Toon posts:

Hotmail ontvangen via Evolution

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een @live.nl account (=microsoft hotmail achtig iets, net als @msn/@hotmail). Ik wil in Evolution mijn email kunnen ontvangen, maar zoals bekend ondersteund hotmail standaard geen pop3.

Dus probeerde ik het via deze tutorial, maar helaas. Nu is het mij via deze weg wel gelukt om een oude account aan de praat te krijgen, toen je nog niet hoefde te betalen voor hotmail plus. Blijkbaar zit het probleem in het feit dat ik een nieuwere, niet-betaalde hotmail account heb.

Is het iemand gelukt om een nieuwere hotmail/msn/live account aan de praat te krijgen onder evolution? zowel ontvangen als verzenden?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2007 22:25 ]

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10-2025
Ik denk dat je daarvoor bij MS moet zijn. De nieuwere accounts hebben simpelweg geen verbindingsmogelijkheden meer buiten de webinterface om, en er is niemand geweest die daar een wrapper omheen heeft gebouwd.

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:55
Om je mail te ontvangen kan je misschien freepops (http://www.freepops.org/en/) gebruiken. Dit is een lokale pop3-server die dan op de achtergrond je mail ophaalt via de webinterface van yahoo, hotmail, ... Ik heb echter geen idee of een live.nl account ook kan gefetcht worden

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De nieuwe versie van gotmail, getlive ofzo al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
"Fout tijdens Berichten aan het ontvangen.

Fout bij verbinden met de POP-server 127.0.0.1.
Fout bij het versturen van het wachtwoord: Bewerking is nu bezig"

dat zegt ie ;(

het is me eenmalig wel gelukt om postvak binnen te halen, maar nu zegt hij dus bovenstaande...

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Je zou ook géén hotmail kunnen gebruiken maar een account wat wél POP3 (of misschien zelfs IMAP) ondersteunt. Eerder een workaround dan een oplossing, maar toch. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen POP email.

Getlive is een erg vaag en nog niet uitontwikkeld progje.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je gebruikt dan ook een vage en niet op een normale manier te benaderen mailservice, dan krijg je dat.

Verwijderd

Gmail ondersteunt POP. Dat lijkt me makkelijker en betrouwbaarder dan zo'n hack die je webmail gaat rippen van de site.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb zelf ook 'n tijdje m'n Hotmail met Evolution leeggetrokken, met FreePOPs. Met wisselend succes jammer genoeg - lees: meer niet dan wel. Wat ik nu gebruik is Gmail, en die haalt op zijn beurt ook weer de mail van m'n ISP leeg :). M'n Hotmail-account heb ik nog (is al op non-actief gezet geweest ook), maar dat ding dient alleen maar om spam te vreten en als registratie-mailadres voor hebberige sites :*).

Gmail werkt natuurlijk fijntjes samen met Evolution, en doet dat ook nog es over een beveiligd protocol. Ik zou zeggen: even doorbijten, en migreren.

[ Voor 15% gewijzigd door Borromini op 03-10-2007 13:57 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01 23:39
Geen problemen met m'n hotmail account (uit '99 als ik me niet vergis), met dezelfde tutorial die jij hierboven aanhaalt :) Jammer dat alleen de inbox gepakt wordt, en niet de junkmail-folder..

Verwijderd

Topicstarter
Naja, ik heb dan toch maar een gmail account aanmaakt. Is toch wel een stuk makkelijker via POP. (Ook op mn pda).

Verwijderd

Ik gebruik voor hotmail in evolution hotwayd. Vrij eenvoudig en hier werkt het zonder problemen met een "gewoon" hotmail account.
http://sourceforge.net/projects/hotwayd/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 19:48:
Ik gebruik voor hotmail in evolution hotwayd. Vrij eenvoudig en hier werkt het zonder problemen met een "gewoon" hotmail account.
http://sourceforge.net/projects/hotwayd/
hotwayd ken ik, maar volgens mij werkt deze niet icm een nieuwe onbetaalde account.

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 02:38:
"Fout tijdens Berichten aan het ontvangen.

Fout bij verbinden met de POP-server 127.0.0.1.
Fout bij het versturen van het wachtwoord: Bewerking is nu bezig"

dat zegt ie ;(

het is me eenmalig wel gelukt om postvak binnen te halen, maar nu zegt hij dus bovenstaande...
127.0.0.1..... daar ga je waarschijnlijk geen hotmailserver vinden nee ;)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De configuratie van FreePOPs vraagt dat je de service op localhost draait... Het werkt als een interface naar Hotmail en Yahoo enz. ;).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-01 15:29
http://www.poppeeper.com/ deed het in het verleden bij mij altijd goed. Tegenwoordig gebruik ik het niet meer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 21:21:
[...]

hotwayd ken ik, maar volgens mij werkt deze niet icm een nieuwe onbetaalde account.
Dat is mogelijk, ik heb nog altijd een oud account.
Pagina: 1