Programma om te werken via netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-03 22:51
Goeiemiddag,

Bij mijn huidig stagebedrijf hebben ze het netwerk zo ingesteld dat je op elke pc in kan loggen met je username/password en vanuit daar dus bij je documenten kan (die staan op een centrale server).
Ik geloof dat dit een AD (active directory?) is?

Anyway, zoiets wil ik voor mij thuis ook, dat ik op elke pc in kan loggen en op die pc toegang heb tot mijn documenten.
Ik stel hier alleen een voorwaarde: ik wil ook als mijn useraccount bijvoorbeeld Photoshop geïnstalleerd heeft, dit dus ook op elke pc toegankelijk is (zonder het dus op elke pc te installeren).

Aangezien ik eigenlijk helemaal niet thuis ben in het netwerk-wereldje en ik geen idee heb waar ik op moet zoeken, plaats ik deze vraag hier.

Ik wil dus op elke pc in kunnen loggen en toegang hebben tot mijn documenten én programma's, zonder deze opnieuw te installeren.

Heeft iemand tips/suggesties? _/-\o_ :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verdiep je eens in Active Directory en Software Deployment zou ik zeggen :)

Er is genoeg over geschreven op GoT en het is niet de bedoeling dat wij je aan het handje gaan nemen om je AD te leren en GPO's op te zetten. Het is hier geen helpdesk.

[ Voor 53% gewijzigd door Gunner op 02-10-2007 15:01 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:29

bonzz.netninja

Niente baffi

Je zoekt denk ik naar zoiets als een roaming profile. Dat moet je zien als een account, aangevuld met eigen documenten (uit je directory van je user account, mijn documenten zeg maar). Die staat op de server en zodra je ergens inlogd wordt die van de server gecopiert naar de cliënt.

Dit kan echter niet voor programmatuur. Dat zou namelijk veel te veel belasting op het netwerk veroorzaken, en is daarnaast een hoog beveiligingsrisico (voor je het weet besmet een vervuild account alle pc's)

correct me if i';m wrong trouwens

[ Voor 3% gewijzigd door bonzz.netninja op 02-10-2007 15:02 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

Eigenlijk wil je dus een desktop-server met thin cliënts. Citrix Desktop Server bijvoorbeeld. Lekker prijzig voor thuis!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:25

Equator

Crew Council

#whisky #barista

En wat heb je zelf al uitgevonden tijdens je ongetwijfeld lange zoektocht op google / GoT :? Dit is toch wel een vrij basic vraag die hier niet echt thuis hoort.
Kijk eens in de FAQ - Netwerken

Wat je zal moeten doen is een zogeheten domain controller maken waarop je kan aanmelden, en een shared folder maken waarop je je data kwijt kan zodat je die over het netwerk kan bereiken. Een login script kan er voor zorgen dat deze automagisch geconnect wordt tijdens het aanmelden..

E.e.a is best te vinden op het Internet.

Dit topic is gesloten.