Toon posts:

Component Kabel PS3 - Beeldscherm + Boxen

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey jongens,

Ik heb een vraagje.
Ik heb gister mijn Dell Beeldscherm binnengekregen. En ik heb even uitgezocht hoe ik het beste mijn PS3 op mijn beeldscherm kan aansluiten. Dit is volgens mij het beste te doen via een component kabel aangezien ik exteren boxen heb.

Nou is alleen mij vraag. Een component cable heeft 5 kabeltjes. 3 voor video en 2 voor geluid. de 3 voor video gaan gewoon in me beeldscherm. Echter die 2 voor geluid weet ik even zo snel geen raad mee. Aangezien op mij boxen een jack ingang zit. Nou heb ik een 2 tulip naar jack converter. Maar kan ik die ook gewoon gebruiken voor een component cable? Is dat mogelijk?

Alvast bedankt,

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-07 09:24
Component video heeft 1 kabeltje, de gele.
De 2 andere zijn stereo-audio (rood en wit), het linker en rechter kanaal.
Je kunt die 2 in je tulp->jack doen en aan je boxen aansluiten, en de 3de, het videosignaal, op je monitor aansluiten

Composiet staat echter niet bepaald bekend om zijn haarscherpe kwaliteit, wat je wellicht toch zult willen met een PS3 en een nieuw beeldscherm. Heb je geen DVI of HDMI aansluitingen? Desnoods VGA?

Heeft je beeldscherm ook geen "line out" ? Dan kun je de audio op je beeldscherm aansluiten, en je boxen op de line out van je scherm.

[ Voor 16% gewijzigd door frickY op 02-10-2007 10:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey frickY je haalt 2 dingen door elkaar. Component en Composiet zijn 2 verschillende dingen. Hetgeen waar jij het over hebt is Composiet en heeft idd 3 stekkertjes. 2 audio 1 video.

Echter is component de HD versie van composiet(ff simpel gezegd). En bevat 3 stekkertjes voor video en 2 voor audio. Echter weet ik dus niet of component ook d.m.v. Tulip stekkertjes werkt. Daarom mijn vraag.

P.S. Ik heb DVI op mijn beeldscherm, en HDMI op mijn PS3. Alleen ik heb dus het probleem dat ik externe boxen heb en dus zonder geluid zit als ik HDMI <> DVI gebruikt.

Misschien is er een andere oplossing. om het via DVI en HDMI te doen en toch mijn externe boxen met slechts een jack uitgang te connecten met elkaar. Volgens mij is dit niet mogelijk en ben ik dus aangewezen op component. Indien er een mogelijkheid is om het wel te gebruiken zou ik graag anders horen

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2007 10:42 ]

• the_tWiStEr
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 10:11:
Hey jongens,

Ik heb een vraagje.
Ik heb gister mijn Dell Beeldscherm binnengekregen. En ik heb even uitgezocht hoe ik het beste mijn PS3 op mijn beeldscherm kan aansluiten. Dit is volgens mij het beste te doen via een component kabel aangezien ik exteren boxen heb.

Nou is alleen mij vraag. Een component cable heeft 5 kabeltjes. 3 voor video en 2 voor geluid. de 3 voor video gaan gewoon in me beeldscherm. Echter die 2 voor geluid weet ik even zo snel geen raad mee. Aangezien op mij boxen een jack ingang zit. Nou heb ik een 2 tulip naar jack converter. Maar kan ik die ook gewoon gebruiken voor een component cable? Is dat mogelijk?

Alvast bedankt,
Ja, dat kan. Als je externe boxen hebt zonder digitale ingang, dan kun je met een cinch (tulp) naar jack convertor de 2 audio aansluitingen van de component kabel aansluiten op je speakers. Het zijn namelijk simpelweg 2 tulp aansluitingen waar een stereo audio signaal doorheen wordt verstuurd door de PS3.

De 3x cinch voor video gaan dan inderdaad naar je monitor.

@Hierboven: Compontent (3x beeld) != Composite (1x beeld)

[ Voor 5% gewijzigd door the_tWiStEr op 02-10-2007 10:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt. Ik weet niet of jullie weten of er een alternatief is zoals frickY zegt. om met externe(slechts jack uitgang) boxen en DVI<>HDMI te werken?