Remote desktop over poort 443?

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-02 17:20
Ik probeer nu al een tijdje mijn remote desktop aan de gang te krijgen over remote desktop. Ik heb remote desktop poort verandert met registery editor. Daarvoor heb ik dit gebruikt.

Ik probeer nu vanaf mijn school connectie thuis te krijgen waar ik mijn computer op wlan heb draaien (ik denk persoonlijk dat daar het probleem ligt)

De poorten zijn op mijn router ook goed geforward (over udp en tcp, voor de zekerheid)

Als ik probeer in te loggen heb ik de computer gelockt (via screensaver) of ben ik uitgelogd (wat dus niet kan omdat mijn wlan het dan niet meer doet op mijn computer)

Heeft iemand enig idee? Of moet ik echt gaan proberen via een kabeltje?

mvg,
jorde

Edit: het is toegestaan op school om over poort 443 connectie te maken met remote desktop

[ Voor 5% gewijzigd door jorde op 02-10-2007 10:34 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat werkt er nu precies niet? Je krijgt wel verbinding met je thuiscomputer?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Vraag eerst eens bij systeembeheer op school of ze dit wel toelaten. Er iz zeker een kans dat de firewall RDP verkeer blokkeert (en terecht imo).

En tja, als je denkt dat het de WLAN is, gewoon een kabeltje proberen. Zolang je geen extra informatie geeft zal het verder moeilijk zijn om zinvol te discussieren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

gambieter schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 10:29:
Vraag eerst eens bij systeembeheer op school of ze dit wel toelaten. Er iz zeker een kans dat de firewall RDP verkeer blokkeert (en terecht imo).
Dat zou m'n volgende opmerking zijn geweest idd :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gunner schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 10:30:
[...]
Dat zou m'n volgende opmerking zijn geweest idd :)
Ik dacht: la'k vast een stapje overslaan ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• jorde
Het is toegestaan en poort 443 is open (en poort 80) de rest zit dicht

Ik moet eerst eens kijken of mijn kabel het wel haalt (zit op zolder, router benede in de meterkast)

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:37
RDP gaat puur over TCP, heeft niets met UDP of wat voor protocol dan ook te maken.

Aangezien Wifi prima met TCP overweg kan maakt het geen snars uit of je een kabel gebruikt of draadloos.

Heb je geen firewall draaien welke inkomend verkeer op poort 443 blokkeert? En ook al staat poort 443 open op school, er kan nog altijd packet filtering plaatsvinden, dan redden je RDP pakketjes het ook niet.

• jorde
GH45T schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 10:37:
RDP gaat puur over TCP, heeft niets met UDP of wat voor protocol dan ook te maken.

Aangezien Wifi prima met TCP overweg kan maakt het geen snars uit of je een kabel gebruikt of draadloos.

Heb je geen firewall draaien welke inkomend verkeer op poort 443 blokkeert? En ook al staat poort 443 open op school, er kan nog altijd packet filtering plaatsvinden, dan redden je RDP pakketjes het ook niet.
Ik heb alleen windows firewall en die is geconfigureerd om remote desktop toe te staan

edit: vriend van me heeft remote desktop goed draaien. we hebben alleen afgesproken om samen niet over remote desktop te hebben omdat wij alletwee verschillende afspraken met school er over gemaakt hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door jorde op 02-10-2007 10:41 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
probeer eens zonder router aan "jouw" kant.
Hoe zit je netwerkconfig er thuis uit?
en je windows firewall die "geconfigureerd is om remote desktop toe te staan", staat die dat dan ook toe op dde juiste poort?
Wellicht probeer je best eens zonder...

[ Voor 50% gewijzigd door the_stickie op 02-10-2007 10:45 ]

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:26
Staat de optie van remote desktop wel aangevinkt bij eigenschappen van deze computer? en gebruikers toevoegen die recht hebben.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Windows firewall....

Of geen firewall gebruiken, of een echte nemen. Maar dat XP misbaksel kun je het beste compleet uitschakelen :)

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:14
Jorde89 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 10:39:
[...]
edit: vriend van me heeft remote desktop goed draaien. we hebben alleen afgesproken om samen niet over remote desktop te hebben omdat wij alletwee verschillende afspraken met school er over gemaakt hebben.
Dit klinkt natuurlijk verdacht.

