

Dit lijken mij allemaal redelijke basistaken te zijn. Ik spreek dus niet over 10 downloads via BitTorrent met massa's connecties of zo.

Hardwarematig moet de router toch minimum een 4-poorts switch hebben (eigenlijk liefst 8), en wireless surfen toelaten.

Ik had mijn oog laten vallen op de Linksys WRT150n en de WRT54G. De reviews die ik kon vinden zijn echter niet zo positief. Blijkbaar is er iets mis met die 54G, en de 150n zou volgens anderen heel onstabiel zijn.

Wie kan me helpen met routers die wel goed functioneren en aan de eisen voldoen?

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
De WRT54G is juist wel stabiel, maar omdat ze zo ontzettend veel verkocht worden zijn er ook veel topics (op allerlei fora) over problemen.

Zoek anders een WRT54GL, deze heeft wat meer RAM dan een WRT54G. De compacte modellen (WRT54GC) kan ik dan weer niet aanraden. (Waarom niet? Omdat de warmte in z'n klein kastje minder goed afgevoerd kan worden. Zelfde als met die compacte kastjes van Medion volgestouwd met hardware, wordt op den duur te warm...)

[ Voor 28% gewijzigd door pinockio op 02-10-2007 21:18 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-03 17:23
Versie 5 van de WRT54G is níet zo stabiel als alle voorgaande in die serie. Vroeger draaide er een linux OS op, en bij versie 5 zijn ze geswitched, wat de boel instabieler maakte. Kort daarna is de WRT54GL uitgebracht, dezelfde hardware, maar weer met Linux OS, en stabiel, uit ervaring, zet ze neer bij iedereen die me vraagt wat ze moeten kopen, en nooit problemen

Verwijderd

Ik heb zelf de Linksys WRT54GC en die bevalt mij uitstekend.
Heeft ook precies wat je wil :)

Alternate

Verwijderd

Topicstarter
OK, dan zal het de WRT54GL worden. Dat van die versie 5 van de WRT54G had ik gelezen, wist niet dat het met de GL anders gesteld was. Bedankt!