[XP pro] Pc als draadloze router

Pagina: 1
Acties:

• poepkop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Hallo,

Ik wil mijn computer gebruiken als draadloze router, omdat ik nog 2 wirelesskaartjes had liggen uit oude pc's van kennissen en vrienden en ik ook nog een laptop heb (die nu telkens nog aan een draadje moet). Het huidige netwerk moet ook nog blijven bestaan.

Duss, wat heb ik geprobeerd:
- Google afgezocht, alleen duitse sites gevonden:
http://www.winfuture-forum.de/index.php?showtopic=94808
http://www.frankn.com/Forum/thread.php?threadid=2422
(ik had een 3 voor duits dus ik snap er niks van).

En ik heb de wizard van XP geprobeerd, maar ik begin sterk te twijfelen of deze wel werkt.
Wat ik doe: Draadloos netwerk instellen > nieuw netwerk (poepkop) > handmatig een netwerksleutel toewijzen > en dan komt het usb-stick verhaal, die steek ik dan in mijn laptop en dan kies ik: draadloos netwerk instellen van de usb-stick... En dan veranderd er niks!?!? Kijk ik dan in de lijst van beschikbare accespoints dan zie ik niet mijn netwerk erbij staan?

Wat doe ik verkeerd? Of is er een mooie App die het een stuk beter kan dan windows XP? Of raden jullie mij Vista aan :P (ik heb hier een business licentie liggen) ?

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:26
Die USB stick moet wel de optie hebben om als access point te fungeren, anders lukt het volgens mij niet.

Ik had eens een draadloos PCI kaartje van Quetec die kon zowel client als access point zijn.
De Quetec Total Wireless Card met vier functies (4-in-1): Router, AP, Bridge en WLAN client.

• poepkop
Usb-stick als accespoint fungeren? he? Ik bedoelde een normale usb-opslagstick.

Mijn laptop heeft een kaart ingebouwt, pc 1 heeft een kaart en pc 2 heeft een kaart...

• chim0
Dan zou je 2 kaarten in een PC moeten stoppen en internet delen.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Volgens mij doe je erg moeilijk, en kun je gewoon een ad-hoc verbinding tussen de PC en de laptop aanleggen. Op de PC deel je de internetverbinding, en klaar...

• poepkop
@Chimo: nee ik heb al internet via een kabel... dus het internet is er al.
@Brede P: leg mij dan eens uit hoe je zo'n Ad Hoc verbinding moet leggen? Want de windows XP wizard helpt me echt voor geen meter en in de Belkin Wireless utility krijg ik ook niks voor elkaar. Bovendien moeten er meerdere computers op het netwerk kunnen...

Is er niet gewoon een mooi programma wat je pc op een router doet lijken? Dat ik gewoon netwerk "poepkop" selecteer en dat ik dan kan internetten ergens op een andere verdieping?

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:19

Totaalgeflipt

De enige echte

Koop gewoon een router voor een paar tientjes, probleem opgelost.

• chim0
Ja dus, nogmaals, als je internet deelt op de PC die internet heeft, heb je een router.. nadeel: PC moet altijd aan, willen de andere PC's internetten.

Router is idd mooiere oplossing

• poepkop
Router is inderdaad een mooiere oplossing, maar kost ook weer extra centen terwijl ik al spullen in huis heb... Bovendien staat deze pc altijd al aan, dus dat vormt geen probleem...

• chim0
poepkop schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 10:28:
Router is inderdaad een mooiere oplossing, maar kost ook weer extra centen terwijl ik al spullen in huis heb... Bovendien staat deze pc altijd al aan, dus dat vormt geen probleem...
Dus, internet delen.
Pagina: 1