Hallo,
voor een webapplicatie moet ik een random id genereren, deze is gebasseerd op datum en tijd.
Dat ziet er zo uit:
voorbeeld van output:
20071028461831578.84
Nu is dit nummer niet uniek genoeg, want als je heel toevallig exact tegelijk dit nummer genereerd, dan krijgen we dus 2 dezelfde ID's en dat gaat niet goed met het linken aan de producten die bij dat ID horen.
Nu heb ik de volgende code erbij gezet:
Maar dit is ook gebasseerd op datum en tijd, zodat ik als ik 2 dezelfde ID's genereer, het randomgetal ook identiek is.
Nu had ik dus gedacht om het ID & de tijd van het parsen van de pagina in miliseconden er bij te plaatsen maar ik kan dus nergens vinden hoe dat werkt in ASP.
In seconden lukt me wel, maar dat lijkt me niet erg handig.
Heeft iemand een idee hoe dit werkt, of misschien een compleet andere idee om een uniek (of zo uniek mogelijk) getal te genereren? Lengte is in principe geen bezwaar, mits het natuurlijk geen getallan van 4o karakters worden.
voor een webapplicatie moet ik een random id genereren, deze is gebasseerd op datum en tijd.
Dat ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| klant_id_go = "no"
klant_id = Year(now)
klant_id = klant_id & Month(Now)
klant_id = klant_id & Day(Now)
klant_id = klant_id & Hour(Now)
klant_id = klant_id & Minute(Now)
klant_id = klant_id & Second(Now)
klant_id = klant_id & timer
do until klant_id_go = "yes"
strsqlsql = "select id from klanten where klant_id = '"&klant_id&"'"
%>
<!--#include file="../include/SQLServer/SQLServer_read_database_conn.inc"-->
<%
if NOT (objrssql.eof or objrssql.bof) then
klant_id = Year(now)
klant_id = klant_id & Month(Now)
klant_id = klant_id & Day(Now)
klant_id = klant_id & Hour(Now)
klant_id = klant_id & Minute(Now)
klant_id = klant_id & Second(Now)
klant_id = klant_id & timer
else
klant_id_go = "yes"
end if
loop |
voorbeeld van output:
20071028461831578.84
Nu is dit nummer niet uniek genoeg, want als je heel toevallig exact tegelijk dit nummer genereerd, dan krijgen we dus 2 dezelfde ID's en dat gaat niet goed met het linken aan de producten die bij dat ID horen.
Nu heb ik de volgende code erbij gezet:
code:
1
2
3
| Dim randomgetal Randomize randomgetal = Int(Rnd * 99999)+1000 |
Maar dit is ook gebasseerd op datum en tijd, zodat ik als ik 2 dezelfde ID's genereer, het randomgetal ook identiek is.
Nu had ik dus gedacht om het ID & de tijd van het parsen van de pagina in miliseconden er bij te plaatsen maar ik kan dus nergens vinden hoe dat werkt in ASP.
In seconden lukt me wel, maar dat lijkt me niet erg handig.
Heeft iemand een idee hoe dit werkt, of misschien een compleet andere idee om een uniek (of zo uniek mogelijk) getal te genereren? Lengte is in principe geen bezwaar, mits het natuurlijk geen getallan van 4o karakters worden.
[ Voor 31% gewijzigd door Gumball op 02-10-2007 10:45 ]