[dual monitor] video overlay op tv-out

Pagina: 1
Acties:
  • 928 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-04 11:38
Ik heb pas een nieuwe PC in elkaar gezet, maar ik krijg het nog niet voor elkaar om de video setup te draaien zoals ik dat op mn oude PC kon met mijn dual monitor setup.
Daar had ik twee videokaarten in zitten:
- VGA AGP met TV out (Geforce 2mx)
- VGA PCI (Ati ding)

als ik een film speelde op de AGP kaart kon ik de video overlay automatisch fullscreen naar de TV-out sturen. Ook als hierbij het daadwerkelijke filmpje op de monitor achter een ander app.scherm (bijv. firefox) zat.

Nu in mijn nieuwe PC heb ik een dual monitor setup met:
- dual VGA PCIe met TV out
echter nu lukt het me niet om scherm 1 en 2 gewoon applicaties te draaien, terwijl de video overlay fullscreen over de TV out gaat. Ook als ik een tweede videokaart erbij plaats (Ati ding) om de 2e monitor te bedienen, lukt het niet om de TV out de overlay te laten nemen.

nVidia lijkt deze functies niet meer in de driver te hebben gestopt? Ik heb al op meerdere plekken gekeken, maar op een of andere manier kan ik dat nergens meer gebruiken. Ik draai Vista64 en daarmee werken veel add-on tooltjes niet.

De huidige videokaart is een geForce 7300GT en ik maak gebruik van de nVidia ForceWare 163.69 drivers.

Wat kan ik doen om toch deze functie te gebruiken?

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• schizofreen
Het probleem wordt hier door Milan64586 mss nog beter omschreven: http://forums.nvidia.com/...ed&show=&st=&#entry225653

Op de oude nVidia driver had je een functie om de overlay te pakken naar het secundaire display zoals:

Afbeeldingslocatie: http://img214.imageshack.us/img214/5396/untitled1lg8.jpg

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Heb je al oude drivers geprobeerd?

Divide and conquer.

• schizofreen
wimpie schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 19:43:
Heb je al oude drivers geprobeerd?
Yup, maar helaas zijn er niet zo heel oude drivers voor Vista(64) beschikbaar.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dual monitor én tv-out gaat sowieso niet lukken met 1 videokaart, omdat je maar max. 2 schermen tegelijk kan gebruiken. Met een extra kaartje zoals je aangeeft zou het wel moeten lukken, alleen vrees ik dat overlay niet goed werkt omdat je kaarten gebruikt van verschillende fabrikanten (nvidia en ati). Ik kan me zo voorstellen dat de instellingen in het nvidia control panel alleen werken met de nvidia-kaart en niet met de at-kaart waar je tv op zit. Ik neem verder aan dat je het control panel voor ati ook hebt geinstalleerd? Kun je daarin niet iets instellen qua overlay? Kan dan alleen wel zijn dat het pas werkt als je je movieplayer naar de tv sleept.

[edit] zo te zien heb ik het niet helemaal goed gelezen en heb je de tv gewoon op de nvidia-kaart. Dan gaat bovenstaande helemaal niet op ;) Je vraag is dus eigenlijk alleen 'hoe enable ik overlay op de tv-out'... Ik kan idd ook niet zo'n functie vinden in het control panel (7600GT onder vista x64). Dnek dat het er dan gewoon niet in zit. De drivers van nvidia zijn nl. nog erg beperkt onder vista. Denk dat we alleen kunnen hopen dat het er binnenkort wel in zit... :/

[ Voor 26% gewijzigd door Palomar op 09-10-2007 11:37 ]

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat video overlay niet meer in Vista kan... maar pin me er niet op vast. Vroegah toen ik nog een Geforce 4 had gebruikte ik altijd het tooltje tvtool... maar ik zag net dat de ontwikkeling daarvan gestopt is (en er geen vista versie is)...

Ik ben dus bang dat je 1 monitor bij een film moet uitschakelen en de tv daarvoor in de plaats te gebruiken.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Pagina: 1