Toon posts:

SCSI disk fout herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende simpele probleem waar ik maar niet uitkom, en waar zelfs google me niet verder helpt.

Ik heb een aantal 36GB scsi schijven (Fujitsu MAP3367NP) welke ik al 2 verschillende scsi controlers heb aangesloten. Maar beide controllers herkennen dit als een 18 GB drive.

Hoe kan dit? Of eigenlijk nog belangrijker hoe los ik dit op.

Oja ik heb de volgende scsi controllers gebruikt
1. Mylex 960PL (een heel oud beestje)
2. Dell perc 2/si (een minder oud beestje)

Zijn dit beide verouderde kaarten welke de hdd niet herkennen, al hoewel ik hier niets over heb kunnen vinden op google?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 20:55
Je Fujitsu's zijn Ultra320-ers , en je raid controllers U160. Ik weet niet of dat een probleem zou moeten zijn.

Termination staat ook goed ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Aangezien 18gig precies de helft is van 36 lijkt het net of er een platter niet gebruikt kan worden.

Weet je 100% zeker dat dit geen 18gig schijven zijn gewoon, misschien een speciale OEM versie?

Ik zou zeker nog andere controllers proberen.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Of zijn ze zo gapartitioneerd, zij het door een controller, om maar de helft van de ruimte te gebruiken om meer snelheid te behouden? Zijn het OEM schijven?

Maar ik zou ze ook even proberen op een beetje recente u320 kaart, als het kan.

specs

Verwijderd

Topicstarter
KaMiKaZe schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 23:02:
Je Fujitsu's zijn Ultra320-ers , en je raid controllers U160. Ik weet niet of dat een probleem zou moeten zijn.

Termination staat ook goed ?
Ik neem aan dat de termination goed staat want de schijven functioneren perfect.
Dukey schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 23:22:
Aangezien 18gig precies de helft is van 36 lijkt het net of er een platter niet gebruikt kan worden.
Weet je 100% zeker dat dit geen 18gig schijven zijn gewoon, misschien een speciale OEM versie?
Ik zou zeker nog andere controllers proberen.
Volgens alle gegevens die ik ervan kan vinden zijn dit 36 GB schijven, en dat er een platter niet gebruikt wordt zou ik bij 1 schijf al vreemd vinden, laat staan bij 3 schijven.
maratropa schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 00:09:
Of zijn ze zo gapartitioneerd, zij het door een controller, om maar de helft van de ruimte te gebruiken om meer snelheid te behouden? Zijn het OEM schijven?

Maar ik zou ze ook even proberen op een beetje recente u320 kaart, als het kan.
Hoe de schijven zijn gepartinioneerd maakt volgens mij niet uit, de controller herkent ze direct als 18GB schijven. Een 100g GB IDE schijf word toch ook als 100GB herkent ongeacht wat voor parititie's er opstaan.
Wat zou het uitmaken als het OEM schijven zijn??? Volgens de spec. van de fabrikant zijn dit gewoon 36 GB schijven.

Ik vind het ook geen probleem om hiervoor een andere controller te moeten aanschaffen, maar ik wil wel eerst weten waar het probleem zit voordat ik nogmeer in deze schijven ga investeren.

Het enige wat ik kan verzinnen is;
1. De U160 controlers zijn niet geschikt voor deze schijven.
2. Net als bij oude IDE controllers, hebben deze scsi controllers een beperking tot 18GB

Wie kan me het verklaren, of wie heeft 36 GB schijven op de eerder genoemde controllers draaien?

Iedereen alvast bedankt voor het mee denken.

• maratropa
  • Niet online
Ik heb 2 map's gehad maar ik weet niet meer of ik die ooit op een u160 controller had draaien. Wel heb ik andere u320 schijven op u160 gehad, zonder problemen. Het zou ook allemaal moeten werken eigenlijk :)

[ Voor 13% gewijzigd door maratropa op 03-10-2007 16:48 ]

specs

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat zou het uitmaken als het OEM schijven zijn??? Volgens de spec. van de fabrikant zijn dit gewoon 36 GB schijven
Allereerst rustig aan...

Als de 18GB hdd's opzijn, willen ze nog wel eens de 36GB gebruiken om deze te vervangen.
Ze cappen de HDD van 36 op 18... voor het bios en OS.

Verwijderd

Topicstarter
Vorkie schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 16:52:
[...]
Allereerst rustig aan...

Als de 18GB hdd's opzijn, willen ze nog wel eens de 36GB gebruiken om deze te vervangen.
Ze cappen de HDD van 36 op 18... voor het bios en OS.
Allereerst ben ik zeer rustig van nature, je zou me eens gestrest mee moeten maken. ;)

Als jou bewering klopt, is er dan een manier om dit aan te tonen. Of noch beter weer ongedaan te maken.

• maratropa
  • Niet online
Waar komen die schijven vandaan? Uit een server / machine? van de plank?

specs

Verwijderd

Topicstarter
maratropa schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 18:19:
Waar komen die schijven vandaan? Uit een server / machine? van de plank?
Geen flauw idee wat de geschiedenis is van deze schijven.
Pagina: 1