[VISTA] Search zoekt geen MP3

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-02 13:35
Hey mensen!

Ik zit met een probleempje. Ik heb sinds kort een nieuwe laptop (Acer 5920) met Windows Vista Ultimate.

Ik heb een downloads map waarin een map met mp3-tjes staat "Muziek".
Ik kan in de downloads map gewoon zoeken via de zoekbalk rechtsbovenin, maar in de muziek map niet.
Als ik iets intyp geeft hij bijna gelijk de melding "Geen resultaten", terwijl die die wel zou moeten geven.
Op mijn oude laptop (ook Vista Ultimate) kan die wel in dezelfde map zoeken...

Wat ik heb gedaan:
- De optie om MP3's te indexeren staat aan
- De map is geselecteerd bij de indexer

Iemand enig idee waarom dit niet werkt?

• plofkip
Bump :X

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Als ik in mijn startmenu de zoek functie gebruik dan vindt deze gewoon de MP3 van Sting die ik even erop heb gezet. Misschien heeft het te maken met mijn Zune software die ik geinstalleerd heb staan. Ik zal later nog even thuis proberen op mijn Vista x64, misschien doet hij het daar niet. (Zune software draaid niet op x64 :( )

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• plofkip
c70070540 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 19:08:
Als ik in mijn startmenu de zoek functie gebruik dan vindt deze gewoon de MP3 van Sting die ik even erop heb gezet. Misschien heeft het te maken met mijn Zune software die ik geinstalleerd heb staan. Ik zal later nog even thuis proberen op mijn Vista x64, misschien doet hij het daar niet. (Zune software draaid niet op x64 :( )
Als ik een mp3 in het start menu plaats vindt vista hem ook....

Als ik een map heb met 5 txt-bestanden waar er een paar van zijn met een 'a' in de bestandsnaam en er een mp3 bestand bij zet ook met de letter 'a' in de bestandsnaam, dan vindt hij de txt's wel maar de mp3 niet :?

[ Voor 17% gewijzigd door plofkip op 03-10-2007 20:06 ]

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

FaNtJuH schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 20:03:
[...]

Als ik een mp3 in het start menu plaats vindt vista hem ook....

Als ik een map heb met 5 txt-bestanden waar er een paar van zijn met een 'a' in de bestandsnaam en er een mp3 bestand bij zet ook met de letter 'a' in de bestandsnaam, dan vindt hij de txt's wel maar de mp3 niet :?
Even voor de duidelijkheid:
Ik heb een MP3 bestand gekopieerd van een backupmedium naar een map op mijn Vista laptop.
Ik heb in het startmenu in het search venster de artiestnaam ingevoerd en Vista Search vond de MP3.

Dus het werkt gewoon bij mij.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• plofkip
Hmm uit 1 van de 4 muziek mappen zie ik ook de bestanden staan, die van de overige 3 muziek mappen niet... :'(

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Wat is de structuur van je mappen? Bij mij stond de MP3 in My Music. Misschien dat de Search alleen MP3's in de persoonlijke My Music en Public Music mappen zoekt?

• plofkip
Nee hij indexeert de hele map "Gebruikers". De muziek map staat in C:\Gebruikers\<Gebruikersnaam>\Downloads\Muziek

Alle 4 de mappen met muziek staan hierin, één wordt er slechts doorzocht...

• plofkip
Bump

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Oh ja, ik zou nog even thuis proberen. Ga ik later vandaag nog even doen als ik er aan denk...

Edit: Even ter verduidelijking, als er txt bestanden geplaatst worden in die mappen dan worden ze wel gevonden?

[ Voor 37% gewijzigd door Gé Brander op 05-10-2007 10:07 ]

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Helaas voor je, ik kan jouw probleem niet reproduceren. Bij mij werkt het gewoon.

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 23:27
Als je je muziek kopierd vanaf je downloadsmap naar de muziek map, dan zal het gewoon werken.. die search werkt ALLEEN in die muziek map.. niet in die downloadsmap waar jij je boeltje hebt opgeslagen...

Verder kun je even kijken of je downloadsmap wel geindexeert wordt.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Gamepie56 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 13:39:
Als je je muziek kopierd vanaf je downloadsmap naar de muziek map, dan zal het gewoon werken.. die search werkt ALLEEN in die muziek map.. niet in die downloadsmap waar jij je boeltje hebt opgeslagen...

Verder kun je even kijken of je downloadsmap wel geindexeert wordt.
Het punt is volgens mij dat hij die map wel indexeerd, maar dat het dan alsnog niet gevonden wordt. Echter .txt files worden wel gevonden. Hoe kan dat dan?

• plofkip
Op mijn oude laptop heeft het op precies dezelfde locatie wel gewerkt.

Nu ik het weer probeer; proces SearchIndexer: CPU 90%; Geheugengebruik: 140mb :O

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

c70070540 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 13:31:
Helaas voor je, ik kan jouw probleem niet reproduceren. Bij mij werkt het gewoon.
Dus ligt het niet aan de software (bug), maar aan de instellingen individueel... :)

TS, wat als je zoekt op '*.mp3' (zonder de ' )? Vind hij dan wel iets?

