Toon posts:

Op zoek naar goeie kleurenwaaier

Pagina: 1
Acties:
  • 711 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Omdat het soms moeilijk is om de kleuren op mijn scherm bij benadering te doen overeenkomen met de kleuren bij druk, ben ik op zoek naar een degelijke kleurenwaaier schappelijk van prijs.
Ik had geïnformeerd naar een pantone kleurenwaaier bij onze drukker (België, dus duurder) maar die sprak over een prijs van ~400€ excl. BTW 8)7 :X

Ik verwachtte geen zo'n hoge prijs, ik begrijp dat waaiers nogal duur uitvallen door de vele drukgangen en zo, maar kan het echt niet goedkoper? ~150 ofzo? Bestellen in NL?

Ik kwam op het idee om deze aan te schaffen omdat we een menukaartje wensen te ontwerpen en daarvoor een donker grijs-blauwe kleur willen. Met een waaier hebben we de garantie dat de gekozen kleuren na druk volgens onze wensen voldoen.

Ik ga er van uit dat er ook verschillende type kleurenwaaiers bestaan die elk hun eigen kleurspectrum hebben? Is een PMS waaier de beste keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:38

Sick Nick

Drop the top!

Als je de kleur op het scherm gelijkt trekt aan de kleur op een waaier heb je nog steeds geen garantie dat de print ook die kleur heeft natuurlijk. Wil je dat bereiken zal je ook je monitor moeten calibreren zodat de kleuren ook weergegeven worden zoals ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, dat begrijp ik. Maar als ik de kleurcodes van de kleurwaaier gebruik in m'n applicaties dan mogen de kleuren op het scherm wat afwijken, ik mag er vanuit gaan dat ze bij druk identiek zijn aan deze op de waaier, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:44
Je weet dat een kleurenwaaier ook om de zoveel jaar vervangen wordt ivm met het verkleuren van de waaier, let dus goed op wanneer een je waaier gaat kopen of probeert te krijgen.

Want straks denk je b.v dat je met lichtgeel bezig bent (kleurenwaaier is verkleurt) en blijkt het naderhand knalgeel te zijn, maar dat was niet te zien omdat de kleurenwaaier verkleurt is/was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ai daar heb je inderdaad een punt. Had ik nog geen rekening mee gehouden. Enig idee over de levensduur van een waaier vooraleer verkleuring een merkbaar probleem wordt? Het is zo dat wij af en toe drukwerk ontwerpen, op zich is een kleurenwaaier dan een dure aankoop.

Misschien opteer ik dan beter om gewoon bij de drukker langs te gaan en daar dan hun kleurenwaaier in te kijken. Moest de verkleuring pas binnen een jaartje of 3-5 zichtbaar zijn dan zou dit voor ons de aankoop niet belemmeren (op voorwaarde dat de prijs schappelijk blijft).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2007 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 21:33

Kvn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Kvn: zoiets zoek ik! Die prijs lijkt er al beter op.
ps: de waaier zou sowieso in een schof vliegen om zonlicht uit te sluiten

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2007 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 12:07:
ai daar heb je inderdaad een punt. Had ik nog geen rekening mee gehouden. Enig idee over de levensduur van een waaier vooraleer verkleuring een merkbaar probleem wordt? Het is zo dat wij af en toe drukwerk ontwerpen, op zich is een kleurenwaaier dan een dure aankoop.

Misschien opteer ik dan beter om gewoon bij de drukker langs te gaan en daar dan hun kleurenwaaier in te kijken. Moest de verkleuring pas binnen een jaartje of 3-5 zichtbaar zijn dan zou dit voor ons de aankoop niet belemmeren (op voorwaarde dat de prijs schappelijk blijft).
Afhankelijk van gebruikt materialen en inkt is de levensduur gebaseerd lijkt mij. Daarnaast heb je tig verschillende type kleurenwaaiers, afhankelijk voor welk doel je hem wilt gebruiken, welk materiaal en inkt typen...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een kalender met verschillende Pantone kleuren voor elke dag! Erg tof O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam :w
En ik denk dat de topicstarter na een hele dikke 2 jaar z'n waaier wel heeft gevonden of niet meer nodig heeft :X

[ Voor 174% gewijzigd door RobIII op 11-04-2010 21:22 ]

Pagina: 1