Toon posts:

Mijn Asus F3SV en WLM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heey mensen,

Ik heb een Asus F3SV laptop met Vista en ik probeer al een maand WLM (messenger ^^ ) aan de praat te krijgen, maar onverhoopt het lukt niet... Ik weet niet wat het probleem is maar het zit em niet in de DEP of wat anders in Vista want het loopt op andere pc's prima.

Als ik WLM installeer en start doet ie het prima, totdat.... ik mn laptop opnieuw opstart. Dan staat ie wel onder processen maar je kunt er niets mee, niet vergroten niet terminaten niets..... en ik wordt het nu een beetje zat aangezien de nieuwe versies er geen oplossing voor hebben... Ik heb er verder ook nog helemaal niets over kunnen vinden op het internet... dus wie o wie weet hier iets meer over?

greetz

Wacko

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:20
Als je je laptop in het High performance energieschema zet dan komt ie ineens naar voren. Volgens iemand in het Asus F3 topic ligt het aan de webcamdrivers en is het verholpen na het updaten van die drivers.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Mauritzzz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-01 11:49
NoepZor schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 15:00:
Als je je laptop in het High performance energieschema zet dan komt ie ineens naar voren. Volgens iemand in het Asus F3 topic ligt het aan de webcamdrivers en is het verholpen na het updaten van die drivers.
Klopt, ik had het zelf ook met mijn F3SV, gewoon de webcamdrivers helemaal verwijderen in apparaatbeheer, en dan de versie van de asussite halen. Die lost dit probleem op.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:20
Welke versie moet ik hebben dan? Ik zag dat er verschillende versies waren voor een D-max cam, die ik heb.

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

Topicstarter
Je moet even kijken bij apparaatbeheer naar de Hardware ID (dan moet je eigenschappen doen van je webcam en bij details hardware id's ff bekijken) van je camera als die overeenkomt met

HW_ID_1 = USB\VID_05E1&PID_0501
HW_ID_2 = USB\VID_174F&PID_A821
HW_ID_3 = USB\VID_174F&PID_AA11
HW_ID_4 = USB\VID_174F&PID_A351
HW_ID_5 = USB\VID_174F&PID_A311
HW_ID_6 = USB\VID_174F&PID_6A31
HW_ID_7 = USB\VID_174F&PID_6A51

dan moet je V6.21.70.002 hebben, die andere met dat lijstje is een oudere versie ervan. Als ie niet overeenkomt moet je V6.10.70.008 installeren =)

Overigens een leuk "nieuwtje" t lijkt erop dat ie het weer "gwoon" doet :S dus misschien dat mn Asus Update het al begewerkt heeft, maar je weet maar nooit =)