[MSI K9AGM2 (3) -FIH] Wat is het verschil

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Medic
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-05 16:46
Ik ben een systeem aan het bouwen aan de hand van de bestbuy-guide september 2007 (basissysteem).
Hierin kiest men de MSI K9AGM2-FIH als moederbord. Nu kwam ik tijdens het bestellen een moederbord tegen voor praktisch dezelfde prijs maar met enige verschillen namelijk de MSI K9AGM3-FIH.

Op de site van MSI staan beide moederborden:
K9AGM2-FIH
K9AGM3-FIH

Ik zie enkele verschillen:
De "3" heeft 4 geheugen sloten de "2" heeft er 2

Voor de rest staan er onderaan bij Internal I/O connectors nog wat verschillen, maar volgens mij niet noemenswaardig.

Nu had ik dus enkele vragen hierover waar ik met de zoekfunctie in het internet niet uit kwam.

1. Als ik de "3" bestel ipv de "2" voor het bestbuy basissysteem, krijg ik dan compatibiliteit problemen met de andere onderdelen?
2. Wat is het verschil tussen die 2? en welke zouden jullie adviseren?

Ik kan me namelijk wat moeilijk voorstellen dat MSI praktisch precies dezelfde moederborden met zelfde chipset uitbrengt.

Zou mooi zijn als jullie me hiermee van dienst zouden kunnen zijn!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die 2 hebben ook nog verschillende chipsets. De 2 heeft een AMD 690G chipset, de 3 heeft een AMD 690G/690V. Dat staat iig op de site, geen idee wat nu daar het verschil tussen is. Gezien dat ook niet op de AMDsite staat.

[ Voor 10% gewijzigd door TERW_DAN op 02-10-2007 21:00 ]

• The Medic
Zou dat niet of/of zijn??
Maar zou het problemen geven als ik dat moederbord gebruik in combinatie met de rest van die bestbuy basissysteem?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

The Medic schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 22:44:
Maar zou het problemen geven als ik dat moederbord gebruik in combinatie met de rest van die bestbuy basissysteem?
Ehh, kiijk gewoon of de hardware compatible is met dat bord (er is een cpu supportlist en vast ook wel een memory supportlist).
Een bord hoeft niet per se in een BBG te staan om te kunnen werken.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

The Medic schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 22:44:
Tweakers BBG word niet getest op compatibiliteit, dus je weet niet of het samen gaat werken. Dat moet je zelf uitzoeken. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 02-10-2007 23:07 ]

• The Medic
Goed, ik heb de "3" besteld vandaag en de rest van de artikelen zoals in BBG.
Als ik alles in elkaar heb geschroefd zal ik posten of het werkt.
Pagina: 1