Toon posts:

Nieuwe Upgrade Matrox DVD Software Player

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft de nieuwe upgrade van de Matrox DVD Software Player? http://shop.matrox.com/international/products/data/g400dvdplayer.asp

Hoe bevalt ie (onder W2K?)
Kan ik een exemplaar bemachtigen want het is natuurlijk bullshit dat Matrox hier geld voor vraagt!!!!! :r |:(

Verwijderd

De reden waarom ze hier geld voor vragen, is omdat ze er zelf ook geld voor moeten dokken. DUH!

Oorspronkelijk zat de Ravisent Cinemaster 99 player gebundeld bij de G400, en die deed het niet in Windows 2000. Maar Windows 2000 is pas uitgekomen NAdat die player gemaakt is, en Ravisent heeft daar nooit ondersteuning voor gegeven. Die kwam pas in hun nieuwe product, Cinemaster 2000. Dus in plaats van te kotsen, mag je blij zijn dat Matrox de moeite heeft genomen om die player speciaal voor de G400 te licenseren van Ravisent. Je betaalt er maar de KOSTprijs voor,nl. $6,95 + Shipping & Handling = 10 dollar.

Verwijderd

Topicstarter
Dat ik moet kotsen komt van de misleidende advertenties en informatie op hun site. Daar werd (wordt misschien zelfs nog) toch echt de indruk gewekt dat alle features ook onder Windows 2000 zouden werken. Dat was voor mij wel de reden een G400 Max DH aan te schaffen. Toen ik hem eenmaal had bleek echter dat DVD kijken onder W2K niet goed gaat en dat je met PAL ook de nodige ellende kunt krijgen. Nog steeds is dat laatste item een probleem voor ze. Ik kijk bijvoorbeeld DVD onder NTSC maar de kwaliteit is dan beduidend minder.

Omdat er dus zo veel problemen met deze kaart zijn (ongeacht wiens schuld) vind ik het redelijk wanneer Matrox haar klanten tegemoet zou komen. Blijkbaar vind jij dat ze dat nu doen, ik vind het toch echt te mager.

Maar goed, heb jij die software? Hoe bevalt het?

Verwijderd

Die matrox DVD player heb ik niet. Ik probeer zelf gekraakte versies van DVD Software (warez) en dan koop ik achteraf de versie die mij het best bevalt. Zo is dus ook Cinemaster 2000 DVD software overal van internet af te plukken (dat is de player waar the matrox DVD player op is gebaseerd).

En van die problemen met PAL: die zijn er inderdaad, en het beste wat je in zo'n geval kan doen is een bug report opgeven, en hopen dat het zo spoedig mogelijk gefixed wordt. En inderdaad wacht ik ook nog op PAL60 ondersteuning in de drivers...

En je hoeft dus echt niet te denken dat Matrox alles perfect doet, anders zou ik nooit mijn site hebben gemaakt ( http://dzeus.student.utwente.nl/g400 ). Ik heb echter wat meer inzicht gekregen wat zich precies achter de schermen afspeelt, en wat er voor problemen zijn. Je mag Matrox iig echt wel dankbaar zijn dat ze een nieuwe versie gelicenseerd hebben alleen voor Win2k functionaliteit van de G400.