Toon posts:

4TB array wordt niet herkent

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 4x 1tb in raid 0 gezet op een ich9r controller.. deze zitten op sata port 2 3 4 5.... tevens heb ik nog 2 andere disks (boot) in raid 0 op sata port 0 en 1 .. ik heb daar zowel windows vista als xp op geinstalleerd gehad maar die zien steeds die 4tb array niet (deze moet nog wel geformateerd worden, maar dat wou ik in schijfbeheer doen dus).. ik snap er niks van.. de intel storage manager in windows en ook de intel matrix controller in de bios geven het perfect weer maar in windows krijg ik gewoon geen ongepationeerde ruimte te zien in schijfbeheer van die 4tb array... alleen het volume van boot array met de 2 schijven en de 2 dvd stations staan erin... iemand die dit snapt?

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 18:57

Petuhr

FreeBSD

Er stond mij iets van bij dat je in je disk manager een 'dynamic disk' aan moest maken wilde hij een disk groter dan X T zien...

Verwijderd

Topicstarter
is al gelukt... nieuwe intel matrix storage console erop en nu ziet ie m wel volume1... moet alleen wel naar gpt geconvert worden idd om een volume groter dan 2tb te maken

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Petuhr schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 09:00:
Er stond mij iets van bij dat je in je disk manager een 'dynamic disk' aan moest maken wilde hij een disk groter dan X T zien...
Hij ziet de schijf niet eens, word een beetje lastig he.

@ TS, ik zou het eens proberen met 2Gig en kijken of dat wel werkt. Er zijn namelijk wat limieten qua hardware en software die door de controller normaliter opgelost worden (64bit LBA bijv). Geen idee of de ICH9R daar rekening mee houd. Maar aan de andere kant had je in Vista de schijf wel moeten kunnen zien.

Domme opmerking wellicht, maar je hebt wel de driver geinstalleerd? Geen gele uitroeptekens in device manager?

EDIT: was dus toch de driver dan (die zit in dat pakket van de matrix storage manager)

[ Voor 5% gewijzigd door Dukey op 02-10-2007 09:09 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 18:57

Petuhr

FreeBSD

Tis vroeg :)

gpt, dat zocht ik.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:58
XP ondersteund geen GPT, XP x64 en server 2003 wel. Vista, geen flauw idee, dacht enkel 64-bit versie...

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Cubefanatic schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 01:32:
XP ondersteund geen GPT, XP x64 en server 2003 wel. Vista, geen flauw idee, dacht enkel 64-bit versie...
32bit Vista ondersteund GPT.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Pagina: 1