Toon posts:

4 pc's in 1kamer, 3x wlan stabiel, 1tje onstabiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, Ten einde raad dit rare probleem hier in de hoop dat iemand een helder idee heeft hoe dit kan.
Dus: 4 pc's in 1 kamer, allemaal draadloos naar een Linksys router. 3 daarvan hebben een stabiele verbinding maar 1tje schommelt heftig tussen 2 en 54 Mbit. De pc's staan binnen een straal van 3 meter t.o.v. elkaar. De router heeft de laatste firmware alsmede het modem, de ipranges staan goed, er is geen wpa probleem. Er is 1 dect telefoon in de kamer. Alle pc's draaien xp sp2.
Ik heb de probleem-pc ook getest met een andere wlan adapter en het schommelen bleef. Ik heb de pc verplaatst voor zover de kabels toestonden, ongeveer een halve meter. Helpt ook niet.
Ik snap hier echt niets van. O,ja er is maar 1 ander wlan van de buren en die zit op een ander kanaal.
Ik heb alle voor de hand liggende dingen gedaan, maar mocht je iets kunnen tippen, graag!
Zou erg fijn zijn. Alvast bedankt voor de aandacht.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heb je ook de recentste drivers van de netwerkaart. Mocht dat niet werken dan moet je de netwerkaart eens testen in een andere PC.

Verwijderd

probeer pc's is van plaats te wissele, weet je gelijk of het aan pc ligt of aan die plaats ofzo weetikveel