probleem met pc!!

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-05 14:55
heey,

Ik heb lang een mini tower gehad, end ie zoveel mogelijk uitgebreid, maar die zit nu vol.
En mijn broertje heeft een big tower, en doet er niks mee.
Dus waarom ruilen we niet... maar ik heb voor de rest betere spullen erin... dus dat zouden we overzetten...
DDR RAM, VIDkaart, en de DVD RAM's hebben we overgzet... alles ging goed,, en de big tower doet het nu.
het probleem is de mini tower: ik krijg bij het opstarten het scherm:
-veilige modus
bla... bla...

-windows normaal starten
Dus ik start windows normaal... herstart hij zich.
Doe dit nog eens, en nog eens, en hij blijft zich herstarten.
Ik naar de BIOS en daar ' restart on system failur' uitgeschakeld, en toen ik hem toen opstarte kreeg ik het beruchte BSOD.
Ik windows op nieuw installeren, maar hij vind de DVD ram niet? of de HDD werkt niet?
Maar ik kom iig op het zelfde scherm uit waarbij de keuze is of je windows normaal wil starten etc...

Weten jullie waar dit aan kan liggen? het werkt geheugen is ook hetzelfde, alleene een 512mb minder,, en er zit nu een ati radeon 9250, ipv een x1650 pro. beide AGP.
De processoren heb ik niet gwisseld, aangezien dit Intel en AMD is.

Hebben jullie dit ook al eens gehad? of weten julie hoe je dit moet oplossen??
BvD,
Jules

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Je hebt dus wat componeneten van de ene pc in de andere gehangen? Zijn de hdd's bij "hun" moederbord gebleven? Anders heb je daar je probleem ;)
In dat geval zou ik een cleane install doen (op beide machines :D)

edit: maak je even duidelijk wat de situatie voor was en wat die nu is?

[ Voor 15% gewijzigd door the_stickie op 01-10-2007 21:43 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door. Blijkbaar zit er iets niet helemaal goed of is er iets stuk gegaan door ESD. Door de troubleshooter door te nemen moet wel te achterhalen zijn wat er stuk is.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter helemaal doorlopen, en rapporteren wat eruit komt.

En kun je proberen het gebeuren wat zakelijker te rapporteren? Dit is erg onduidelijk en warrig.
De processoren heb ik niet gwisseld, aangezien dit Intel en AMD is.
En dat betekent?

Type moederbord, grafische kaart, Windows al opnieuw geinstalleerd? Als je moederborden hebt laten zitten (voedingen ook?) en de grafische kaarten verwisseld hebt, dan moet je drivers deinstalleren, etc etc.

Oftewel: ga eerst eens gestructureerd te werk.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:06
Ja dit kan van alles zijn.. Lijkt me toch dat je iets niet goed heb overgeprikt; dat is de enige verklaring voor het feit dat het eerst wel werkte en nu niet meer. Check gewoon nog eens of je alles goed hebt aangedrukt & aangesloten.
Heb je de voeding ook overgezet, want daar lees ik niks over?

Neem deze eventjes door, daar staat al een hoop informatie in:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

offtopic:
En probeer de volgende keer een wat beter omschrijvende titel te verzinnen, dit kan alles betekenen. Bijvoorbeeld "BSOD's na overplaatsing naar andere kast" oid. En die drive waar je dvd's in afspeelt heet "DVD-ROM", of gewoon DVD-speler/brander. In ieder geval geen DVD-RAM, dat is iets heel anders.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Als je echt alles verwisseld hebt, behalve de hardeschijven, gaat dit niet werken he. Een windows installatie is gebonden aan de hardware, zet ineens de hele pc over of doe niets.

🖥️ | 🚗

• ruzzel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-05 12:11
alles omzetten hadden je problemen wel opgelost denk ik zo :*)

dus hdd, mobo, geheugen, en de rest van de hardware.

en wil je die andere videokaar gebruiken , dan moet je die maar achteraf instaleren

[ Voor 64% gewijzigd door ruzzel op 01-10-2007 21:53 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Zoals je in de eerdere reacties kunt lezen verwachten we op GoT dat je zelf op zoek gaat als je een probleem hebt. Vind je niets, dan mag je een topic openen, maar geef het een informatieve en niet schreeuwerige titel, geef volledige relevante specs en geef duidelijk aan wat je allemaal gedaan hebt.

In dit geval - tja, lees de reacties hierboven door. Dit topic gaat iig vanwege onverzorgde titel en topicstart en geen gebruik van de hulpmiddelen die we ter beschikking stellen (Troubleshooter) dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.