• plofkip
Dat is hetzelfde als op 'mp3' zoeken... Als ik een bestand test.txt in die map plaatst vind hij hem wel... :?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

FaNtJuH schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 21:50:
Dat is hetzelfde als op 'mp3' zoeken... Als ik een bestand test.txt in die map plaatst vind hij hem wel... :?
Nee, dan zoek je naar elke file met de extensie mp3, das wat anders dan zoeken naar 'mp3'...

• plofkip
GJ-tje schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 21:52:
[...]

Nee, dan zoek je naar elke file met de extensie mp3, das wat anders dan zoeken naar 'mp3'...
In XP maakte dat inderdaad nog uit, nu wordt bij de zoekterm 'mp3' ook op extensie gezocht, maar er komen geen resultaten :?

Als ik geavanceerd zoek, kan ik "Inclusied niet-geindexeerde, verborgen en systeembestanden" aanvinken en dan vindt hij ze wel...

Ze worden dus niet geïndexeert, dat vind ik vreemd...

[ Voor 21% gewijzigd door plofkip op 08-10-2007 07:30 ]

Verwijderd

Ik heb zelf ook enige ervaring opgedaan met Vista Search. Voor zover als ik weet heb je aanvulende IFilters nodig. De standaard IFilters van Vista zoeken niet in MP3-files, maar ook vele andere niet-Microsoft typen worden niet doorzocht. Alleen file-informatie wordt geregistreerd.

Citeknet, IFiltershop en Aiming Tech hebben diverse aanvullende IFlters vrij beschikbaar voor gebruik.

Veel succes!

Groeten Erik

• plofkip
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 18:09:
Ik heb zelf ook enige ervaring opgedaan met Vista Search. Voor zover als ik weet heb je aanvulende IFilters nodig. De standaard IFilters van Vista zoeken niet in MP3-files, maar ook vele andere niet-Microsoft typen worden niet doorzocht. Alleen file-informatie wordt geregistreerd.

Citeknet, IFiltershop en Aiming Tech hebben diverse aanvullende IFlters vrij beschikbaar voor gebruik.

Veel succes!

Groeten Erik
Dat verklaart niet waarom het eerder wel werkte...

• plofkip
^Bump^ :)

• plofkip
Denk niet dat iemand het weet...? :'(

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-02 23:35
FaNtJuH schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 09:41:
Denk niet dat iemand het weet...? :'(
Misschien is dit wat voor je

• plofkip
Uhm nee... Dat is hoe je hem uit zet, ik wil hem juist werkend hebben...

Verwijderd

Sorry, ik heb een paar weken niet gekeken en daardoor de discusie niet verder gevolgd. Hierbij een aanvulling.

Er is bij Microsoft de nodige informatie beschikbaar. Ik heb bij Microsoft gezocht naar "windows desktop search" and add-in. Via de link

Availability of the Windows Desktop Search: Add-in for Files on Microsoft Networks

kan je een add-in downloaden voor network drives. Die worden normaal niet doorzocht.

Bij Availability of the Windows Desktop Search: Add-in for Outlook saved mail (.msg file) indexing

vind je een link naar een add-in voor Outlook databestanden.

Bij www.ifilter.org vind je de nodige informatie. Deze site linked door naar www.citeknet.com en www.ifiltershop.com.

www.aimingtech.com heeft een audio video IFilter en ook een voor JPEG. Een andere belangrijke is die voor PDF. Als je Acrobat (Reader) 8 gebruikt dan moet de ingebouwde IFilter die inhoud van de PDF-files indexeren. Als je dat niet gebruikt dan heeft Foxit een goede oplossing (die helaas niet werkte bij mij, maar er zijn heel tevreden gebruikers). De Foxit PDF-IFilter is te vinden op

http://www.foxitsoftware.com/

IFilters kan je gewoon installeren en daarna kan je bij de "Hulpprogramma's voor zoeken" de drives en directories instellen die moeten doorzocht. Daar kan je ook instellingen nalopen voor de verschillende bestandstypen.

Waar je even op moet letten is dat de IFilters moeten werken met Windows Desktop Search (WDS) 3.0 of hoger. IFilter.org geeft dat goed aan. In sommige gevallen werkt een IFilter die voor WDS 2.x is ontwikkeld gewoon goed, maar in andere gevallen kan je de IFilter niet installeren.

Citeknet heeft een IFilter Explorer waarmee je alle IFilter instellingen in kaart brengt. Het draaien van dit programma duurt wel even, maar dan komt een overzichtelijke lijst.

In SP1 voor Vista worden aanpassingen gemaakt om derden ook gemakkelijker toegang te geven tot het zoeksysteem in Vista. Ik wacht daar nog even op, want bij mij is het nog niet goed.

Veel succes. Ik zal wat vaker kijken of het inmiddels gelukt is om Vista Search aan de praat te krijgen.
Pagina: 1