Toon posts:

[NAS] Iomega 320GB NAS Sharing probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb onlangs een Iomega NAS 320 GB gekocht, een leuk apparaat. Het lukt me alleen niet om een wachtwoord op de share te zetten.

Wat is gelukt?
Het apparaat is geïnstalleerd, benaderbaar en de schijf is toegankelijk.

Wat lukt er niet?
Zodra ik in de admin interface (via HTTP) onder het kopje "SMB Server" een wachtwoord installeer voor de share, dan kan ik met geen mogelijkheid de share meer benaderen via de Windows explorer.

Er wordt mij (zoals verwacht) door windows vista gevraagd om een gebruikersnaam en wachtwoord. Daar het niet mogelijk is om een gebruikersnaam op te geven bij het instellen van de share, probeer ik maar eea:

-> Lege username, geen resultaat
-> admin, geen resultaat
-> guest, geen resultaat
-> user admin pass admin (default) geen resultaat

Waneer ik het wachtwoord weer verwijder is de share weer toegankelijk, maar dit is uiteraard geen gewenste situatie.

In de productinformatie staat er niets over.
ook een net use met /user: en dan weer alle usernames levert geen resultaat

Heeft iemand ervaring met dit probleem en hoe hebben jullie dit opgelost?

update:
Ik heb net met Iomega gebeld en zij geven aan nog geen oplossing te hebben.
Mij is opgevallen dat ik hem wel van een XP systeem kan benaderen, maar niet vanuit Vista.
Reden hiervoor is dat vista het mij niet toelaat om bij het maken van een drivemapping een lege username op te geven.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2007 21:40 ]

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ken het apparaat niet, maar is SMB de enigste manier om hem te benaderen. Heeft hij bijvoorbeeld geen FTP oid? Is dus duidelijk dat de huidige firmware van dat apparaat niet Vista compatibel is, word daar wel wat aan gedaan (komen regelmatig firmware updates) of is het een ouder apparaat?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Het is een splinternieuw apparaat. via FTP is het te benaderen, maar dat wil ik juist niet. In windows wil je gewoon een mapping kunnen maken.
Iomega heeft nog geen firmware updates voor dit device (had ik al gecontroleerd)

update:
via een discovery tool is het me inmiddels gelukt om met vista te connecten.
Het is alleen erg vreemd, want het lukt niet om de drive via net use: te mappen
het vervelende van de discovery tool is dat het geen persistent drive mappings kan maken en hij werkt alleen in hetzelfde subnet.

Ik kan geen net use: /persistent:yes uitvoeren met deze drive via vista.
heeft iemand enig idee hoe ik een lege username kan gebruiken in vista?

wanneer ik net use H: \\10.0.0.144\sharenaam intyp vraagt Windows om een username.
Wanneer ik deze leeg laat en gewoon op enter druk krijg ik als response "action cancelled by user"

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2007 20:58 ]