Harddisken koeler...

Pagina: 1
Acties:

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 17:51

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Ik heb hier drie harddisken in het zelfderek in mijn kast hangen...

1 Seagate 5400 17,2 GIGA
1 IBM 7200 15 GIGA
1 WD 5400 8,4 GIGA

Nu is mijn vraag welke harddisken allemaal gekoelt moeten worden..

Die WD wordt erg heet en die IBM ook.. Of kan een harddisk zonder koeling en is het niet erg dat ze erg warm worden

AKA Rinkel weblog

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:06
Hoe koeler hoe beter.

Als je elke dag je pc aan hebt staan en ze worden elke dag warm, dan kun je ze toch beter koelen.

Ze gaan dan alleen maar langer mee.

Probeer er 2 te koelen.

Verwijderd

Hangt er ook erg vanaf hoe warm het in je kast word en of je een goeie luchtstroom door je kast hebt. En het zijn niet drie 7200rpm schijven die 5400rpm schijven worden meestal niet zo warm dus dat zal wel meevallen, als je al die schijven vlak bijelkaar hebt zitten dan wordt het wel warm, misschien kan je die IBM wel gaan koelen maar om 5400rpm schijven te gaan koelen lijkt mij wat overdreven.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik heb CoolDrives van CoolerMaster om mijn SCSI-schijven zitten, en dat is te merken, want vooral de Barracuda is aanmerkelijk koeler.

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 13:32
ik had ergens gezien dat iemand van die justcooler vga kaarten koelers op bepaalde plaatsen van zijn harddisk deed

weet zo urltje niet meer

system

Verwijderd

Ik heb een seagate Barracuda 2gb 7200 rpm die word ook bloed heet. :(
Ik heb een simpel coolertje op het draai punt van de hd gezet.
Dat helpt enorm de hd is gewoon weer koud.
Ik heb het coolertje gemonteerd met dubbel zijdig tape 2 strookjes aan elke kant en in het midden een klein stukje stof en koelpasta om de ruimte op te vullen.
Dit werkt echt perfect. :)

Verwijderd

De gene die je het meest gebruik. ;) Klink dom maar als je er 1 gebruik voor backs-ups dan is het een beetje zinloos lijkt mij. Dus waar je Games/OS/Meest gebruikte progz. opstaan als eerste koelen.

Verwijderd

Het verstandig om in ieder geval bij de hardeschijf van 7200rpm gebruik te maken van een koeler. (Deze kost bij Norrod f40,-)

(RODO SUX, NORROD :) )
Pagina: 1