[laptop/Ati x700] Videokaart dood?

Pagina: 1
Acties:

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:51

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
De laatste tijd doet mijn laptop raar, hij piept af en toe bij het opstarten. Ik heb het nagezocht en het bleek aan mijn videokaart te liggen. Verder deed de videokaart het nog prima, tot ik vandaag een nieuwe versie van Windows erop heb gezet en ik krijg met geen mogelijkheid de drivers geinstalleerd van mijn videokaart. Het systeem zegt iets van "kan videokaart hardware niet vinden, installeer de hardware". Uiteraard zit de videokaart nog gewoon op dezelfde plek als altijd ;).

Ik heb de officiele drivers geprobeerd van de Acer website en de drivers van Ati.com, beide geven (ongeveer) dezelfde melding.
Iemand een idee hoe ik het op kan lossen? Is mijn videokaart dood en zo ja, hoe kan ik dat nacheken? Zoals gezegd, beeld is verder goed (het schokt en de resolutie is laag, maar dat komt door gebrek aan de drivers)

Systeem:
Acer TravelMate 4100 (DDR2)
Ati X700
1 GB ram
80 GB HDD
Win. XP Home, laatste updates.

[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 01-10-2007 23:37 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• eldeegee
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-02 10:24
heb je nog garantie?, ik heb ook eens zoiets gehad.. terug gestuurd naar medion en met 2 weken was hij weer tiptop inorde.

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Hij is bijna 2,5 jaar oud, dus geen garantie meer helaas. Maar dat wil niet zeggen dat ik het pik dat een videokaartje zo snel stuk gaat (officiele afschrijving van dit soort dingen is 4 jaar, dus hij is net over de helft van z'n afschrijvingstermijn..). Maargoed, Acer zal het wel niet met me eens zijn.
Ik heb al 3 drivers geprobeerd, ze zeggen allemaal hetzelfde.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Elke keer bij het opstarten krijg ik wel de "Wizzard nieuwe hardware" , maar drivers pakt hij dan niet.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:49
Dan gok ik toch dat je de verkeerde drivers hebt, waar haal je deze vandaan? Van de website van Acer of van Ati? Vaak moet je bij de eerste zijn, als dat niet werkt, dan contact opnemen met Acer.

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Ik heb ze van Acer gedownload.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-07 13:36

M2M

medicijnman

kun je ook niet de officiele drivers nemen van de cd met drivers die je (hopelijk) van acer gekregen hebt?

en daarnaast, sommige X700 chippies in een flaptop zijn MXM. Mocht je erg veel emotionele waarde hechten aan het apparaat en je videochip is echt kaduk zou je 'm kunnen vervangen. Wel ff checken oftie ook MXM is.

-_-

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Officiele drivers CD ligt ergens bij m'n ouders.. Kom ik pas over 2 weken weer.

Ik las ergens anders dat je de Drivers kunt 'uitpakken' en met de wizzard van windowd installeren, hoe gaat dat precies?

Overigens net ff de helpdesk van Acer opgebeld, kreeg ik een dametje aan de lijn die me alleen kon vertellen dat ik bij Ati.com moest zijn. Toen ik vroeg of ik iemand kon spreken mét verstand van computers moest ik het hele spul maar opsturen naar Acer 8)7.

-edit: Hij werkt weer! Ik heb de "standaard" drivers met een tooltje gemod en hij doet het weer :).

[ Voor 12% gewijzigd door Sport_Life op 02-10-2007 14:23 ]

Pagina: 1