[iPhoto] Van '06 naar '08: geroteerde foto's dubbel

Pagina: 1
Acties:

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:50

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
Ik heb een nieuwe Mac, met iLife '08 gratis meegeleverd. Ook heb ik een oude, waarop ilife '06 staat. Om al mijn oude foto's in mijn nieuwe iPhoto te krijgen heb ik de Library geïmporteerd in de nieuwe iPhoto. Ik wilde namelijk dat alle tags en albumnamen ook werde meegenomen.

Op zich lijkt dat prima te werken, alleen bij foto's in de portretstand gaat het mis. Mijn oude camera roteerde deze niet automatisch, dus dit heb ik in iPhoto '06 gedaan. Deze foto's heb ik in iPhoto '08 dubbel: één keer in het juiste album, maar verkeerd geroteerd, en een keer in de juiste stand maar dan in een ander album (waardoor ik dus een extra album erbij heb met alleen maar portret-foto's).

Kan ik dit op een of andere manier automatisch oplossen, of is er een manier van importeren waarmee alles wel goed overgenomen wordt? Ik vind het niet erg om mijn '08 library leeg te gooien en alles er opnieuw in te zetten, maar alle foto's nagaan en de dubbele er uit gooien wordt iets te veel werk...

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Phoenix27
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09-2025

Phoenix27

Slayer of fluffy white bunnies

Heb je al geprobeerd om je iPhoto '06 library gewoon naar je nieuwe machine te kopiëren en deze dan, door iPhoto '08 op te starten, automatisch te laten converteren naar het nieuwe formaat?

Werkte hier zonder problemen...

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:50

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
Dat heeft inderdaad geholpen, wist niet dat het zo simpel was :) Dank je.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary