MediaMarkt heeft een tweetal externe LaCie harddisken in de aanbieding; een 500Gb 'desktop' uitvoering voor 99eu en een 160Gb (2,5"?) uitvoering voor 79eu. Vind ik niet duur.
Ik ben op zoek naar 2 interne exemplaren van, je raadt het al, 160Gb voor m'n laptop en een 500Gb voor m'n desktop.
Dit is voor mij goedkoper dan losse disks aan te schaffen (een 160Gb, 2,5" = 75euro en een 500Gb 3,5" vanaf 92euro) dan heb ik dus voor een paar euro (4+) 2x een hele nette behuizing.
Een aantal vraagjes, hopelijk weet iemand hier meer over deze jongens.....
Ten eerste welk type harddisks zit er in? SATA? Merk/type?
Ten tweede; zijn die behuizingen redelijk open te maken om de interne disk eruit te halen en ze (later) te gebruiken voor een andere disk?
Over juist deze twee disks is geen info op de Lacie site; geen specs, niet eens deze modellen worden vermeldt......
Dit is het 160Gb, 2,5"model:

Dit is het 500Gb 3,5" model:
Ik ben op zoek naar 2 interne exemplaren van, je raadt het al, 160Gb voor m'n laptop en een 500Gb voor m'n desktop.
Dit is voor mij goedkoper dan losse disks aan te schaffen (een 160Gb, 2,5" = 75euro en een 500Gb 3,5" vanaf 92euro) dan heb ik dus voor een paar euro (4+) 2x een hele nette behuizing.
Een aantal vraagjes, hopelijk weet iemand hier meer over deze jongens.....
Ten eerste welk type harddisks zit er in? SATA? Merk/type?
Ten tweede; zijn die behuizingen redelijk open te maken om de interne disk eruit te halen en ze (later) te gebruiken voor een andere disk?
Over juist deze twee disks is geen info op de Lacie site; geen specs, niet eens deze modellen worden vermeldt......
Dit is het 160Gb, 2,5"model:

Dit is het 500Gb 3,5" model:
en daar zit een Samsung in.