Aan de ene kant zeg je dat je volgens systeembeheer gewoon van alles en nog wat mag sturen over poort 443 en aan de andere kant moet je er geheimzinnig over doen 8)7.

Anyway, probeer eens of je wel een SSH verbinding kan starten over 443 met je thuiscomputer.

• jorde
Ricardo87 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 13:23:
[...]

Dit klinkt natuurlijk verdacht.

Aan de ene kant zeg je dat je volgens systeembeheer gewoon van alles en nog wat mag sturen over poort 443 en aan de andere kant moet je er geheimzinnig over doen 8)7.

Anyway, probeer eens of je wel een SSH verbinding kan starten over 443 met je thuiscomputer.
Laat ik het zo zeggen, wij 2 mogen het.. (Wij hebben ook veel school werk verricht met computers etc. vandaar)

Op mijn oude pc (een dell, ja ik weet het hou maar still. Ik vind ze namelijk wel fijn) had ik het wel aan de gang, maar dat was met LAN en een paar jaar geleden. (toen hadden ze het nog niet over poort 443)

Ik ga morgen dan even kijken met lan kabel en zonder windows firewall

edit: Thuis ziet het er zo uit: PC direct op de router via wireless

@Gunner krijg gewoon totaal geen verbinding (kan geen verbinding maken, zegt dat de host wellicht te druk is etc.)

[ Voor 10% gewijzigd door jorde op 02-10-2007 14:17 ]

• mindwise
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-02-2020
Hi Jorde,

Ik denk dat je het best nagaat tot hoever je verbinding komt.

Met een beetje geluk kan je op je router/firewall wat logging aanzetten an kan je zo controleren of je uberhaupt rdp over 443 bij 'thuis' aankomt. Is dat zo dan weet je dat je met je instellingen thuis aan de slag moet, anders wordt het een lastige zaak.

Mocht je router de poorten kunnen veranderen dan lijkt het mij makkelijker om vanaf school rdp over 443 te sturen en je router poort 443 te laten vertalen naar 3389 zodat je interne machine lekker 'standaard' kan blijven.

De windows firewall lijkt me niet intelligent genoeg om te snappen dat je middels het register de poort voor rdp hebt verandert, en ik denk dat je services bestand thuis 443 nog immer als https ziet.

Ik heb zo snel niet gelezen of je vanaf je interne netwerk probleemloos een rdp over poort 443 naar je 'server' kan opzetten, is wellicht ook makkelijk te testen, dan weet je of jouw machine die connectie uberhaupt accepeteert

Succes.

• jorde
mindwise schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 14:21:
Hi Jorde,

Ik denk dat je het best nagaat tot hoever je verbinding komt.

Met een beetje geluk kan je op je router/firewall wat logging aanzetten an kan je zo controleren of je uberhaupt rdp over 443 bij 'thuis' aankomt. Is dat zo dan weet je dat je met je instellingen thuis aan de slag moet, anders wordt het een lastige zaak.

Mocht je router de poorten kunnen veranderen dan lijkt het mij makkelijker om vanaf school rdp over 443 te sturen en je router poort 443 te laten vertalen naar 3389 zodat je interne machine lekker 'standaard' kan blijven.

De windows firewall lijkt me niet intelligent genoeg om te snappen dat je middels het register de poort voor rdp hebt verandert, en ik denk dat je services bestand thuis 443 nog immer als https ziet.

Ik heb zo snel niet gelezen of je vanaf je interne netwerk probleemloos een rdp over poort 443 naar je 'server' kan opzetten, is wellicht ook makkelijk te testen, dan weet je of jouw machine die connectie uberhaupt accepeteert

Succes.
Ik doe het nu zo dan.. Gelukkig kan ik intern 3389 doen en extern 443 met mijn router. Ik zal even screenshots posten van hoe mijn router config er nu uit ziet

DHCP: Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z210/twelve11/DHCP.png
DNS: Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z210/twelve11/dns.png
NAT: Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z210/twelve11/NAT.png
ROUTING: Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z210/twelve11/Routing.png
Wireless: Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z210/twelve11/wireless.png

Mijn intern ip is 10.0.0.151 die van de router 10.0.0.138
Pagina: 1