M'n Antec TruePower 500 voeding is net doodgegaan, een aantal condensatoren zijn geexplodeerd en er zit smerig electrolyt over de hele PCB. Ik had de voeding pas een jaar of 2. Het soldeerwerk op de PCB was bijzonder slordig en de bedrading was een rotzooi. Niet wat je zou verwachten van een A-merk voeding. Aan degenen die eraan zitten te denken om een Antec TruePower te kopen: niet doen! Aan degenen die een TruePower hebben: pas op!
De kans bestaat natuurlijk dat dit iets is wat helemaal niet vaak voorkomt. Daarbij komt nog is dat 2 jaar niet "pas" is in computerland. Zeker niet als je de kast/voeding/onderdelen niet goed onderhoud (stofvrij houd).Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 19:29:
M'n Antec TruePower 500 voeding is net doodgegaan, een aantal condensatoren zijn geexplodeerd en er zit smerig electrolyt over de hele PCB. Ik had de voeding pas een jaar of 2. Het soldeerwerk op de PCB was bijzonder slordig en de bedrading was een rotzooi. Niet wat je zou verwachten van een A-merk voeding. Aan degenen die eraan zitten te denken om een Antec TruePower te kopen: niet doen! Aan degenen die een TruePower hebben: pas op!
Ik snap dat je ervan baalt dat je voeding stuk is, maar om meteen iedereen de voeding af te raden gaat een beetje ver. Zeker als een niet objectief iemand.
[ Voor 9% gewijzigd door sajoku op 02-10-2007 19:33 ]
N=1 experiment....
Beetje zinloze waarschuwing, dit kan met elke voeding gebeuren. Misschien heb je hem wel afgebeuld of heeft er een kortsluiting plaatsgevonden. Om Antec af te schrijven op anecdotische ervaringen?
Roken is niet gevaarlijk, ik ken een roker die 110 jaar oud werd
Russische roulette is niet gevaarlijk, ik ken iemand die het overleefd heeft
Beetje zinloze waarschuwing, dit kan met elke voeding gebeuren. Misschien heb je hem wel afgebeuld of heeft er een kortsluiting plaatsgevonden. Om Antec af te schrijven op anecdotische ervaringen?
Roken is niet gevaarlijk, ik ken een roker die 110 jaar oud werd
Russische roulette is niet gevaarlijk, ik ken iemand die het overleefd heeft
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Als een groot deel van de condensatoren al na 2 jaar exploderen, waren dat hoe-dan-ook geen hoge kwaliteits condensatoren. Als de assemblage en het soldeerwerk op de PCB dan ook nog eens zeer matig zijn, is het toch vrij veilig omdat te zeggen dat het hier niet om een top-kwaliteit voeding gaat? Ik heb hem niet afgebeuld en er heeft geen kortsluiting plaatsgevonden. Het is slechts een waarschuwing voor mensen die eraan zitten te denken om deze voeding te kopen.
Bepaalde voedingen van Antec staan wel een beetje bekend als probleemgeval vanwege slechte condensators. Het gaat dan om condensators van het merk Fuhjyyu.
Nee, maar dat zegt niets over de algemene kwaliteit van de voeding of het merk. Antec heeft inderdaad een slechte serie gehad, maar dan nog, dat kan alle merken gebeuren.Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 19:38:
Als een groot deel van de condensatoren al na 2 jaar exploderen, waren dat hoe-dan-ook geen hoge kwaliteits condensatoren. Als de assemblage en het soldeerwerk op de PCB dan ook nog eens zeer matig zijn, is het toch vrij veilig omdat te zeggen dat het hier niet om een top-kwaliteit voeding gaat? Ik heb hem niet afgebeuld en er heeft geen kortsluiting plaatsgevonden. Het is slechts een waarschuwing voor mensen die eraan zitten te denken om deze voeding te kopen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Verwijderd
Ik heb ook een Antec truepower 380W, moet ik me nu zorgen maken
(
)
Kan de beste voedingen gebeuren. Mijn voeding van m'n PC op m'n werk is er sinds dit weekend ook mee gekapt. Mijn baas dacht dat mijn PC aanstond maar in werkelijkheid was het de voeding die niet normaal meer kon doen in ->uitstand. Conclusie: Heel ding van binnen zwart
En ik maar voor een verassing staan waarom m'n pc het niet meer deed
Kan de beste voedingen gebeuren. Mijn voeding van m'n PC op m'n werk is er sinds dit weekend ook mee gekapt. Mijn baas dacht dat mijn PC aanstond maar in werkelijkheid was het de voeding die niet normaal meer kon doen in ->uitstand. Conclusie: Heel ding van binnen zwart
Die slechte serie, is dus precies waarvoor ik waarschuwgambieter schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 19:45:
[...]
