Toon posts:

Ati x1200 draait geen native resolutie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw moederbord met een Ati x1200 onboard videokaart en een Philips 21.6" lcd. Het lukt niet om het scherm op de native resolutie van 1680 x 1050 te draaien. Als ik met de Ati Catalyst Control Center de resolutie op 1680x1050 zet dan wordt de desktop groter dan het scherm. De maximale resolutie die ik haal zonder dat een deel van de desktop buiten het scherm valt is 1400x1050.
Ik heb al meerdere versies van CCC geprobeerd, en de nieuwste drivers voor het scherm geinstalleerd.
Verder heeft het moederbord alleen D-sub.
Als ik het scherm aan mijn 2 jaar oude laptop sluit werkt het wel..
Iemand een id?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als je de auto-adjust knop gebruikt op je LCD, wordt het dan wel goed gezet?

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

1400x1050 is een 4:3 resolutie. 1680 x 1050 is 16:10. Deze resoluties hebben in feite een even grote hoogte. Ik weet eigenlijk niet echt van schermen die 1400 x 1050 draaien, maar ik heb eigenlijk ook nog nooit van 21,6" schermen gehoord. Welk scherm heb je precies?

Lijkt er op dat je windows niet de hoogste resolutie van je scherm herkent. Welke windows draai je verder?

En hoe past de resolutie niet op je scherm? Valt een klein stukje er gewoon buiten, of, als je naar de rand van je scherm gaat, dat hij gaat "scrollen"?

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
Als ik op de auto knop op het beeldscherm druk dan zet ie het niet goed
Ik heb de Philips 220EW8 en gebruik Windows XP Pro SP2

>En hoe past de resolutie niet op je scherm? Valt een klein stukje er gewoon buiten, of, als je naar de >rand van je scherm gaat, dat hij gaat "scrollen"?
Hij gaat scrollen ..

Kan het zo zijn dat de videochip op het moederbord de hoge resolutie gewoon niet aankan?

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Als hij gaat scrollen hoef je het probleem denk ik niet bij je monitor te zoeken. Ik denk dat je drivers je monitor op de een of andere manier niet goed herkennen en een anders signaal dan 1680x1050 naar je monitor stuurt. Je monitor resized dat vervolgens en zodoende past niet alles in je actieve beeld en windows gaat scrollen. Het lijkt me niet dat de videochip de resolutie niet aankan, de meeste ramdac's zijn tegenwoordig gewoon 400 Mhz, dat is zát! Kijk eens op je TFT na welke resolutie hij daadwerkelijk binnen krijgt.

Heb je al eens ATi Tool geprobeerd en daarmee het een en ander in te stellen. (Gooi wel CCC er eerst af)

Probeer anders eens het een en ander te forceren met powerstrip.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop