Toon posts:

Macbook of Powerbook

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmorgen allemaal,

Op dit moment heb ik een windows bak hier, die de deur uit gaat. Wil over naar apple, staat al een Mac Mini onder mijn TV. Het enige wat ik doe op een computer is:

IRC
MSN
Downloaden
Films kijken
Muziek luisteren

Eigenlijk standaard dingen. Het zwaarste wat ik zal gaan doen is wat videobewerking (CS: Source demo omzetten in een film, met daarbij de effecten.)

Zal ik gaan voor de Powerbook, of voor een Macbook?

Het hoeft niet nieuw te zijn, want daar hecht ik weinig waarde aan. Wel heb ik hier een 24" Dell die ik daarop wil aansluiten. Logitech S530 ligt ook al thuis en geluid zal via de home cinemaset lopen.

Wat raden jullie me aan?

Anzich heb ik geen windows nodig, wel een superdrive! Net zoals WLAN en bluetooth.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik zou wachten tot Leopard uitkomt, en een lekker snelle Macbook kopen, aangezien die Powerbooks toch wel aan het verouderen zijn, en traag (relatief) aan het worden zijn.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Jah ok, maar nieuw zit je aan een prijs van 1200,- met de superdrive. Zoveel geld hoef ik er niet aan uit te geven... En als ik moet wachten op alles, ben je over 20jaar nog aan het wachten, want er komt zovaak nieuwe hardware uit.

Van een Macbook de keuze snap ik opzich wel, tis vernieuwd e.d.

Alleen Marktplaats vertrouw ik niet helemaal....

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Videobewerking op een MacBook zal gewoon niet soepel lopen.. geen idee hoe goed een oudere powerbook daarmee om kan gaan.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik zou hoe dan ook geen PowerBook kopen. De nieuwste PowerBook die je nu kan kopen is sowieso al ruim anderhalf jaar oud, en aangenomen dat er geen AppleCare op zit dus al buiten garantie. Bovendien zijn de Intel Macs een behoorlijke slag sneller.

Bovendien, en pardon my french, maar als ik kijk naar wat je verder allemaal hebt staan moet die 1200 euro voor een MacBookje toch niet zo exorbitant veel geld zijn. :? Voor 1200 euro krijg je een machine die aan je eisen voldoet, volledig nieuw is, en nog wel een tijdje meekan. En Leopard als je nog even op je handen kan zitten ;)

@Eswip: hoe kom je daar bij? Mits voorzien van voldoende RAM zal een MacBook zich prima houden bij videobewerking. Dat de GMA950 je niet echt zal helpen bij effecten die gebruik maken van Core Video is waar, en dat de PowerBook met een Radeon9700 hier in het voordeel zal zijn is ook waar. Maar aan de andere kant zal de MacBook dat dubbel en dwars goedmaken met de Core 2 Duo van 2.16GHz tegenover de singlecore G4 van maximaal 1.67GHz.

Voor de looks zou ik de PowerBook nemen, maar als het om prestaties, garantie en volledigheid gaat zou ik in dit geval een MacBook kopen.

[ Voor 33% gewijzigd door Whieee op 02-10-2007 11:45 ]

Launching containers into space

Verwijderd

Topicstarter
@ Whieee; waarop basseer jij dat ik dat wel kan betalen? Dat ik een Macmini heb? of een 24" Dell? Heb pas een huis gekocht ;) De spaarpot is leeg zeggen ze dan :)

Anyway; Jullie raden de powerbook dus gewoon af. Het is niet zo dat ik elke dag bezig ben met videobewerken. 1x in de 2 maanden is veel ;)

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 11:49:
@ Whieee; waarop basseer jij dat ik dat wel kan betalen? Dat ik een Macmini heb? of een 24" Dell? Heb pas een huis gekocht ;) De spaarpot is leeg zeggen ze dan :)

Anyway; Jullie raden de powerbook dus gewoon af. Het is niet zo dat ik elke dag bezig ben met videobewerken. 1x in de 2 maanden is veel ;)
Je hebt dan ook niet vermeld dat je een huis gekocht hebt, maar in dat geval zou ik zeggen: ga sparen, want je KAN niet alles in 1x kopen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Whieee schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 11:52:
[...]

