Toon posts:

HDready TV vervoeren

Pagina: 1
Acties:
  • 739 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik ga binnenkort een HDready TV ophalen met de auto, alleen hoorde ik dat je deze tv's alleen verticaal mag vervoeren en niet horizontaal. Het gaat om de volgende tv:

Klik

Klopt dit of is het broodje aap?

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Gewoon lekker horizontaal verplaatsen.. alleen ff voor zorgen dat de bovenkant ook daadwerkelijk naar boven is gericht.:)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik kan me er weinig bij voorstellen, aangezien de constructie dan wel bijzonder zwak zou moeten zijn. Het enige wat ik me kan indenken is dat het is om eventuele schade door drukplaatsen te voorkomen. (dus bovenkant naar boven ja, just in case er een stukje tempex fout zit in de doos)

Maargoed, waarom neem je niet gewoon een lading opvulling + spanbanden mee, en vraag je het in de winkel? Als het liggend mag leg je hem neer en bind je het vast, moet het (denk het niet) verticaal, ga je een constructie bouwen waar hij in staat :P

@onder: Dat verhaal komt waarschijnlijk van een stel leken, net als dat mijn CPU/GPU al maanden dood hadden moeten zijn omdat ik ze overklok, en dat mijn PC traag is omdat ik w2k-look draai :P

[ Voor 23% gewijzigd door TheZeroorez op 02-10-2007 16:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dus het kan wel... bovenkant naar boven.

Waar komt dat verhaal dan vandaan? Ik kan wel begrijpen dat het met plasma-tv's zo is, maar met HDready tv's lijkt het me niet van toepassing

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Broodje aap, mits netjes in de doos en goed ondersteund en alles.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
Alleen plasmaschermen moet je (volgens mij) in de juiste stand vervoeren. Voor een LCD maakt het niet uit. (Gelukkig maar. In m'n telefoon/iPod/laptop zit ook een LCD.)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dan dacht ik gewoon proppen tussen mijn stoel en de achterbank :P

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 14:28

Sick Nick

Drop the top!

xtra schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 16:54:
Alleen plasmaschermen moet je (volgens mij) in de juiste stand vervoeren. Voor een LCD maakt het niet uit. (Gelukkig maar. In m'n telefoon/iPod/laptop zit ook een LCD.)
Dat zijn dan wel wat kleinere schermen waarvan de glasplaat niet zo enorm zwaar is als bij een 42" lcd scherm ;)

Verwijderd

Topicstarter
hij is 37" :P maar met de bovenkant naar boven maakt het dus niet uit...

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
Sick Nick schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 17:13:
[...]

Dat zijn dan wel wat kleinere schermen waarvan de glasplaat niet zo enorm zwaar is als bij een 42" lcd scherm ;)
Dan ken jij m'n laptop nog niet ;)

Mijn LCD TV heeft helemaal geen glasplaat dus dat risico had ik niet meegewogen.

Verwijderd

Volgens mij ging het om het breken van de glasplaat bij tv's. Maar niet alle tv's hebben die. Gewoon zo wegzetten in de auto dat het stevig staat/ligt. Ik zou me er niet druk om maken.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Soortgelijke topic met dezelfde adviezen (in dit geval wel plasma scherm): Transport plasma tv

☻/
/▌
/ \

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-02 16:37
Gewoon effen bevestigen wat je ondertussen wel al weet: dit geldt dus bij mijn weten enkel voor plasma schermen omdat die 2 vrij dikke glasplaten hebben die hun eigen gewicht nauwelijks kunnen dragen. Een 37" plasma zal nog wel lukken, maar een 50" plasma zou ik toch echt niet horizontaal vervoeren.
Voor LCD is het minder een issue omdat ze daar bij mijn weten geen glas gebruiken maar een kunststof (vandaar ook dat LCD minder zwaar is).
Pagina: 1