[Muis] MX518 weer of toch een G5v2?

Pagina: 1
Acties:
  • 391 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:43

QinX

Shai-Hulud

Topicstarter
Beste tweakers,

Nadat ik 4,5 jaar heb kunnen genieten van mijn gratis MX518 is hij dan toch zo gebruikt geworden dat hij het loodje legt :'( .

Nu moet ik een nieuwe kopen, maar omdat ik zo'n goede ervaring heb gehad met deze muis wil ik weer iets in deze richting.

Ik heb mijn keuze al verlaagt toch het volgende:
MX518 :)
G5 v2

MX518 weet ik wat ie kan en van de G5 heb ik een voorproefje gehad.

Voor- en Nadelen:
G5: Instelbaar gewicht is een groote +
MX518: Hand is al helemaal aangepast aan deze vorm(G5 is iets hoger/boller) +
G5: Beter tegen zweet handen +
G5: Laser, ik heb niets aan 2000 dpi want mijn MX518 is nog nooit boven de 400 dpi gebruikt :P

Nu wil ik graag eigen ervaringen weten met de G5 en ook MX518

Wat ik niet wil is dat jullie gaan roepen: IK HEB DEZE ALS 10 JAAR DUS KOPEN!!!

PS: Denk er wel aan de het om de G5 2007 gaat die wel forward en backward knop heeft in tegenstelling tot de G5 v1.

Edit:
Niet geheel onbelangrijk dat deze een staart heeft is nog wel het belangrijkste voor mij aangezien ik wel eens een gamesessie heb van 8 uur ofzow

[ Voor 7% gewijzigd door QinX op 02-10-2007 20:29 ]

http://tweakers.net/productreview/user/184256

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Laser is niks beter, ik geloof zelfs dat de mx500 (op usb polling rate 1000hz) en de mx510/518 nog steeds de beste muizen zijn voor gamers qua preciesie.

Je moet je afvragen of de extra functionaliteit de meerprijs waardig is. Ik vind van niet.

Verwijderd

Ik ga je niet adviseren in de keuze die je moet maken, maar instelbare gewicht van de g5 is echt dikke onzin. Ik heb hem nu ook een jaar, en heb die gewichtjes gelijk in de la gemikt. Dus om die gewichtjes moet je je keuze niet af laten hangen!

• QinX

QinX

Shai-Hulud

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 20:30:
Ik ga je niet adviseren in de keuze die je moet maken, maar instelbare gewicht van de g5 is echt dikke onzin. Ik heb hem nu ook een jaar, en heb die gewichtjes gelijk in de la gemikt. Dus om die gewichtjes moet je je keuze niet af laten hangen!
Gaat mij ook niet om de gewichtjes maar om het feit dat deze zoveel lichter is.

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

Ik gebruik zelf met veel plezier mijn G5v1 en MX400 (die zie ik je niet noemen maar is natuurlijk ook een goede optie!)

Voor spelletjes is de G5 mijn voorkeursmuis, voelt toch net iets beter aan (heb er 6,2 gram aan gewichtjes inzitten) maar als ik even op m'n fileserver zit ipv achter mijn laptop, mis ik daarna de forward knop wel.

Zweethanden heb ik met de MX400 niet meer last van dan bij m'n G5 (beide hebben "zacht" rubberen zijkanten) maar de kabel van de MX400 blijft wel vaker hangen (geen coating). Grootste afweging was de prijs. De G5 is het idioot hoge bedrag waard IMO, maar alleen als je echt lang achter de computer zit.

Edit:

Ik zie 8 uur gamen en iemand met gewichtjes zijn onzin. :X De gewichtjes waren voor mij een uitkomst en 8 uur gamen met een standaard muis of het standaard gewicht in een G5 hou ik niet vol!

[ Voor 13% gewijzigd door Cio op 02-10-2007 20:36 ]

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• QinX

QinX

Shai-Hulud

Topicstarter
Cio schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 20:34:
Ik gebruik zelf met veel plezier mijn G5v1 en MX400 (die zie ik je niet noemen maar is natuurlijk ook een goede optie!)

Voor spelletjes is de G5 mijn voorkeursmuis, voelt toch net iets beter aan (heb er 6,2 gram aan gewichtjes inzitten) maar als ik even op m'n fileserver zit ipv achter mijn laptop, mis ik daarna de forward knop wel.

