Slijtage Mighty Mouse

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb nu sinds 3 weken een Macbook pro icm een bleutooth Mighty Mouse. Na 3 weken geregeld ermee werken merk ik op dat de grijze rand waar de mighty mouse op glijdt al vlak aan het afslijten is. Is dit normaal? Ik kan meelf niet voorstellen dat een muis van deze prijs zo snel slijt. In het verleden heb ik met mn Logitec muis 10 jaar gewerkt znder noemenswaardige slijtage. :?

Op het rechter plaatje is een grijze rand te zien. Hiermee maakt de Mighty Mouse contact met het oppervlak. Deze gevormde rand is op sommige plekken al vlak gesleten. Ik gebruik even als muismat een schoon wit A4'tje.
Afbeeldingslocatie: http://cache.gizmodo.com/gadgets/upload/2006/07/mightymouse.gif

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Klopt. en is dood normaal. Vergeet niet dat dunne randjes sneller slijten dat dikke randjes. Daarmee bedoel ik dat in de eerste weken er een mm of 2 van die rand af slijt en dat het daarna vrijwel stopt. De rand is namelijk puntig in het begin, en slijt daarom de eerste paar dagen heel erg.

Na verloop van tijd zal de boel afronden en blijft ie zo. Die van mij wordt al dik een jaar intensief gebruikt en is nogaltijd zoals deze was na 4 weken.

Verwijderd

Ik kan enkel maar bevestigen wat baquelappe zei.
Het bolletje in de Mighty Mouse wordt ook snel vuil, maar omgekeerd rollen over een a4'tje, zorgt voor een betere werking.

Maar wat is dat voor een Mighty Mouse dat jij hebt? Prototype en rare stikkertjes?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2007 09:06 . Reden: Owja, er staan ook afbeeldingen op het internet... ]

• Oyster
  • Niet online
Allen bedankt voor de hulp. Alhoewel de slijtage wel meevalt is het toch vreemd dat een product van dergelijke kosten het af moet leggen teggen een el-cheapo logitec. Het lijkt erop alsof de keuze voor het kunsstof wel bewust is gemaakt. Het voelt namelijk wat minder hard dan de rest van de muis.
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 09:04:

Maar wat is dat voor een Mighty Mouse dat jij hebt? Prototype en rare stikkertjes?
Dat is een plaatje van internet geplukt. :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je moet ook geen papier als muismat gebruiken. Dat is enorm ruw namelijk. Het beste is een stoffen muismat.

Dat plaatje is wat Apple bij de FCC heeft ingeleverd voor certificatie.

[ Voor 28% gewijzigd door CyBeR op 04-10-2007 21:12 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Oyster
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 21:11:
Je moet ook geen papier als muismat gebruiken. Dat is enorm ruw namelijk. Het beste is een stoffen muismat.

Dat plaatje is wat Apple bij de FCC heeft ingeleverd voor certificatie.
Dat lijkt een makkelijke oorzaak van deze slijtage. Maar aangezien de meeste muismatten van een nylon achtige stof zijn gemaakt, betwijfel ik of papier minder ruw is.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Xander2000 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 21:19:
[...]

Dat lijkt een makkelijke oorzaak van deze slijtage. Maar aangezien de meeste muismatten van een nylon achtige stof zijn gemaakt, betwijfel ik of papier minder ruw is.
Houtvezel versus nylon.. hmmm.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1