Je hebt dan ook niet vermeld dat je een huis gekocht hebt, maar in dat geval zou ik zeggen: ga sparen, want je KAN niet alles in 1x kopen ;)
Snap ik, maar heb nog iets van 600 over qua pc. Kan nog wel ergens wat vandaan toveren, want zonder pc, sux :) Wil graag alles goed hebben in mijn huis en niet later weer dingen moeten vervangen. Maar zal er paar honder bij halen en haal wel een Macbook black uit de v&a of een macbook pro ergens van marktplaats. Zag ze al voor 1250,-

Verwijderd

(Als je graag wat zeker bent, is een nieuwe macbook (basis) + eventueel applecare wel zekerder dan een macbook pro tweedehands voor die prijsklasse.)

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:46

Nitai

Live the life you love.

Ach, ik heb een Powerbook, en ik kan daar nog prima nog mee videobewerken e.d. hoor :) Alleen moet je qua software niet het nieuwste willen draaien. iLife 2007 draait nog volledig op m'n Powerbook, en qua videobewerking is hij ook erg rap. :) Dus verkijk je er niet op.

Al zijn de Intel Macs veel sneller, voor mijn dagelijks werk kom ik met de Powerbook nog prima uit de voeten. Zelf ben ik aan het sparen voor een 24" iMac. Maar het is altijd goed om door te sparen en 1 keer goed uit te geven, dan voor tweedehands spul te gaan waar het een en ander mee mis kan gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Nitai op 02-10-2007 12:25 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• crazyindo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-03-2021
hmmz wilt MBP halen maar eeh apple webwinkel is op dit moment niet bereikbaar, schijnt dat ze de webwinkel updaten. Ik ben benieuwd :P

[ Voor 3% gewijzigd door crazyindo op 02-10-2007 12:58 ]

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
De store werkt hier gewoon hoor?!?

Jouw naam in onder mijn Post

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-02 15:45
Nou hier niet :).

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/r/store/backsoon/title_backsoon1.gif

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

GRRRRRRRRR |:(
MacBook of MacBookPRO
Wat doe je er mee?
Thuis dingen.
Waarom zou je Professional aparatuur aanschaffen?
Of koop je ook een boormachine van 349 euro, omdat je af en toe wat moet boren?
Of een profesionele frituurpan voor thuis?
MacBook
De nieuwe MacBook is de snelste tot nu toe, met een Intel Core 2 Duo-processor tot 2,16 GHz en standaard 1 GB geheugen. Zowel de witte als de zwarte MacBook heeft een helder 13,3-inch breedbeeldscherm met glanzende toplaag. Bovendien is MacBook slechts 2,75 cm dik en 2,31 kg zwaar. Kortom: de ideale computer voor iedereen die op zoek is naar een krachtig systeem voor een betaalbare prijs. Al vanaf € 1.049.
MacBook Pro
De nieuwe 15-inch en 17-inch MacBook Pro staan garant voor nog betere prestaties. Met Intel Core 2 Duo-processors tot 2,4 GHz en een NVIDIA GeForce 8600M GT grafische processor beschikt MacBook Pro over de kracht en mogelijkheden om moeiteloos alle professionele toepassingen te draaien. MacBook Pro – één inch dun maar boordevol mogelijkheden.

Meer informatie over MacBook Pro
|:( :(

Je bent de 300ste in een week tijd die deze vraag stelt.