Zweethanden heb ik met de MX400 niet meer last van dan bij m'n G5 (beide hebben "zacht" rubberen zijkanten) maar de kabel van de MX400 blijft wel vaker hangen (geen coating). Grootste afweging was de prijs. De G5 is het idioot hoge bedrag waard IMO, maar alleen als je echt lang achter de computer zit.
daarom dat zijn dus de voordelen en de G5v2 heeft ook nog eens een forward knop _/-\o_

Verwijderd

de MX518 is een stuk beter, nauwkeuriger enzo. Hij eindigde heel hoog in de test van ESReality. De Razer Deathadder eindigde nog wat hoger. Ikzelf heb 2 weken geleden de MX518 gekocht, en niet de Deathadder, om de volgende redenen:
- Ligt heerlijk in de hand
- On-the-fly DPI switch
- Goedkoper
- Knoppen op de juiste plaatsen

Hij bevalt uitstekend

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

Ik kan zo trouwens niet vinden of de MX518/510 zo'n mooie snoer met gevlochten beschermhoes heeft, maar als ie dat niet heeft (gewoon glad rubber draad dus) dan zou ik er niet zo veel voor neerleggen maar een goedkope variant kopen, of de G5 die dit WEL heeft. Klinkt vreemd, maar je merkt pas hoe vaak zo'n draad wel niet goed licht, als ie dat opeens wel altijd doet :)

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-02 00:03
Ik heb vandaag toevallig een vervanger voor mijn mx518 gekocht...die muis heeft zon 2 jaar trouwe dienst geleverd, erg fijn muisje...ook in games!

Werk nu met een MX1000 cordless...kon er goedkoop aan komen, en mn broertje gebruikt hem ook, ook erg fijn muisje!

Verwijderd

Cio schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 20:43:
Ik kan zo trouwens niet vinden of de MX518/510 zo'n mooie snoer met gevlochten beschermhoes heeft, maar als ie dat niet heeft (gewoon glad rubber draad dus) dan zou ik er niet zo veel voor neerleggen maar een goedkope variant kopen, of de G5 die dit WEL heeft. Klinkt vreemd, maar je merkt pas hoe vaak zo'n draad wel niet goed licht, als ie dat opeens wel altijd doet :)
Heeft ie niet, mijn Steelsound 5H Headset wel, maar ik merk geen verschil

• QinX

QinX

Shai-Hulud

Topicstarter
@ Me Ton

De G5 heeft hetzelfde maar dan ook nog eens
- Instelbaar gewicht
- Gevlochten koord

@ AgoNitE

Ik hoef geen cordless muis

Verwijderd

G5v1: fenomenale muis. Onderkant bevat speciaal rubber (nochtans soepeler glijdend). Meeste andere muizen bevatten plastic bolletjes die in de loop van de tijd slijten (MX518 bevat aan onderkant ook zulke onhygiënica).
- Een nadeeltje betreft het slecht indrukbare scrolwieltje (in zin van dat je hetgeen niet wilt omdat het niet port).
+ Scrollen gaat daarentegen flexibel (op de overige (tweedehandse G5) na (welke tevens kabelbreukje had)).
Gewichtjes vond ik overigens (ernstig) onhandig. Gevlochten koorden zien er degelijk uit (voorkomen breuken).

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2016 13:37 . Reden: Ik noem ontworpen onhygienische muizen mijzen ]

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-02 00:03
QinXi schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 21:43:
@ Me Ton

De G5 heeft hetzelfde maar dan ook nog eens
- Instelbaar gewicht
- Gevlochten koord

@ AgoNitE

Ik hoef geen cordless muis
I know, post was ook meer bedoeld om te vertellen hoe een fijne muis ik de mx518 vind.

• QinX

QinX

Shai-Hulud

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 22:03:
Ik heb zelf de G5v1 en nog nooit zo'n goede ervaring gehad voor een muis. De onderkant heeft speciaal rubber wat veel makkelijker glijdt. 95% van de andere muizen heeft plastic bolletjes die in de loop van de tijd slijten. Heeft de MX518 dit ook? Zo niet, raad ik je zeker de G5 aan.

Zodra deze kapot is koop ik mooi weer een nieuwe. Een klein nadeeltje is dat het scrollwieltje niet goed indrukbaar is. In de zin van dat je dit niet zult doen omdat het niet fijn drukken is. Scrollen daarintegen gaat wel flexibel.

Gewichtjes gebruik ik overigens niet eens, vind dat niet fijn. Het gevlochten koord ziet er iig zeer degelijk uit en heb er verder geen problemen mee ondervonden.
Bedankt voor de heads-up, ik heb in cs namelijk elke knop op mijn mx518 en dus ook mijn nieuwe muis een functie gegeven.
AgoNitE schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 22:07:
[...]

I know, post was ook meer bedoeld om te vertellen hoe een fijne muis ik de mx518 vind.
thnx voor de input.

• QinX

QinX

Shai-Hulud

Topicstarter
Ik heb de G5v2 besteld en zal er over een tijdje van kunnen genieten.

slotje pls :)

Pagina: 1