Toon posts:

p5gdc deluxe traag na geheugen update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn asus p5gdc deluxe met een p4 3.2 en 2x512 geupdate naar 2x 1gig.
echter ik had deze overgenomen van iemand en er bleek 1 strip kapot te zijn.
na wat testen met ook 1 strip van mijn oude 512 kwam ik hierachter.
ik had er toen dus 1,5 gig geheugen in zitten.
omdat ik de 2x 512 aan iemand had beloofd heb ik die eruit gehaald en nu zat er dus maar 1 strip van 1 gig in.
toen ik hem weer aanzette kreeg ik volgens mij de melding "overclock failed" dit was maar even in beeld dus ik weet niet helemaal zeker of ik het goed gezien heb.
N adit duurde het opstarten erg lang zo blijft ie bv meer dan een minuut in het asus schermhangen.
Ook heb ik inmiddels er een 2de strip met 1 gig bijgezet.
Maar sneller wordt ie er niet van.(wel als ie eenmaal opgestrart is)
Wie weet wat

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 07:44

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

(jarig!)
het kan iets te maken hebben met de incompabiliteit van de twee reepjes. Zelf heb ik met een P4 bord (oke, dat was socket 478 maar het is enigzins vergelijkbaar :P) geen problemen gehad met 2 verschillende reepjes. Maar als ik het goed begrijp is hij ook traag met 1 reepje (de 'oude dan :P'). Heb je al getest wat er gebeurd als je alleen de nieuwe erin doet?.

Die melding 'Overclocking Failed' kun je wel negeren, dat is de standaard melding als je bijv. het geheugen verwisseld, het moederbord gaat nog uit van de settings van de vorige reepjes en die krijgt hij niet voor elkaar bij deze. Bij de volgende boot zou het wel moeten zijn verdwenen (mits je in de BIOS alles op automatisch hebt staan :)).

Kijk trouwens eens voor de gein in de BIOS en check of de optie fast boot aanstaat? Het kan zijn dat het moederbord namelijk eerst de hele reep nakijkt ipv een snelle check :).

Logius | Somda | Twitter

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 12:14

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik zou eens een "load defaults" doen in de bios en vervolgens je zettings weer goed zetten. Hiermee weet je zeker dat je geen verkeerde instellingen hanteert die instabiliteit veroorzaken. Heb je de repen ook volgens het boekje in de goede sloten zodat je dual channel krijgt?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
heb dit allebei geprobeerd maar hij blijft traag??

Verwijderd

Heb je de reepjes er wel goed ingedaan zodat dual channel aanstaat? (zie handleiding mobo)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gekeken naar de stickers die erop zaten en die er net zo weer ingedaan.
maar het is dus mogelijk om ze er verkeerd om in te doen??

Verwijderd

Topicstarter
heb de handleiding eens nagekeken en daaruit blijkt dat je ze er niet verkeerd om in kan doen.
maar nu heb ik het opstartscherm uitgezet en nu zie ik dat ie z'n geheugen aan het tellen is.
daarom duurt het dus zo lang maar hoe zet ik dit uit??
Pagina: 1