Thunderbird kan geen IMAP mail ophalen

Pagina: 1
Acties:

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:17
Sinds enkele dagen heb ik het probleem dat ik geen email kan ophalen met thunderbird vanaf mijn imap server.

Ik maak gebruik van de laatste versie van thunderbird. Ik krijg geen error, de progressbar blijft lopen maar er gebeurd niets. Ik heb contact gehad met mijn provider waar mijn mail gehost wordt maar zonder resultaat. Hun zien geen problemen aan hun kant. Heb zelfs geprobeerd om een compleet nieuw email adres aan te maken

Probeer ik het met bijv. outlook 2003 en thebat dan komt alles fijn binnen. Ik heb thunderbird verschillende keren her-installeerd. Zelfs thunderbird in een unbuntu VM heeft hetzelfde probleem.

Door het gebrek van een foutmelding heb ik absoluut geen idee waar te zoeken. Hopelijk komt iemand dit probleem bekend voor.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je zou kunnen proberen met WireShark het netwerkverkeer te sniffen op het moment dat je Thunderbird je mail op laat halen.

Misschien dat er wat misgaat met de pakketjes, misschien krijg je helemaal niets terug. Misschien stiekum toch een foutmelding, who knows.

[ Voor 31% gewijzigd door Osiris op 01-10-2007 20:40 ]

• Zym0tiC
Tijdens het sniffen zie ik het volgende iedere keer langskomen: Checksum: 0x22ad [incorrect, should be 0x39b6 (maybe caused by "TCP checksum offload"?)]

Je zou dus zeggen dat er iets mis is met de verbinding, maar waarom hebben andere mail clients hier dan absoluut geen last van :?

edit:
Absoluut is misschien overdreven, zie dat hier ook enkele checksum errors voorbij komen. Alleen hebben we het nu dan over 2 a 3 stuks ipv alleen maar checksum errors

[ Voor 23% gewijzigd door Zym0tiC op 01-10-2007 20:59 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat voor router heb je? Ik had namelijk ook 't probleem dat mijn router corrupted pakketjes naar m'n PC stuurde. En dat kwam alleen maar voor bij bepaalde pakket-inhoud die de bug 'triggerde'. Bij mij ging het om een Draytek Vigor 2600WE.

Wellicht zie je in de foute pakketjes ook wel wat garbage wat absoluut niet bij het IMAP-protocol thuishoort. Dat had ik wel. CSS-code in een GIF-je, uh-huh, niet goed dus. :P

• Zym0tiC
Ik zit op het netwerk van een Amerikaanse universiteit, ga er dus vanuit dat ze geen draytek gebruiken :p

Volgens mij moet ik het probleem zoeken bij de configuratie van mijn IMAP namespace, dat is in ieder geval wat hij iedere keer probeert te verzenden. Komt gelijk na het verzenden van de inlog gegevens. Heb de namespace in thunderbird al eens handmatig op INBOX. gezet (gehaald uit een kb artikel van de mozilla site). Maar ook dit zonder resultaat.

Het rare is dat outlook helemaal geen namespace mee stuurt. Kan dus niet achterhalen wat het wel moet zijn.