Vraag: Kun je Internet delen achter een draadloze verbonden PC, via een router/switch?
Ik heb boven een nog steeds zeer goed functionerende Medion 8080(Jawel, mijn oude trouwe Aldi-PC) staan. Die is draadloos, via een ingebouwde netwerkkaart(Belkin Pre N) verbonden met mijn Belkin Pre N router, die vervolgens weer natuurlijk aan het Internetmodem hangt. De draadloze Belkin router heeft de DNS-service aanstaan en kent dus dynamische IP-adressen toe.
Nu wil ik een netwerkbrug maken tussen mijn LAN verbinding op de Aldi-PC en mijn draadloze netwerkverbinding W-LAN bij 'Netwerkbeheer'. De 1e keer dat ik het probeerde viel mijn Internetverbinding weg
terwijl de draadloze netwerkkaart wel verbonden bleef met de draadloze router. Mijn bedoeling is om de draadloze verbinding dus te delen met de normale LAN verbinding. En om aan die LAN-verbinding weer een router/switch te hangen en dan daarachter weer PC's die dan dus Internet kunnen krijgen. Terwijl tegelijkertijd de Aldi PC ook nog Internet heeft.. Is dit mogelijk en zo ja wat voor een UTP-kabels moet ik dan gebruiken, crossed of gewoon UTP cat5 straight ?
OS. is op alle PC's Windows XP Pro.
Alle firewalls en virusscanners staan uit.
Alvast hartelijk bedankt voor aanwijzingen en tips!
Ik heb boven een nog steeds zeer goed functionerende Medion 8080(Jawel, mijn oude trouwe Aldi-PC) staan. Die is draadloos, via een ingebouwde netwerkkaart(Belkin Pre N) verbonden met mijn Belkin Pre N router, die vervolgens weer natuurlijk aan het Internetmodem hangt. De draadloze Belkin router heeft de DNS-service aanstaan en kent dus dynamische IP-adressen toe.
Nu wil ik een netwerkbrug maken tussen mijn LAN verbinding op de Aldi-PC en mijn draadloze netwerkverbinding W-LAN bij 'Netwerkbeheer'. De 1e keer dat ik het probeerde viel mijn Internetverbinding weg
OS. is op alle PC's Windows XP Pro.
Alle firewalls en virusscanners staan uit.
Alvast hartelijk bedankt voor aanwijzingen en tips!
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2007 06:35 ]