Toon posts:

iPhoto geeft 'horizontale' foto's niet weer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoewel, sommige ook weer wel. Maar ik heb dus een Canon IXUS 50, en als ik nieuw gemaakte foto's via iPhoto van de camera afhaal geeft iPhoto ongeveer 90% van de 'horizontaal' genomen foto's niet weer.. 'Verticaal' genomen foto's altijd goed.

Foto's die ik eerder heb genomen met dezelfde camera en eerder van de camera heb gehaald op een Windows PC doen het wel altijd goed.

Ik heb tenslotte nog een screenshotje gemaakt, ter illustratie:

Ter illustratie dus

Wie weet wat er hier aan de hand is?

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Hmm.. Apart, heb je alle laatste updates binnen, en welke versie van iPhoto gebruik je?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik iPhoto 6, en heb alle updates binnengehaald, hij geeft nu weer dat er een update is in de vorm van iLife '08. Maar dat kost geld.. (heb m'n macbook net voor de komst van iLife '08 gehaald).

Ik ben overigens echt ten einde raad, niemand schijnt me te kunnen helpen. En het is vervelend want ik woon nu in Argentinië en wil het thuisfront wat foto's laten zien, maar ik kan moeilijk al die 2/3mb foto's gaan versturen..

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-02 15:18
Start iPhoto eens op met SHIFT+ALT en rebuild ja database?
Vaker gezien dit en loste het op.

BTW: Maak eerst even een reservekopie van je iPhoto map!

[ Voor 24% gewijzigd door Uberprutser op 03-10-2007 00:34 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ga ik proberen, tof. Maar ff; ik heb al mn foto's in een andere map staan dan in mn iPhoto map, moet ik dan nog een kopie maken?

Edit:

Ok wacht ik kom er niet helemaal uit.. Ik open iPhoto met Alt-Shift, en dan kan ik of een bibliotheek aanmaken, of 1 kiezen.. Als ik een aanmaak kies ik de betreffende map uit, en dan verschijnt iPhoto met een leeg veld en lijkt er weinig te gebeuren.. En als ik 1 kies dan kan ik de map niet kiezen? Wat voor bestand moet ik dan kiezen?

:)

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2007 02:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Pfff t werkt nu wel, maar echt niet lekker ofzo. Op dit moment verlang ik echt even naar mn ouwe Windows laptopje waar ik alles gewoon in mappen sorteerde en foto's nog gewoon met Irfanview bekeek (en bewerkte)...

Verwijderd

Dat kan natuurlijk nog steeds. Je hoeft iPhoto niet te gebruiken en kan gewoon plaatjes bekijken met 'preview', of prettiger, met een tool als 'xee'.

Verwijderd

Topicstarter
Hehe had gister in een impulsieve actie iPhoto al helemaal van m'n Apple gegooid, kreeg er grijze haren van man :) Maar Xee is heel chill idd, ben er nu al mee bezig. Kan iemand me nog zeggen nu hoe ik dat instel als standaardviewer voor JPG bestanden?

Thanks

Verwijderd

rechtermuisknop op een jpg-je -> open met... -> andere -> programma kiezen en vinkje aanvinken dat ie altijd daarmee moet openen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar dan opent ie alleen dat ene JPG'tje altijd met Xee, de anderen nog steeds met voortvertoning :S

Verwijderd

Topicstarter
Ok de problematiek gaat nog ff door; nu iPhoto er af is gegooid kan ik geen foto's meer van mn camera naar mn laptop downloaden.. De camera (nog steeds een ixus50) wordt niet weergegeven op het bureaublad, nog in finder. Kijk ik bij systeemprofiel, dan staat ie daar wel bij USB..

Iemand?

Verwijderd

Topicstarter
Probleem reeds opgelost in het centrale Macbook topic!

Verwijderd

Zelf heb ik een andere uitdaging met iPhoto.
Ik kon zo snel geen beter topic vinden dus dacht ik stel de vraag hier.
Ben zelf redelijk nieuw met Mac gebruik, maar nu al verslaafd.
Omdat ik (uit mijn windows tijdperk) ook werk met Picasa,
was ik blij verrast met een iPhoto plugin voor uploaden naar picasa web-albums.
Echter nadat ik deze heb geinstalled staat deze niet zoals beloofd in mijn export mogelijkheden.
Ik gebruik iPoto 8, zou deze te nieuw zijn hiervoor?

edit:
nieuw topic aangemaakt, inmiddels antwoord.
(werkt niet onder iphoto '08)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2007 15:34 ]

Pagina: 1