Poort 25 Casema - werkt het wel?

Pagina: 1
Acties:

• rutje1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-03 22:39
Er zijn meerdere topics hier op het forum te vinden waar het gaat over poort 25 bij Casema.
Zoekresultaten

De laatste tijd ben ik bezig om een mailservertje op te zetten. Het is nog niet gelukt en naar aanleiding van de topics hier over gesloten poort 25 ben ik op zoek gegaan naar een andere oplossing.

Op de website van de mailserver kwam ik tegen dat je poort 25 kan testen door gebruik te maken van Telnet.
Ik heb dus het volgende gedaan (windows XP).

Start >> Uitvoeren >> Cmd >> telnet mail.mijndomein.nl 25

Hierna kwam ik dus op een venster uit met als titel telnet, dit betekent dus dat verbinding gelukt is.(ik heb het ook nog met andere domein geprobeerd. )
Betekent dit nu dat Casema poort 25 niet geblokkeerd heeft?

Zijn er meerdere personen die recent hier wat over weten?

Mvg Rutje1 :9

• LouisXV
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Casema blokkeert poort 25 voor e-mail verkeer dat niet naar de eigen SMTP server gaat (net als tegenwoordig vrijwel iedere ISP). Je kunt dus wel je eigen mailserver gebruiken, maar alleen wanneer het verkeer over een andere poort gaat. Wat jij gedaan is een telnet verbinding geopend (om te controleren of de server er wel is), en dat mag wel.

Je zult dus of een weg om de blokkade heen moeten zoeken, of gebruik moeten maken van de SMTP server van Casema. Die overigens een behoorlijk ruim gebruik toestaat.

Verwijderd

LouisXV schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 22:16:
Casema blokkeert poort 25 voor e-mail verkeer dat niet naar de eigen SMTP server gaat (net als tegenwoordig vrijwel iedere ISP). Je kunt dus wel je eigen mailserver gebruiken, maar alleen wanneer het verkeer over een andere poort gaat. Wat jij gedaan is een telnet verbinding geopend (om te controleren of de server er wel is), en dat mag wel.
Ik ben van mening dat ie alleen outbound port 25 heeft getest nu, niet inbound.
of eventueel alleen op z'n lokale lan port 25 heeft getest (TS vermeld niet waar mail.mijndomein.nl nu naar verwijst, naar eigen server of server bij hoster)

• LouisXV
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
TS heeft inderdaad niet gezegd of dit lokaal is of niet. Maar ik weet zeker dat je vanuit het Casema netwerk over poort 25 niet op een andere manier email kunt versturen dan via de Casema server.

• rutje1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-03 22:39
Ik heb het getest vanaf een computer die ik thuis gebruik, de server is een computertje waar ik wat mee probeer die ook thuis staat. Maar als ik mijn domeinneem neem ik aan dat het tog via het internet gaat.

Maar ik weet genoeg en ga toch maar weer aan de gang met rollernet.

Bedankt allemaal