Toon posts:

chello extreme probleem: TLV-11 - unrecognized OID

Pagina: 1
Acties:
  • 383 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo allen,

Ik heb net ff een zoektocht gedaan op de het tweakers forum, naar het probleem wat ik heb met mijn internet verbinding:

Als ik de computer aanzet die bedraad in het netwerk hangt, geeft het modem de volgende error "TLV-11 - unrecognized OID", en vervolgens valt de verbinding met het internet weg. Het netwerk blijft het wel doen afaik. Nu heb ik al een tijdje ook op het internet gezocht naar wat deze foutmelding zou betekenen, maar veel wijzer ben ik daar nog niet van geworden. Weet een van jullie toevallig wat het kan betekenen?

Met vriendelijke groet,
Martijn van Gink

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je draait het op z'n kop, die melding "TLV-11 - unrecognized OID" is juist een wat cryptisch verwoorde melding dat de modem gereset is. Het is dus gevolg, niet oorzaak van de reset :z

Wat dan wel oorzaak is... kan van alles zijn. Post eens wat de signaalwaardes zijn van die modem (op een van de andere tabbladen te vinden van de interne pagina's waar je ook de TLV-11 vond). Als daar niets mis is moet je kijken naar lekspanning als je PC(s) niet geaard is(/zijn).

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie. De signaalwaardes heb ik al vergeleken met heel veel andere posts op het www, en die zijn gewoon goed; niet uitermate laag of hoog of afwijkend.

Wat ik zojuist heb gemerkt is dat op het moment dat ik de router er tussenuit haal, en de bekabelde pc rechtstreeks op het modem aansluit, ik nergens last van heb. Op het moment dat de router er tussenin zit, en ik alleen met de wifi pc's werk die d'r aan vast hangen, heb ik ook geen problemen. Het probleem is er dus echt alleen met de combinatie modem+router+bekabelde pc.

Het gaat hier om een netgear wgr614v7 router, op een arris kabelmodem van chello.

Met vriendelijke groet,
Martijn van Gink

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2007 17:49 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OK, probleem treedt dus alleen op icm bekabelde PC en router.

Dan gok ik dat die PC niet goed geaard is. Waarom het met dezelfde PC rechtstreeks erop wel goed gaat is me een raadsel trouwens, maar het feit dat met WiFi en de router alles goed gaat spreekt de router zelf vrij.

Als de PC niet op een geaard stopcontact aangesloten is, is het simpel genoeg om te testen of het aan de aarding ligt: tijdelijk even een verlengsnoer met randaarde aansluiten op een geaard stopcontact ergens in huis en de PC daarop aansluiten. Als het probleem door gebrek aan aarding komt, zal het dan weg moeten zijn.

Oslik blyat! Oslik!