[LPI 101 & 102] Welke boeken?

Pagina: 1
Acties:
  • 328 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -ko-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-01 13:20

-ko-

Leidend Voorwerp

Topicstarter
Via mijn werknemer heb ik de mogelijkheid gekregen om cursussen te doen in de richting van Linux en ik zie LPI persoonlijk het beste zitten. Leermateriaal zat op het internet, en oefenen doen we ook gewoon, maar een goed boek waarin alles wat in deze exames behandeld wordt goed wordt doorgenomen is voor mij een must. Zijn er hier mensen die deze examens hebben gedaan en mij een bepaald boek of boeken kunnen aanraden. Ik begin momenteel met 101 en 102 voor het eerste certificaat. Later wil ik verder met level 2 en als het dus allemaal in een boek samen gebundeld zit (daar heb ik er al een paar van gezien), is dus ook goed.

Belangrijk is dat het duidelijk is en als het kan niet al te droog wordt beschreven ;).

Wa Doede Nou

• -ko-

-ko-

Leidend Voorwerp

Topicstarter
Voorzichtige kick..

Wa Doede Nou

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
LPI Linux Certification in A Nutshell ISB 1-56592-748-6

Wel even kijken of er niet al een nieuwere versie is.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

Ik zou niet voor de bovenstaande boeken gaan, maar voor dit boek:
Afbeeldingslocatie: http://computerboek.nl/images/boeken//9780596005283.gif

http://computerboek.nl/bo...groqihr&RefererID=NHP_int
dit boek dekt zowel LPIC-1 en LPIC-2.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2007 17:13 ]

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:08

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Dit boek heb ik zelf ook in bezit, en ik moet zeggen dat het een redelijk goed boek is. Ik heb natuurlijk op geen gelijkaardig boek waarmee ik kan vergelijken. Maar als ik het vergelijk met andere (pc gerelateerde) boeken die ik heb is het toch een goed boek :).

Het behandelt de meeste stof redelijk goed, maar het is wel noodzakelijk dat je een (linux) pc tot je beschikking hebt om alles wat te kunnen oefenen/ermee te spelen. Maar dat lijkt me voor alle LPIC examens toch het beste, dat je er iets praktische ervaring mee hebt ;). Mij zou het toch niet lukken om te slagen voor het examen door middel van alleen leren uit dat boek, zonder praktische ervaring.

Het boek is meer een samenvatting van alles wat je moet kennen, maar het meeste leer je toch door linux gewoon te gebruiken én ermee te spelen (zodat je alles kent wat in het boek voorkomt). Op die manier heb ik toch dat LPIC examen geleerd: boek een hoofdstuk grondig lezen en dan zorgen dat je al die kennis in praktijk kan gebruiken :).

Strava

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:56
Wat ik niet goed snap aan zaken zoals LPI is: wat bewijs je er nou mee?
Dat je goed zaken vanbuiten kunt leren uit een boek, en dan antwoorden op de standaard multiple choice vragen van het examen?
Ik heb net even gekeken, ze vragen zelfs syntax details over de apache configuratie file!
Heeft dat enige reeële waarde?
Je kan een perfecte score halen voor dergelijke examens, en nog steeds geen zier van linux afweten.
Of andersom kan ook ...
Maar da's mijn mening.

• -ko-

-ko-

Leidend Voorwerp

Topicstarter
Er zijn tot nu toe 2 hele goede opties opgenoemd waardoor ik nu al niet meer kan kiezen! Toch neig ik meer naar de optie van Jk_W omdat daar nog wat kennis test software programmaatjes bijzitten. Ook gezien de dikte lijkt het me dat ze daar wat dieper op de materie ingaan. Vraag me alleen af of het inmiddels niet te veel verouderd is. Ervaringsdeskundigen aanwezig?

Blijf vooral u literaire meesterwerken voordragen aub..

Wa Doede Nou

Verwijderd

phobosdeimos schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 21:19:
Dat je goed zaken vanbuiten kunt leren uit een boek, en dan antwoorden op de standaard multiple choice vragen van het examen?
Ik heb net even gekeken, ze vragen zelfs syntax details over de apache configuratie file!
Je kan een perfecte score halen voor dergelijke examens, en nog steeds geen zier van linux afweten.
Of andersom kan ook ...
Maar da's mijn mening.
Het zou misschien de doorslag kunnen geven bij een sollicitatie.

• -ko-

-ko-

Leidend Voorwerp

Topicstarter
phobosdeimos schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 21:19:
Of andersom kan ook ...
Maar da's mijn mening.
Papieren halen is gewoon een heel belangrijk gedeelte van een carriere imho. Maar ik wil deze discussie eigenlijk niet voeren in dit topic, ik wil het over LPI boeken hebben..

Wa Doede Nou

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 04:56

zomertje

Barisax knorretje

Ik heb de examens ooit gedaan met het bovengenoemde O'Reilly boek. Dat ging prima, inmiddels zijn ze waarschijnlijk ook wel herzien. Je zal even moeten kijken of ze passend zijn bij de huidige examens.

Laten we de discussie over het al dat niet nuttig zijn van certificering hier niet voeren, volgens mij zijn hier ook al andere topics over geweest. Zoniet, dan mag er wel een topic over gestart worden als er behoefte aan deze discussie is. Dan wel gericht op Linux/Unix/etc en niet zozeer op certificering in het algemeen.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• -ko-

-ko-

Leidend Voorwerp

Topicstarter
Een kleine bump van dit topic, mensen die nog ervaringen met boeken hebben? Tot nu toe heb ik twee goede boeken te zien, maar meer ervaringen zijn welkom.

Wa Doede Nou

• XxOrpheusxX
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-01 15:41
Ik ben nu bezig met:

Leerboek Linux Deel 1 - Systeembeheer 3e druk
Sander van Vugt

In het Nederlands, duidelijk, onderhoudend en werkbare voorbeelden,
Pagina: 1