(Powerbook is nu MacBook Pro, MacBook was vroeger iBook.
De MacBook is intel, daar zou ik wel voor gaan, omdat je daar windows native op kan draaien. )

[ Voor 6% gewijzigd door weeraanmelden op 02-10-2007 15:08 ]

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-02 21:15

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Dat vind ik toch wel iets te kort door de bocht. Redenen om voor een MBP te kiezen en niet voor de MB is bijvoorbeeld omdat je toch wel een 3d spelletje op zn tijd wil spelen, bouwkwaliteit, het iets grotere scherm, en, wat voor mij persoonlijk het belangrijkste is: Keuze tussen een mat of een glossy scherm. Ik zou bijvoorbeeld zelf een mat scherm willen, en dat heb je simpelweg niet op een MB. Qua pure processorkracht doet een MB niet onder voor een MBP.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
weeraanmelden schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 15:07:
GRRRRRRRRR |:(
MacBook of MacBookPRO
Wat doe je er mee?
Thuis dingen.
Waarom zou je Professional aparatuur aanschaffen?
Of koop je ook een boormachine van 349 euro, omdat je af en toe wat moet boren?
Of een profesionele frituurpan voor thuis?
De keuze tussen bijvoorbeeld een 13" scherm of een 15" lijkt me weinig met pro apparatuur te maken hebben. Als je een 13" scherm te klein vindt, valt de MB automatisch af en kom je uit bij de MBP, of je de laptop nou beroepsmatig gaat gebruiken of niet. Kortom jouw vergelijking met een frituurpan of een boormachine is irrelevant.

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

@weeraanmelden: het gaat hier om een vergelijking tussen PowerBook (ergo: tweedehands en cheap) en MacBook. ;) Je rant is dus volledig overbodig, en naar mijn mening ook nog eens redelijk misplaatst. Maar discussie daarover hoort hier ook niet dus zal ik achterwege laten.

• El Gravedigger
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04-2025
Whieee schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 18:03:
@weeraanmelden: het gaat hier om een vergelijking tussen PowerBook (ergo: tweedehands en cheap) en MacBook. ;) Je rant is dus volledig overbodig, en naar mijn mening ook nog eens redelijk misplaatst. Maar discussie daarover hoort hier ook niet dus zal ik achterwege laten.
Hmm beetje bevooroordeeld ben je wel. Voor laatste generatie powerbook, vb de 17" betaal je nu nog meer dan een nieuwe macbook ;) Zijn super machines, heb hier zelf ook 1 staan, loopt als een tiet. Ik zou nooit een macbook kopen... 13' scherm kan ik helemaal niks mee voor photoshop quark shit. Binnenkort hang ik mn cinema display eraan, super setup. En nee ik wil niet gamen op een laptop...

Ik zou een laatste generatie powerbook kopen. Maja sommige mensen vinden een powerbook van 1,5 jaar oud al "Old school" en moeten altijd het nieuwste van nieuwste hebben zonder dat ze er veel mee opschieten.

Maar het is net wat jezelf handig vindt. Groot scherm, klein schermpje etc etc etc

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 11:01:
[...]

Het hoeft niet nieuw te zijn, want daar hecht ik weinig waarde aan. Wel heb ik hier een 24" Dell die ik daarop wil aansluiten. Logitech S530 ligt ook al thuis en geluid zal via de home cinemaset lopen.

Wat raden jullie me aan?

Anzich heb ik geen windows nodig, wel een superdrive! Net zoals WLAN en bluetooth.
Glossy of Mat scherm maakt dan veel minder uit, net zoals 15" of 13"
De MacBook kan ook 'gewoon' een 24" monitor aansturen.
Als je een snelle zoekterm op marktplaats doet naar PowerBook of MacBook kom je aardig op gelijke prijzen uit.
Dan is de MacBook nieuwer.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Vragen over "welke Mac moet ik kopen" zijn niet meer toegestaan, tenzij je specifieke eisen of doelen hebt :) Met behulp van de search, de ervaringen topics en het lezen van reviews kun je prima zelf uitzoeken of je nu een MacBook of een PowerBook moet nemen. Uiteindelijk is er ook maar een persoon die een keuze kan maken en dat ben jij. Dit topic gaat daarom op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.