[gentoo]Muis dood in X.org*

Pagina: 1
Acties:

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoi

Wazig probleem: mijn trackball (logitech usb dingie) dat jaren goed heeft gewerkt met gentoo doet het sinds vandaag niet goed meer met de X server onder gentoo.

Ik heb geen updates oid gedraaid, en xorg.conf ziet er goed uit (muisje, en /dev/psaux als bron, scrollwheel).

Nu heb ik de muis in een andere bak getest (fbsd) en daar werkt het gewoon prima). Ik weet het probleem dus aan mijn mobo (supermicro, echt heel veel problemen met een duur kwaliteitsmerk.....). Even windows geboot met het bord en de muis doet het.

nou ja zeg, het bleek dus aan gentoo te liggen.
andere muis: hielp niet.

als ik psaux en /dev/input/mice (die ik ook in xorg.conf heb aangemeld) bekijk komt er wel 'prut' binnen als ik de muis beweeg. heeft iemand een idee wat hier mis is gegaan?

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-01 18:57

Sebazzz

3dp

Live CD starten en settings overnemen in de 'Live CD xorg.conf'?
(wilde gok)

Systeemlogs even nachecken. Heb je voor je laatste reboot nog iets gewijzigd of geinstalleerd?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
ik zeg net dat ik geen software heb aangepast ;)

xorg.conf klopt gewoon ;) heb nml ook al een backup terug-gezet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Toevallig niet laatst iets Xorg- of kernelgerelateerds geemerged? Laatste kernel update was maar paar dagen geleden namelijk...

Klinkt verdacht alsof HID opeens niet meer werkt :o

Sowieso, probeer eens met een andere muis onder Gentoo, dan zie je gelijk waar het aan ligt. Als een PS/2 muis wel werkt, maar een andere USB ook niet, dan moet je idd in HID kijken. Werkt PS/2 ook niet, dan is er allicht iets met /dev/psaux of Xorg aan de hand.

Oslik blyat! Oslik!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
nou ik kan zowel /dev/psaux als /dev/mice/input lezen en daar komt gewoon netjes de gebruikelijke prut op binnen :)

Updates heb ik al paar dagen niet gedraaid, zou ook niet moeten hoeven.
anders idd maar eens een nieuwe kernel brouwen, maari k zou het heel vreemd vinden als het daar aan zou liggen, eerlijk gezegd.

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

heb je geprobeerd X opnieuw optestarten toen dit incident optrad?

>.< >.< >.< >.<

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
doh.
ook rebooten enzo ;)

ik twijfel wel trouwens aan de correctheid van de hardware, maar dan zou ik niets in de /dev/ files moeten zien gok ik.

Verwijderd

Toevallig een upgrade gedaan naar xorg-x11 7.3 & xorg-server 1.4?
Dode muis is een bekend probleem op het moment met die (nog) ~ARCH upgrade.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2007 18:22 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
verdomme die heb ik inderdaad ja.
even downgraden.

~ is unstable, en niet pruts-maar-raak-heren-devs, alhoewel het daar helaas wel telkens meer op begint te lijken :/

thanks voor de info, ik kan me niet herinneren te hebben geupgrade.

edit: dat was idd de oplossing

[ Voor 6% gewijzigd door Boudewijn op 02-10-2007 20:55 ]

Verwijderd

Mjah, bij Gentoo valt het me op dat je bepaalde packages in ~arch gewoon absoluut moet mijden, tenzij je absoluut nooit productief bezig hoeft te zijn met je systeem ;)
(de gnome experimental overlay en haar slachtoffers zijn daar een goed voorbeeld van :p)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
mja dat is een overlay.
ik draai main branch ;)

Verwijderd

Yeah ik ook, met enkele packages in .keywords (wine/banshee/etc. niet echt schokkend)

Wel een keer per ongeluk ACCEPT_KEYWORDS="~x86" in mn make.conf laten staan en een paar dagen later een sync + deep update gedaan terwijl ik dat vergeten was. Ik weet nog dat ik bij mezelf dacht dat die devs wel flink bezig waren geweest in die paar dagen terwijl de tientallen upgrades die aan het emergen waren m'n halve systeem omver hielpen :p

Goed dat het opgelost is in ieder geval ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2007 23:08 ]

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 08:12
Dan nog. Als het _moet_ werken draai dan gewoon stable...

There is no replacement for displacement!

Verwijderd

Ik gebruik uitsluitend Gentoo zowel zakelijk als prive, en zal de laatste zijn die iets verkeerds erover zou zeggen - maar was het libexpat package van laatst ook niet gewoon stable gemarkeerd? ;)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
mja ik heb hetzelfde alexander, ik ben bijna alle gentoo servers aan het uitrangeren naar BSD. domweg vwg het geklooi van een aantal devjes.

vandaag ook zoiets gehad met wxGTK, heb ik nodig voor een practicum ... gelukkig is mijn docent de verantwoordelijke dev, dus ik weet wie ik moet schoppen >:)

maar goed, ~amd64 is unstable... maar dit is gewoon niet getest... want een muis is gewoon standaard in een X omgeving mi. Dus ik denk dat ze wat meer moeten testen in ~

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Boudewijn schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 23:17:
vandaag ook zoiets gehad met wxGTK, heb ik nodig voor een practicum ... gelukkig is mijn docent de verantwoordelijke dev, dus ik weet wie ik moet schoppen >:)
Leeft hij als wxGTK-dev nog na al dat geschop dan :+ wxWidgets 2.8.x is al beschikbaar sinds vorig jaar december. _O-

0.0

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
mwa hij is (even hopen dat ik het goed zeg) de deev-haskell baas.
ergo kosmikus.

Pagina: 1