Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een Nokia 7710 breedbeeld smartphone de blijft hangen bij het opstarten.
Even voordat het probleem begon kreeg ik een SMSje van m'n vriendin en was een SMSje terug aan het schrijven. Tijdens het schrijven rebootte de telefoon maar bleef hangen op het bootscherm, wit scherm met blauw "NOKIA" in het midden. Zoals normaal verdwijnt het logo voor 10 seconden en verschijnt. Na dit punt hangt de boel.
In de handleiding onder troubleshooting kan ik geen relevante informatie vinden.

Wat ik heb gedaan:
-Telefoon hard uitzetten door de accu er uit te trekken, na een halve minuut weer proberen: blijft nogsteeds hangen
-Memorykaart en SIM kaart er uit, oppoetsen en er weer in: zelfde
-Telefoon front en back er af, alles wat er vies uit zag (stoffig) schoongeveegd met het bijgeleverde doekje en weer in elkaar gezet.
-Combinatie van bovenstaanden: still nothing
-Starten zonder memorykaart: nothing
-Zonder SIM en zonder memorykaart: again, nothing
-Uit laten, aan de oplader hangen. Resulteert in start met hang bij bootscherm.

Iemand enig idee?
Het is nogal frustrerend gezien m'n telefoon voor mij zo ongeveer alles bevat wat ik zinvol vind om weg van huis bij me te hebben (telefoonnummers, andere contactinformatie, agenda, to-do, enkele documenten, MP3 speler, etc)

edit: hij blijft dus hangen voor het "enter pin" scherm.
edit2: heb ondertussen wel format mogelijkheid gevonden, maar daar heb ik weinig zin in. Heb wel een backup van contacten e.d., maar de rest kan niet worden gebackupped :/

[ Voor 9% gewijzigd door McKaamos op 02-10-2007 13:45 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Probeer eens het potloodje ingedrukt te houden tijdens het opstarten.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Ginz schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 13:52:
Probeer eens het potloodje ingedrukt te houden tijdens het opstarten.
potloodje? de stylus bedoel je? of bedoel je een bepaalde knop?
stylus kan je hard op drukken maar dan gebeurt er echt niks ;) zit geen sensor of knop aan ;)

-powerknop ingedrukt huoden tijdens boot: nada
-app switch knop ingedrukt houden tijdens boot: nada
-Menu knop ingedrukt houden tijdens boot: nada
-close apps knop ingedrukt houden tijdens boot: nada

[ Voor 39% gewijzigd door McKaamos op 02-10-2007 14:10 ]

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:32
Ik heb hier een Nokia 7710 die ongeveer hetzelfde doet (geeft NOKIA aan, scherm valt uit, reset, staat weer NOKIA and so on). Iemand die ons de magic solution geeft?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
tha_bulldog schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 14:05:
Ik heb hier een Nokia 7710 die ongeveer hetzelfde doet (geeft NOKIA aan, scherm valt uit, reset, staat weer NOKIA and so on). Iemand die ons de magic solution geeft?
op internet staat formatten, maar daar heb ik dan weer geen zin in...
format is:
Foon aan doen, direct "Menu", "Switch app" en "B" inhouden, wachten tot er gevraagd wordt om format te confirmen.
(das linkse 2 knoppen en midden rechts)

edit: like this: http://my-symbian.com/s90...tion.php?fldAuto=16&faq=4

[ Voor 7% gewijzigd door McKaamos op 02-10-2007 14:13 ]

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-11 09:22
Ik ben niet zo bekend met de 7710, maar de omschrijving doet mij heel erg denken aan het 'WSOD' probleem van sommige Nokia S60 toestellen.

De geheugenmanager van Nokia is nogal brak. Deze staat (in sommige gevallen) toe dat het geheugen volledig vol geschreven wordt. (In mijn geval was de laatste druppel een plaatje van 2kb dat ik via Bluetooth ontving, maar het kan net zo goed een smsje zijn.). Als dat eenmaal gebeurt dan start het apperaat opnieuw op maar komt niet langs het witte scherm met het Nokia logo, omdat er geen ruimte in het geheugen is om software te laden.

De enigste remedie hier tegen is het geheugen legen. In mijn geval kon dit alleen door een software update (welke automatisch het geheugen leeg gooit). Een Nokia Service Centrum kan dit gratis voor je doen, mits je nog binnen de garantie valt. Maar wellicht is het met de 7710 mogelijk om een format uit te voeren buiten het OS om.

Zoek anders even op WSOD / White screen of death. (Slechts een van de namen die mensen er aan gegeven hebben)

[ Voor 8% gewijzigd door Nijn op 02-10-2007 14:20 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Buiten het OS om kan je idd formatten. Is wel zwaar kut, maargoed.
Heb het gedaan gezien ik geen andere ptie heb gevonden.
Straks m'n apps opnieuw installen, internet settings laten versturen naar m'n foon, email weer instellen, en hopen dat ik zoveel mogelijk data kan terug halen uit een backup

edit: restore running. vrees dat de emails en smsjes niet terug gaan komen, maargoed, merk het wel...
Hoera voor datakabels en Nokia PC Suite

edit: email gaat natuurlijk wel terug komen :) duhh, IMAP4 protocol :P

[ Voor 25% gewijzigd door McKaamos op 02-10-2007 14:52 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Ok, beetje kick, niet echt geoorloofd binnen 24uur, maar dit is meer een statusupdate.

Ik had van 2 weken terug nog een backup in Nokia PC Suite staan. Daar zit blijkbaar meer in dan ik wist :P
Alle settings, alle contacten, alle kalender items, todo's en documenten, alle geinstalleerde software en alle andere losse files die op het interne memory stonden zitten er in :)
Alleen ringtone profielen en thema's niet.

Ik ga vaker backuppen :P thema terugzetten doe ik wel vanaf de flashkaart en ik gebruik maar 1 custom ringtone profiel, dus das niet zoveel werk :)

Toch vreemd dat PC Suite zegt dattie de messages niet kan backuppen... 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door McKaamos op 02-10-2007 18:18 ]

• RadioAir
Statusupdate nummer twee, dankzij jullie geweldige instructie v.w.b. het formatteren, start mijn andere 7710 ook weer op :)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
tha_bulldog schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 20:17:
Statusupdate nummer twee, dankzij jullie geweldige instructie v.w.b. het formatteren, start mijn andere 7710 ook weer op :)
you're welcome :)
In de toekomst wel zorgen dat je een datakabel en Nokia PC suite hebt om je contacten te backuppen e.d. ;)

• RadioAir
McKaamos schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 23:14:
[...]

you're welcome :)
In de toekomst wel zorgen dat je een datakabel en Nokia PC suite hebt om je contacten te backuppen e.d. ;)
Dat is dan weer niet nodig, gebruikte hem alleen als navigatie op de racefiets en als radio, voor de rest heb ik inmiddels een hele mooie HTC TyTN :) Maargoed, nog even een nieuwe digitizer op de 2e 7710 en ik heb weer twee van die werkende telefoons (waarvan een met DVB-H :D )
Pagina: 1