Op dit moment hebben wij een McAffee Spam Appliance staan / Web filter staan. Een "out of the box" oplossing dus. Deze is inmiddels 4 jaar oud, en de manier van spam filteren is niet echt meer up to date. Te veel false positive's, om over het doorlaten van spam maar niet te spreken. Oftewel, tijd om een vervanger te zoeken.
Afgelopen week al een gesprek / presentie gehad van Ironport, en dat was wel erg indrukwekkend. Wat ik echter niet op kan maken uit de Ironport (en vergeten tijdens de presentatie te vragen) of deze ook over webfiltering beschikt. Met betrekking tot het spam filteren zou dit toch wel een goed werkende oplossing moeten zijn?
Barracuda ziet er op de website leuk uit, lees ook hier op GoT goede ervaring erover? Mochten we spam en web filtering willen, krijgen we wel 2 doosjes, maar het wordt wel beide geleverd.
Ironmail ben ik net ook gevonden. Alleen kan ik hier niet echt veel ervaringen over vinden.
Maar er zijn vast nog wel meer appliances die een soortgelijke oplossing kunnen bieden? Zijn er nog leveranciers / websites die ik zeker moet bekijken / meenemen in mijn zoektocht?
De eisen waar het aan moet kunnen voldoen:
- out of the box oplossing (geen hobby bob zelf in elkaar schroef bak en braad oplossing)
- spam filtering
- web filtering
- 24/7 support
- mogelijkheid van redundancy, danwel clustering
- reporting mogelijkheden
- ??
Budget. Tja, als een Ironport al in het budget past
Het gaat om een omgeving met ongeveer 500 mailboxen.
Afgelopen week al een gesprek / presentie gehad van Ironport, en dat was wel erg indrukwekkend. Wat ik echter niet op kan maken uit de Ironport (en vergeten tijdens de presentatie te vragen) of deze ook over webfiltering beschikt. Met betrekking tot het spam filteren zou dit toch wel een goed werkende oplossing moeten zijn?
Barracuda ziet er op de website leuk uit, lees ook hier op GoT goede ervaring erover? Mochten we spam en web filtering willen, krijgen we wel 2 doosjes, maar het wordt wel beide geleverd.
Ironmail ben ik net ook gevonden. Alleen kan ik hier niet echt veel ervaringen over vinden.
Maar er zijn vast nog wel meer appliances die een soortgelijke oplossing kunnen bieden? Zijn er nog leveranciers / websites die ik zeker moet bekijken / meenemen in mijn zoektocht?
De eisen waar het aan moet kunnen voldoen:
- out of the box oplossing (geen hobby bob zelf in elkaar schroef bak en braad oplossing)
- spam filtering
- web filtering
- 24/7 support
- mogelijkheid van redundancy, danwel clustering
- reporting mogelijkheden
- ??
Budget. Tja, als een Ironport al in het budget past
Het gaat om een omgeving met ongeveer 500 mailboxen.