DVD afspelen op VIA Apollo MVP3

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Ik heb een oud pc'tje met een merkloos moederbord met de Via Apollo MVP3 chipset, een AMD K6-2 400Mhz CPU, een HDD van 20GB en 128MB PC100 SDRAM.

Kan ik op de een of andere manier iets van filmpjes afspelen ? Ik heb van youtube gedownloade filmpjes gecodeerd in DivX proberen af te spelen, maar dit gaat enkel als je het geluid uitzet en dan gaat het erg schokkerig. Is er een formaat waarvan het decoden niet veel RAM/CPU vraagt ? Is er een speler die minder vraagt ? Gebruik op dit moment WMP 6.4. Zijn er nog andere manieren om er iets van filmpjes ofzo deftig op te laten spelen ? Een uitbrijding van het geheugen is geen mogelijkheid.

Iemand ideëen ?

PS: Ik weet niet of ik wel in het juiste subforum heb gepost, zo niet, vergeef mij, kan dan een moderator er voor zorgen dat dit topic gesloten of verplaatst wordt ?
Modbreak:Van dit soort opmerkingen worden wij moderatoren *NIET* blij :(

Op GoT verwachten we dat je op zoek uitgaat voordat je een topic post. Daar hoort ook het opzoeken van het juiste subforum bij. Kom je daar niet uit, vraag dan gewoon na *voordat* je post. Iedere moderator is via DM, IM en mail te bereiken, zo moeilijk is dat niet....

[ Voor 16% gewijzigd door dion_b op 03-10-2007 09:06 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:01
K-Lite codec pack gebruiken, en dan Media Player Classic gebruiken.

Je zou ook nog VLC kunnen proberen, maar Media Player Classic is volgens mij de lichtste DivX speler die er is :P

• -Arcane-
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
BSplayer doet t ook goed. Ik heb een laptop met ene celeron 400 mhz, die trekt divx, welliswaar met 192 MB geheugen.

Verwijderd

Ik denk als je er 128 Mb geheugen bij prikt, dat het een stuk beter gaat.
Of je zet er een mini distro van linux op. Dit vreet minder geheugen.

http://www.mr-at.nl/produ...ath=101_7&products_id=769

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2007 19:35 ]

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
ThinkPad schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 19:31:
K-Lite codec pack gebruiken, en dan Media Player Classic gebruiken.

Je zou ook nog VLC kunnen proberen, maar Media Player Classic is volgens mij de lichtste DivX speler die er is :P
Heb VLC geprobeerd, dit gaat al helemaal niet ! Trouwens, is het niet gemakkelijker (voor de pc) om één codec te gebruiken, ipv een codec pack ? De Xvid codec staat er op het moment op.
Ik denk als je er 128 Mb geheugen bij prikt, dat het een stuk beter gaat.
Of je zet er een mini distro van linux op. Dit vreet minder geheugen.
Ik zal er sowieso binnenkort 512MB RAM insteken, maar ik voeg me gewoon af of het niet echt gaat zonder.

En dan die mini linux distro: DSL ? En dat zou wel lukken ? Door de Swap partitie ofzo ? (wat is dat eigelijk ? Virtueel Geheugen ?)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Tja, je moet vooral je RAM gebruik beperken. Zet b.v. alle overbodige Windows services en startup-items uit. Misschien kun je de CPU ook nog iets overklokken ? En hebbie wel alle juist (lees: snelste / nieuwste) drivers ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wil je nu DVDs of Divxen afspelen? DVDs moeten prima gaan, zeker als je een videokaart hebt die hardwareaccelaratie heeft (met een dedicated decoder is het me gelukt om op een P90 prima DVDs af te spelen).

Divxen kunnen ook, mits je een niet te heftige compressie gebruikt. Xvids zijn al vrij zwaar voor zo'n bak (zeker als je AC3 geluid e.d. erbij hebt).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beetje weinig inzet. GoT is geen helpdesk. Sowieso maakt je niet duidelijk wat je wilt decoden (DiVX is iets heel anders dan DVD :o ), je hebt zelf geen andere hard- of software geprobeerd dan wat je in je topicstart meldt en dan verwacht je dat wij maar met een kant-en-klare oplossing leveren...

Daarnaast geef je onvoldoende specs (als je met een harde uitspraak dat RAM niet uitbreidbaar is komt, dan wil ik toch echt weten welke moederbord je hebt, "merkloos" bestaat niet, het betekent alleen dat jij de moeite niet gedaan hebt te achterhalen wat het is, daarnaast is bij videodecoding mogelijk je videokaart relevant).

Verder zijn over dit onderwerp vaker topics geweest (kan ik weten, ik heb anno 2001 ofzo zelf eentje geopend over DiVX decoden met een K6-2 op MVP3...) en lijk je nergens op zoek gegaan te zijn naar die eerdere topics of de conclusies eruit.

En tenslotte die ranzig luie "ik mik een topic hier maar neer, verplaats maar als het fout is" niet bepaald tekenend voor de inzet die we verwachten van een GoT topic.

[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 03-10-2007 09:26 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.