Nee, maar dat zegt niets over de algemene kwaliteit van de voeding of het merk. Antec heeft inderdaad een slechte serie gehad, maar dan nog, dat kan alle merken gebeuren.
En zelfs dat was waarschijnlijk niet de hele aflevering van die voedingen, maar een bepaalde batch. Zoals je met veel meer producten hebt, tot aan processors toeVerwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 19:52:
[...]
Die slechte serie, is dus precies waarvoor ik waarschuw
Wat wil je nou zeggen? Dat ik mijn waarschuwing voor die batch in moet trekken ofzo? Als ik van te voren wist dat de TruePower 500's (degenen met, blijkbaar, de Fuhjyyu condensatoren) niet in orde waren, had ik ze niet gekocht, en dat had me wat moeite bespaard. Dus, probeer ik andere mensen ook die moeite te besparen - wat is het probleem?
Verwijderd
Je kan toch van te voren niet weten of je een antec voeding koopt met die eelco's of niet
Dat betekend dat je ze open moet schroeven om te controleren, en vervolgens ben je je garantie al kwijt. Ook elke computerboer zal echt niet zo'n psu gaan staan openmaken om te controleren of er een bepaalde serie inzit. Je zegt dat je voeding 2 jaar oud is / was, die batch wordt nagenoeg allang niet meer gemaakt, en antec gebruikt kwalitatief goede onderdelen. Elke voeding kan stukgaan, en daarom is je topic ook een beetje loos op deze manier.
Omdat jij een slechte PSU gehad hebt moet de rest maar geen antec kopen omdat jij een rotte appel gehad hebt. Tja. Dat is met elk onderdeel wat je koopt, nu eenmaal zo. Laatst nog een CPU rma gestuurd omdat die out of the box met een los pootje kwam (boxed cpu). Is AMD per definitie dan slecht?
Omdat jij een slechte PSU gehad hebt moet de rest maar geen antec kopen omdat jij een rotte appel gehad hebt. Tja. Dat is met elk onderdeel wat je koopt, nu eenmaal zo. Laatst nog een CPU rma gestuurd omdat die out of the box met een los pootje kwam (boxed cpu). Is AMD per definitie dan slecht?
Je zegt zelf:Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 23:01:
Wat wil je nou zeggen? Dat ik mijn waarschuwing voor die batch in moet trekken ofzo? Als ik van te voren wist dat de TruePower 500's (degenen met, blijkbaar, de Fuhjyyu condensatoren) niet in orde waren, had ik ze niet gekocht, en dat had me wat moeite bespaard. Dus, probeer ik andere mensen ook die moeite te besparen - wat is het probleem?
Dat is heel algemeen Antec TruePower afraden, niet specifiek een type. Het foute is dat je een aankoopadvies doet gebaseerd op slechts 1 negatieve ervaring. Ik heb een kapotte Maxtor harde schijf gehad, nooit meer Maxtor?Aan degenen die eraan zitten te denken om een Antec TruePower te kopen: niet doen! Aan degenen die een TruePower hebben: pas op!
Als het een algemeen bekend probleem is, zul je vast wel wat kunnen regelen met de support van Antec
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Tendentieuze post, sorryVerwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 19:29:
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Nu heb je dus een 2 jaar oude voeding opengeschroefd terwijl je 3 jaar garantie hebt?
Slim!
Ik heb trouwens ook al een hele rits dooie truepowers gehad, maar geen een met lekkende condensatoren en de meeste gingen binnen de garantie stuk. kan ook aan het fijne stroomnet hier gelegen hebben.
Slim!
Ik heb trouwens ook al een hele rits dooie truepowers gehad, maar geen een met lekkende condensatoren en de meeste gingen binnen de garantie stuk. kan ook aan het fijne stroomnet hier gelegen hebben.
[ Voor 52% gewijzigd door MadMarky op 02-10-2007 23:45 ]
Welke voeding heb ik nodig? Deel 18
Verder is een dergelijke "waarschuwing" op basis van een enkele geval natuurlijk onzin. Voor hetzelfde geld is jouw binnenhuisstroomvoorziening (scrabble
) brak. Misschien ook niet, maar met N=1 idd geen manier om daar uitsluitsel over te krijgen.
Dicht wegen tendentieus en slecht onderbouwd.
Verder is een dergelijke "waarschuwing" op basis van een enkele geval natuurlijk onzin. Voor hetzelfde geld is jouw binnenhuisstroomvoorziening (scrabble
Dicht wegen tendentieus en slecht onderbouwd.
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()